Som ovanstående, har bränt original skivor till datorn d vs flac format, och in i min Galaxy s2 och sedan kört aux, hör jag en enorm skillnad mellan aux och cd, finns det någon förklaring? Kan det vara så enkelt som att kabeln mellan auxen och telefonen? Alla tips är välkomna!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Aux vs CD-läsare
Collapse
X
-
Re: Aux vs CD-läsare
ljudutgången på en telefon håller en ganska låg spänning, ca 10 dB lägre än vad en lågnivå/aux-signal är på. Det gör att den inte blir så dynamisk.
Det som egentligen behövs är en liten linjeförstärkare på auxkabeln./tycker Erik.
-
Linjeförstärkare såsom http://www.ljudstudion.se/linjeforst...500-c-176.aspx då? Ljudutgången är alltid lägre oavsätt produkt? tänkte på Flac-spelare, då linjeförstäkare är väl inte det roligaste att koppla ihop (då jag kör främre aux och denna ska ju ha separat ström osv.Originally posted by Robsarve View Postljudutgången på en telefon håller en ganska låg spänning, ca 10 dB lägre än vad en lågnivå/aux-signal är på. Det gör att den inte blir så dynamisk.
Det som egentligen behövs är en liten linjeförstärkare på auxkabeln.
Tack för snabbt svar btw
Comment
-
För som jag tyckte, så var det ju inte bara volymen som ändrades, t ex Infected Mushrooms - Vicious Delicous, När gitarren gick igång, så hörde jag när han släppte strängen varje gång, som du säger att dynamiken blev annorlunda(till det bättre helt klart), men att den håller en väldigt låg spänning, tappar den även informationen till auxen porten?eller kan det bara vara så att själva aux porten säg själv inte är någon prima kvalité? Tänkte så jag inte åker och köper hela hejsansvejsan med ny aux och förstärkare i onödan
Last edited by baulie; December 20, 2012, 21:34.
Comment
-
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment

Comment