Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digital ljudöverföring med musikhantering i Spotify

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Digital ljudöverföring med musikhantering i Spotify

Hej, har en Iphone 4 undrar om det finns något alternativ till aux?
    Vill ha ut ljudet digitalt samtidigt som jag hanterar musken i Spotify med mobilen.

Tacksam för svar!

Re: Digital ljudöverföring med musikhantering i Spotify

Originally posted by strepz
    Hej, har en Iphone 4 undrar om det finns något alternativ till aux?
    Vill ha ut ljudet digitalt samtidigt som jag hanterar musken i Spotify med mobilen.

Tacksam för svar!
    Ja. Det finns alternativ.

Vad som funkar beror på din anläggning, flera sätt finns beskrivet i olika trådar i forumet.
    Airport Express är ett bra sökord.
    /tycker Erik.

Comment

Okej, tack!

Kikade på Airport Expressen, men är ute efter något som är lite lättare att installera, Aiport Expressen var ju inte direkt 12v USB Plug n play

Om jag specificerar Pioneer DEX-P99RS, finns det alternativ?
      Mvh

Comment

Varför inte bara jacka in iphonen i p99:an? Har du inget krav på att det ska vara trådlöst så funkar det riktigt bra, kör själv med min ipad / iphone rakt in i p99:an, har nästintill slutat köpa skivor sen jag skaffade spotify och det funkar bra i bilen.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
          Varför inte bara jacka in iphonen i p99:an? Har du inget krav på att det ska vara trådlöst så funkar det riktigt bra, kör själv med min ipad / iphone rakt in i p99:an, har nästintill slutat köpa skivor sen jag skaffade spotify och det funkar bra i bilen.
          Humm, hur kontrollerar du musiken då? Kan du byta låt med luren eller blir det via HU:n?

Mvh

Comment

Originally posted by strepz View Post
            Humm, hur kontrollerar du musiken då? Kan du byta låt med luren eller blir det via HU:n?

Mvh
            Du kan byta låt via spelaren eller telefonen.

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
              Du kan byta låt via spelaren eller telefonen.
              Helt otroligt om jag missat detta... När du säger att man kan byta via telefonen, menar du då att man måste använda någon speciell app/bekränsat GUI eller är det precis som vanliga Spotify fast med digital output direkt in i stereon?

Mvh

Comment

p99rs kör iphonens ljud digitalt rakt in.Du kan köra ljudet från youtube eller angry birds över stereon.
                /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                  p99rs kör iphonens ljud digitalt rakt in.Du kan köra ljudet från youtube eller angry birds över stereon.
                  Mind=blown, case=closed

Tack grabbar!

Comment

Hakar på lite här: Om man som jag bara har aux-in(F1:an) så förstår jag ju att man får styra allt via telefonen(Iphone) men finns det olika alternativ vad gäller hur man tar ut ljudet ur telefonen(som ger bättre eller sämre ljudkvalitet) för aux(rca) anslutning eller är det bara att köpa vilken auxkabel med Iphone kontakt som helst?
                    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Det skiljer, ja. Inte alla har tillgång till den digitala signalen. Billiga omvandlare tar analog signal... Köp en music-streamer, den ska ge en riktigt bra signal. Finns med 12-voltsadapter också.
                      // Gurra
                      BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

Comment

Originally posted by strepz View Post
                        Helt otroligt om jag missat detta... När du säger att man kan byta via telefonen, menar du då att man måste använda någon speciell app/bekränsat GUI eller är det precis som vanliga Spotify fast med digital output direkt in i stereon?

Mvh

Du byter som vanligt i spotify, precis som om du inte skulle ha telefonen ansluten till något.

Comment

Originally posted by gurenius View Post
                          Det skiljer, ja. Inte alla har tillgång till den digitala signalen. Billiga omvandlare tar analog signal... Köp en music-streamer, den ska ge en riktigt bra signal. Finns med 12-voltsadapter också.
                          iStreamer menade jag ju.... http://highresolutiontechnologies.com/istreamer/
                          // Gurra
                          BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

Comment

Originally posted by gurenius View Post
                            Okey förstod nästa det , tack!
                            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                              Hakar på lite här: Om man som jag bara har aux-in(F1:an) så förstår jag ju att man får styra allt via telefonen(Iphone) men finns det olika alternativ vad gäller hur man tar ut ljudet ur telefonen(som ger bättre eller sämre ljudkvalitet) för aux(rca) anslutning eller är det bara att köpa vilken auxkabel med Iphone kontakt som helst?
                              Du råkar ha en grym maskin!
                              Tyvärr är den inte lika grym när det gäller spotify....
                              Kabel från hörlursutg till aux in på F1:an är det som gäller om jag inte missat ngt..
                              Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Working...
                              X