Re: Bygga/köpa RTA Mätare?
fick du någon nytta av micen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bygga/köpa RTA Mätare?
Collapse
X
-
Som jag förstår det är det enda du då behöver själva programmet trueRta till dator och sedan köraOriginally posted by MartinFyhr View PostHar kikat igenom tråden nu men inte riktigt kommit fram till något matnyttigt.
jag har:
M-audio revolution ljudkort som ger signal till 2fram 2bak 1sub
Dator med 2.0 usb ;-)
En alpine h650 processor
Micen till processorn
En "musik mic" såndär dom i idol använder fast med sladd
(tror den kostade runt en tusing)
Ett 6kanals mixerbord
Vad kan jag göra utan att betala pengar för mjukvara och vad behöver jag?
Tidsmätning, mäta ljudkurva, fasfel?
Leave a comment:
-
-
Har kikat igenom tråden nu men inte riktigt kommit fram till något matnyttigt.
jag har:
M-audio revolution ljudkort som ger signal till 2fram 2bak 1sub
Dator med 2.0 usb ;-)
En alpine h650 processor
Micen till processorn
En "musik mic" såndär dom i idol använder fast med sladd
(tror den kostade runt en tusing)
Ett 6kanals mixerbord
Vad kan jag göra utan att betala pengar för mjukvara och vad behöver jag?
Tidsmätning, mäta ljudkurva, fasfel?
Leave a comment:
-
Finns det någonting man inte kan göra med en iPhone
, för er som undrar har jag inte köpt några grejor ännu men det kommer........... tänkte bygga klart bilen först
Leave a comment:
-
För alla som har iPhone, så finns det en "app" som heter Audiotools..
Funkar nice och man kan adda flera funktioner, som signalgenerator, spl mätare og rta m.fl.
Den är mera än en leksak, funkar helt ok.
Leave a comment:
-
Nog för att det halkade över till off-topic MEN...
Högst troligt Jonas så har ditt moderkort uttag för fler USB-portat på moderkortet som ej har använts. Detta/dessa uttag räknas i bland de du ser i devmgmt.msc (device manager).
Jag ser tex. 15 olika rader som har med USB att göra men jag har 6 uttag direkt på moderkortet och två interna anslutningar för påhängsuttag.
Leave a comment:
-
Nej, 3st portar, 1 på vänster disa, 2 på höger.Originally posted by Hewi View PostDå har du minst en eller fler usb2 kontakter på datorn
men det kan även sitta ngn usb 1.1 , vissa äldre laptops har faktiskt haft tex 1st usb 1.1 på sidan och 1st usb2.0 på baksidan av datorn och hur man skall se vilken som är vad vet jag ej
, det finns program man kan ladde ned och kolla detta med såg jag igår när jag googlade.
Edit= Du har nog bara usb 2.0 portar på den tror jag(typ 5st?)
Men, det ger sig kanske om man Googlar på Laptopens modellbeteckning..japp, det gjorde det..3st USB2.0 har jag tydligen på den.
/Jonas
Leave a comment:
-
Då har du minst en eller fler usb2 kontakter på datornOriginally posted by jonash View PostOkej, jag fattar ingenting...
Jag har 3st USB portar på datorn.
Under USB Styrenheter finns det sammanlagt 10st rader...
5st står det USB rotnav (hub) på.
4st står det Standard Universal PCI to USB Host Controller
1st står det Standard Enhanced PCI to USB Host Controller
/Jonas
men det kan även sitta ngn usb 1.1 , vissa äldre laptops har faktiskt haft tex 1st usb 1.1 på sidan och 1st usb2.0 på baksidan av datorn och hur man skall se vilken som är vad vet jag ej
, det finns program man kan ladde ned och kolla detta med såg jag igår när jag googlade.
Edit= Du har nog bara usb 2.0 portar på den tror jag(typ 5st?)Last edited by Hewi; October 28, 2009, 22:16.
Leave a comment:
-
Okej, jag fattar ingenting...Originally posted by Hewi View PostOm du går in i enhetshanteraren skall det stå "Enhanced" på ngn av enheterna under "Universal serial bus controllers" om du har usb2 , ev kan det även stå usb2.
Jag har 3st USB portar på datorn.
Under USB Styrenheter finns det sammanlagt 10st rader...
5st står det USB rotnav (hub) på.
4st står det Standard Universal PCI to USB Host Controller
1st står det Standard Enhanced PCI to USB Host Controller
/Jonas
Leave a comment:
-
Jag försöker sitta i bilen samtidigt som jag håller micken vid ett öra i taget och sedan gör ett genomsnitt om det skiljer. Har provat båda sätten och det skiljer en del med bara micken eller med en person i förarsätet.Originally posted by Hewi View PostVart/hur placerar du micken om du själv sitter i bilen?
Leave a comment:
-
Jag tänkte mer på om du kört m-audio kortet på usb 1.1 iom att det tar strömmen därigenom , antar då att du kör usb 2.0........Originally posted by jonash View PostVet ej om nån sån mic dessvärre...
Kolla på www.trueaudio.com ang USB stödet, det borde stå där med.
Leave a comment:

Leave a comment: