Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dls ca-21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dls ca-21

    Hejsan. Har ett bränt ca-21 hemma som jag funderar på att laga för att antingen köra mellanregister eller diskant i mitt system på för att få ut mer kanaler för aktiv delning. Kommer prova på tävling om jag blir klar till våren 2013 och har idag ett mosconi as100.4 och ett as100.2 till ett irdium 6.3i kit och en ur12 bas. Stegen är tänkt i slutändan driva framsystemet men har då inget över till basen så alternativet är att laga steget och låta as100.2 driva basen och ca-21 antingen diskanter eller mellanregister. Så frågan är väl hur mosconin presterar mot ca-21 när de gäller höga frekvenser och detaljer? Är de värt att laga steget eller ska jag sälja det för den lilla summa det ger?

  • #2
    Re: Dls ca-21

    Varför köra CA-21 när du har Mosconi steg?

    Comment


    • #3
      Re: Dls ca-21

      Originally posted by Noiseprojekt View Post
      Varför köra CA-21 när du har Mosconi steg?
      +1

      Pierre
      SEASTREAMS GARAGE


      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

      Comment


      • #4
        Re: Dls ca-21

        De var ju frågan om antal kanaler som inte räcker till med de 6 som jag har på mosconistegen Så tills dess att pengar finns till sista var ju frågan om de är värt att laga steget tillsvidare!

        Comment


        • #5
          Re: Dls ca-21

          vrf ej köra mosconi AS100.4 till både framsystemet och basen ifall du har passiva filter till 3 vägs kittet?

          Comment


          • #6
            Re: Dls ca-21

            Originally posted by ville91 View Post
            vrf ej köra mosconi AS100.4 till både framsystemet och basen ifall du har passiva filter till 3 vägs kittet?
            För att han vill köra aktivt......

            Fellow: Tror att du bör köra Mosconi på diskant+mellanregister och CA steget som ger 2x100w skulle jag kört på midbasarna istället.
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • #7
              Re: Dls ca-21

              Originally posted by Hewi View Post
              För att han vill köra aktivt......

              Fellow: Tror att du bör köra Mosconi på diskant+mellanregister och CA steget som ger 2x100w skulle jag kört på midbasarna istället.
              Det är så jag kommer köra sen Fellow...
              Ett PDX 4.150 på diskant och mellan och ett PDX 2.150 på mid..
              Det ger ju bättre möjligheter enligt mig ialf..

              Comment


              • #8
                Re: Dls ca-21

                Originally posted by Noiseprojekt View Post
                Det är så jag kommer köra sen Fellow...
                Ett PDX 4.150 på diskant och mellan och ett PDX 2.150 på mid..
                Det ger ju bättre möjligheter enligt mig ialf..
                Jo precis men jag har ju inget steg till basen till övers och därför jag då kanske ska laga DLS-steget så kan jag köra basen på 100.2. Att fixa ett till steg blir en dyr historia. 100.4 + 100.2 + 200.2 på ett 50Ah batteri kommer nog inte bli någe vidare så inte bara ett till steg som behövs då utan två nya batterier på de.

                Men okej, då får jag laga steget och köra det på middarna tills uppgradering sker

                Comment


                • #9
                  Re: Dls ca-21

                  Jag hade nog låtit CA21:an driva basen.
                  Vis vobiscum sit!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dls ca-21

                    Känns ju dock tveksamt att den skulle orka driva UR12 ordentligt? Kan inte köra i 2 ohm med CA-21 men med Mosconin går det bra och då ger det 500w med AS100.2.

                    Frågan är ju just det med kanaler är ju tidskompen. Diskanten och mellanregistret kommer sitta i princip brevid varandra så kanske går att köra dessa passivt iaf som en och kompa dessa bra ihop? Därmed köra AS100.4 på framsystem med middarna aktivt och basen på 100.2.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dls ca-21

                      Originally posted by Fellow View Post
                      Frågan är ju just det med kanaler är ju tidskompen. Diskanten och mellanregistret kommer sitta i princip brevid varandra så kanske går att köra dessa passivt iaf som en och kompa dessa bra ihop? Därmed köra AS100.4 på framsystem med middarna aktivt och basen på 100.2.
                      Det skulle fungera fint + att det blir två kanaler färre att tidskompa =)
                      Vis vobiscum sit!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dls ca-21

                        Originally posted by Fellow View Post
                        Känns ju dock tveksamt att den skulle orka driva UR12 ordentligt? Kan inte köra i 2 ohm med CA-21 men med Mosconin går det bra och då ger det 500w med AS100.2.

                        Frågan är ju just det med kanaler är ju tidskompen. Diskanten och mellanregistret kommer sitta i princip brevid varandra så kanske går att köra dessa passivt iaf som en och kompa dessa bra ihop? Därmed köra AS100.4 på framsystem med middarna aktivt och basen på 100.2.
                        Finns flertalet som har byggt med semiaktivt på det viset pga vissa oraker. Oftast begränsning i de aktiva filtren.

                        Men jag säger som Jonas...det fungerar fint (har själv kört med 4-kanals til front och tvåkanals till bas).
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dls ca-21

                          Då kör jag så istället Tackar!

                          Comment

                          Working...
                          X