Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

    köps inte dessa i par? ta 4st o koppla dem till 4ohm o kör på A6 steget så ska det nog låta bra.
    asså hur pass lite plats är det bak sätena i din pickis? många får ju in iaf 8-10" basar i typ caddy/skoda osv.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #17
      Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

      Originally posted by Frippe_L View Post
      köps inte dessa i par? ta 4st o koppla dem till 4ohm o kör på A6 steget så ska det nog låta bra.
      asså hur pass lite plats är det bak sätena i din pickis? många får ju in iaf 8-10" basar i typ caddy/skoda osv.
      Jo men kan köpa 3st om man vill oxå...
      Det är sjukt lite, Ska du in med A4 steget till framsystemet samt A6 så tar det upp nästintill all plats där bakom... Mins inte dom exakta måtten ja hade att jobba med nu men ca 22cm ner till å 7cm upp till på en höjd av ca 50cm MAX!
      Skaffar ja mig ett A2 så kan ja lägga det under sätet å på så vis tjäna lite utrymme... men frågan är då om det steget "orkar" driva 3st rw6or på en axeptabel nivå?

      Comment


      • #18
        Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

        Originally posted by kellegubben View Post
        Jo men kan köpa 3st om man vill oxå...
        Det är sjukt lite, Ska du in med A4 steget till framsystemet samt A6 så tar det upp nästintill all plats där bakom... Mins inte dom exakta måtten ja hade att jobba med nu men ca 22cm ner till å 7cm upp till på en höjd av ca 50cm MAX!
        Skaffar ja mig ett A2 så kan ja lägga det under sätet å på så vis tjäna lite utrymme... men frågan är då om det steget "orkar" driva 3st rw6or på en axeptabel nivå?
        Jag kommer att driva min 2st med ett RA10, kanske kan vara värt att kika närmare på, är lite mindre än A6 och tyvärr lite mindre effekt med men borde räcka gott för lite go bas i bilen.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #19
          Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

          Undrar hur dessa står sig mot JL 6W3v3 som visserligen kostar det dubbla men behöver bara 5-7liter slutet
          Tänkte köra med dubbla sådanna men blev Re audios SL10d4 som skulle passa i samma storlek på låda
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • #20
            Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

            nog får de plats 8or eller 10or med 4st 6or är ju coolhetsfaktor nummer 1=)

            Comment


            • #21
              Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

              Originally posted by schlook View Post
              nog får de plats 8or eller 10or med 4st 6or är ju coolhetsfaktor nummer 1=)
              Puttmeister har 4 st 2 som spelar innåt och 2 som spelar utåt. Som tidigare sagts, det är inte just 3 som det skall vara utan minst 3. Ska kolla vad Dimitri har för volym i sin låda imorgon.

              Mvh Andreas

              Comment


              • #22
                Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                Originally posted by andreas_gbg_ View Post
                Puttmeister har 4 st 2 som spelar innåt och 2 som spelar utåt. Som tidigare sagts, det är inte just 3 som det skall vara utan minst 3. Ska kolla vad Dimitri har för volym i sin låda imorgon.

                Mvh Andreas
                Han har 27 liter om jag inte missminner mig.
                //Patrik

                BRL Trollhättan AB

                BMW 525 Fas V YONONO :
                Wired with Audioquest.


                5 X Svensk Mästare, EM 3a 2009 Advanced 5, EM 2a 2010/2011/2012

                WWW.BRL.SE

                Comment


                • #23
                  Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                  Har räknat lite nu å ja får plats med en tillräckligt stor låda för 3st RW&or men hur långt från baksidan på sätet bör dessa sitta??

                  Comment


                  • #24
                    Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                    För att väcka liv i denna gamla tråd!

                    Jag har fyra st basar som jag vill bygga nått med, men ytan är begränsad så jag vill ha så liten låda som möjligt... Kan man använda 3 eller 4 st i sluten låda? Hur stor då? Kommer driva dom med mono kanalen från ett DLS A5 steg och han en kondning på 1F.

                    Lådan kommer ställas i lastutrymmet i min evo 8 med basarna riktade mot baksätet. Lådan kommer trängas med ett stabiliseringsstag i bak därav måste lådan vara ganska tunn...

                    Så ös på med lådförslag nu!!! Vill veta hur "få" liter man ha i lådan...

                    Comment


                    • #25
                      Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                      Ingen....?!

                      Comment


                      • #26
                        Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                        Någon som provat att köra dessa slutna? Lite inne på att köra 2st i hatthyllan med lådan i skuffen.
                        www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                        Comment


                        • #27
                          Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                          Originally posted by Hassman View Post
                          Någon som provat att köra dessa slutna? Lite inne på att köra 2st i hatthyllan med lådan i skuffen.
                          Jag använde 2 st rw6 i varje dörr (galen idé hehe) på min gamla audi 80 en gång i tiden och spelade nått vansinnigt högt.
                          Men jag skull nog rekomendera dig en portad låda. Du kan ju använda 1 st i låda med om utrymmet e knapert och placera den på passagerar sidan!?

                          Comment


                          • #28
                            Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                            Införskaffade 2st av dessa billigt på tradera och jag har länge dividerat om hur dom kan tänkas låta, tittar man på dom så ser dom inte ut som att dom kan göra ifrån sig så mycket väsen.

                            Ack så fel jag hade! Jag älskar dom, lagom mycket bas för att spela bakåt. Jag kommer att införskaffa 2 till och prova slutna lådor när jag köpt ny bil (Golf 4!

                            P.S Dom sitter i den rekommenderade 18L lådan på BRL med 3" port som spelar bakåt i en Opel Vectra drivet av ett DLS X-D25 som enligt specs ger ut 180w i 4ohm.
                            www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                            Comment

                            Working...
                            X