Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

    Undrar om nån lyssnat å spelat med dessa små basar? ljud kvalitet, lådstorlekar mm?

  • #2
    Re: DLS Rw6 nån som lyssnat på dessa småttingar?

    Originally posted by kellegubben View Post
    Undrar om nån lyssnat å spelat med dessa små basar? ljud kvalitet, lådstorlekar mm?
    Har själv inte lyssnat på dom ännu men ska själv bygga med dom.
    De vill ha 18l tillsammans med medföljande port och rör.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: DLS Rw6 nån som lyssnat på dessa småttingar?

      Okej, Går det att bygga slutet till dom tro? då jag har väldigt begränsat med utrymme! Bakom ryggstödet på en pickup...
      Vad bygger du i för bil? ´

      Comment


      • #4
        Re: DLS Rw6 nån som lyssnat på dessa småttingar?

        Originally posted by kellegubben View Post
        Okej, Går det att bygga slutet till dom tro? då jag har väldigt begränsat med utrymme! Bakom ryggstödet på en pickup...
        Vad bygger du i för bil? ´
        Har själv aldrig byggt med dom tidigare så jag kan inte referera till egna erfarenheter. Vet att Örjan på BRL i kungenskurva har en uppsättning i portad låda och ska / funderar på att slänga i 4st i 18l slutet. Kolla med honom om du vill veta mer. Han finns på garaget under namnet EvilAudio

        Kolla under projekt så hittar du mitt pågående projekt, det är en nissan 200sx s13
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #5
          Re: DLS Rw6 nån som lyssnat på dessa småttingar?

          Enligt DLS ska de inte spela så bra i slutet men Dimitri har/hade 3st i sluten låda under handsfacket. Tror han fick högst ljudpoäng förra året på EM i sin DLS bil.
          Octan
          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

          OctanAudio
          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
          Fegens Vandrarhem

          Bilstereoblog
          Team Ljudbyggaren

          Comment


          • #6
            Re: DLS Rw6 nån som lyssnat på dessa småttingar?

            Originally posted by octan View Post
            Enligt DLS ska de inte spela så bra i slutet men Dimitri har/hade 3st i sluten låda under handsfacket. Tror han fick högst ljudpoäng förra året på EM i sin DLS bil.
            Låter ju intressant, nån som har kolla på st på den lådan?

            Comment


            • #7
              Re: DLS Rw6 nån som lyssnat på dessa småttingar?

              Originally posted by jensclaudius View Post
              Har själv aldrig byggt med dom tidigare så jag kan inte referera till egna erfarenheter. Vet att Örjan på BRL i kungenskurva har en uppsättning i portad låda och ska / funderar på att slänga i 4st i 18l slutet. Kolla med honom om du vill veta mer. Han finns på garaget under namnet EvilAudio

              Kolla under projekt så hittar du mitt pågående projekt, det är en nissan 200sx s13
              Skickat å kollat med honnom nu. får se vad han säger! tack för tipset!
              Kikat in ditt projekt oxå, ser mycket lovande ut måste ja säga!

              Comment


              • #8
                Re: DLS Rw6 nån som lyssnat på dessa småttingar?

                Originally posted by kellegubben View Post
                Låter ju intressant, nån som har kolla på st på den lådan?
                Tror det var runt 30 liter. Kan kolla exakt om du vill? RW6 funkar i slutet om man har minst 3st.

                Lyssnade i den bilen lite granna. Tog sådär 3sek att höra att den lät nåt jävulskt bra. Puttmeister här på forumet har bra koll på de basarna, han har 4st i vad jag tror är sluten låda.

                Mvh Andreas

                Comment


                • #9
                  Re: DLS Rw6 nån som lyssnat på dessa småttingar?

                  Originally posted by andreas_gbg_ View Post
                  Tror det var runt 30 liter. Kan kolla exakt om du vill? RW6 funkar i slutet om man har minst 3st.

                  Lyssnade i den bilen lite granna. Tog sådär 3sek att höra att den lät nåt jävulskt bra. Puttmeister här på forumet har bra koll på de basarna, han har 4st i vad jag tror är sluten låda.

                  Mvh Andreas
                  Kan du göra det vore ja väldigt glad!
                  Och ja, det är 3st ja ska ha isf så det bör ju fungera bra!
                  ska kolla med Puttmister få se vad han säger oxå. tack för tipsen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: DLS Rw6 nån som lyssnat på dessa småttingar?

                    otroligt övertygande bas måste jag säga, här i umeå har AK.mobilkonsult en sådan låda i deras firmagolf då med passande framsystem. men gud vilken bas, otroligt trevliga små godingar för rätt pris

                    Comment


                    • #11
                      Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                      Det låter som dom mer eller mindre får bara bra betyg dom basarna så ja slår nog till på tre!

                      Comment


                      • #12
                        Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                        dum fråga kanske, men varför är det magiska talet 3st när man ska köra slutet?
                        är en av dom inte inkopplad å bli slav eller vad har DLS hittat på för magiska saker...

                        Comment


                        • #13
                          Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                          Originally posted by kuhlin View Post
                          dum fråga kanske, men varför är det magiska talet 3st när man ska köra slutet?
                          är en av dom inte inkopplad å bli slav eller vad har DLS hittat på för magiska saker...
                          minst 3, är väl för det inte spelar så värst imponerande med 2 såna i sluten låda så det behövs iaf 3 för det ska märkas?
                          Bara min tanke inget riktigt svar.
                          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                          www.garaget.org/Frippe_L

                          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                          Comment


                          • #14
                            Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                            Originally posted by Frippe_L View Post
                            minst 3, är väl för det inte spelar så värst imponerande med 2 såna i sluten låda så det behövs iaf 3 för det ska märkas?
                            Bara min tanke inget riktigt svar.
                            Ja det är vell konarean som spelar in skulle ja gissa på? Kanske för att kunna bygga upp tillräckligt med tryck i lådan? Bara gissningar från min sida!

                            Comment


                            • #15
                              Re: DLS RW6: Nån som lyssnat på dessa?

                              Btw! Vad tror folket om att driva dessa 3 rw6or med? Har mig ett DLS A6 som ligger samt kanske ett DLS A2 på ingående... Med tanke på platsbristen så är ju helt klart A2 att föredra men orkar det att skjuta skönsång ur 3st rw6or??
                              Hur ska dessa kopplas?
                              Ja läser på detta varje gång ja bygget nytt men lik f***ant har ja glömt det till nästa gång! :P

                              Comment

                              Working...
                              X