Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rockford-Fosgate Steg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rockford-Fosgate Steg

Hej!

Jag håller på att bygga ljud i min första bil just nu. Jag har hållit på relativt mycket med basar/lådor men steg och högtalare kan jag inte säga att jag har så stor erfarenhet av. Jag undrar vad ni tycker om R-F Power steg, jag läser ganska mycket här och på garaget men det är sällan man hör något om dessa, utan oftast är det Alpine och Genesis mm. Har läst på deras hemsida ät de mäter med Powercube och där står det ju att de är ganska kraftigt underspecade. Så vad tycker ni om dessa, ljudmässigt, prismässigt mm?

Mvh
    Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

Re: Rockford-Fosgate Steg

Det finns ju en del generationer av dessa.

Jag kan tala för RF t20001bd, och har vart gott med nöjd med dessa.

Mina oprövade intryck av "sett och hört" säger att de är generellt är något överprisade, men levererar bra. Hittar man beg är det utmärkt.

Edit:
    Appropå överspecning;
    Mitt är speccat till 2000wrms i 1ohm, 1500wrms 2ohm, 750wrms 4ohm.
    Birthsheet säger uppmätt till; 2300wrms i 1ohm, 2300wrms i 2ohm, 1500wrms i 4ohm.
    Så nog finns det gösses med kräm över specc.
    Last edited by zrken; April 3, 2012, 20:42.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Jag har två Rockford power steg i min bil. Äldre modell som heter T8002 och det är ett väldigt strömtörstigt steg. Speccat till 800w i 2ohm bryggat men lämnar 1394w. Sen har jag ett nyare T400-4. Hel nöjd med dom. Men man bör nog leta begagnat som zrken säger.

Comment

Hehe precis, det är beggat jag har letat. Köpte i höstas ett T600-2 för 2 k, har kollat upp vad det kostade nytt så det köpet var jag ganska nöjd med Fortsätter att leta begagnat för övrigt. Vad tycker du om dessa ljudmässigt Jens? Skön överspec där zrken!
        Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

Comment

Jag har testat jens stegi min förra bil och va grymt bra kontroll och spelglädje i basen (cdt es12sq)sen drev jag mitt cdt es 5.25" kitt på hans mindre steg och saknar de ljudet massor jag hade då!!finns nog många steg som är mer sq men ör mig lät de kanon och alla som lyssade va behagligt rätt lungt ljud men med rätt bra driv
          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Jag vet inte riktigt vad man ska säga ljudmässigt. Beror väl på lite vad man strävar efter.
            Jag tycker mina steg låter bra. Bra all-round steg om man kan säga så.

Comment

Working...
            X