Announcement

Collapse
No announcement yet.

saab 9000 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: saab 9000 turbo

    Går sakta nu pga superkass ekonomi!men gör så mycke jag kan..

    Har dragit strömkabel och lågnivå i bilen,ska kasta i mitt feting batteri bak med och iomed de måste jag tyvärr höja golvet rätt rejält så de står på listan över att göra här näst!

    Va in till bilstereohörnan idag med och dom hade fått in första exen av massive audio volt slutsteg!fastnade som fan för utseendet på dom:-) får se hur dom låter men är riktigt sugen på såna
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

    Comment


    • #32
      Re: saab 9000 turbo

      Saaben ligger lite på is för tillfället!

      Köpte mig en bmw 525 touring där de va helt tomt på ljud.
      och då sa min son som är 2.6år sik pappa och började fippla på färddatan:-)
      och kan ju inte säga nej till min son :-P
      Så tog en sväng förbi bilstereohörnan och sen kom jens.l förbi med steg!köpte färdiga kickapaneler av henkz med

      Setup blev
      Kenwood hu

      Kenwood xxv-04s kitsystem

      2st pioneer gm-3300t steg

      Kabel och säkringshållare å lite sånt välbehövligt

      Vart 7"arna i kickarna sen nu sitter kenwood diskanten undrr org galler på brädan och är en hel del partyfaktor i bilen nu helt klar:-)inte så man känner att sub behövs direkt!
      Tråkiga är bara att volymen på hu tar slut:-) runt 30-32 av 35 kan man spela men direkt man går över de så börjar de dista fram dit så verkar inte midden ha nå som hällst problem med läget

      De som ska fixas blir att byta till cdt es01 diskanter och då sätta dom i backspegelplattorna
      Funderar även på om jag ska kasta i ett till steg!kör ett bryggat per sida nu filterna är biampningsbara så funderar på att köra ett som 2kanal på diskanterna,då kommer jag alltså få 150wrms per middbas och 60wrms per diskant
      Vad tror ni om de?
      Måste ha en annan hu då jag vill ha tidskomp filter och framför allt så vill jagcha vinklingsbar display om de finns nu för tiden??
      stereon sitter ju lutande neråt i e34 så de stör mig enormt..

      Kommer upp nån bild på hur de vart!är dock inte snyggt byggt skukle bara funka:-)och ja även ett snabb byge kan man ju klä slutstegsskivan de vet jag med men limet va hemma och hade ingen bil att åka i
      Last edited by micke999; April 6, 2012, 21:45.
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • #33
        Re: saab 9000 turbo

        Har för mig alla jvc går o tilta.. Dom med motorstyrd front.. Sen steget/en kan du få plats där org. Domkraft befinner sig...
        BilstereoPiraten
        CDT Fantast

        Comment


        • #34
          Re: saab 9000 turbo

          Gamla p99 går oxå att tilta
          Audi A4 B5 -98
          Pioneer P90 + DEQP90
          Sinfoni amplitude 50.4x
          Sinfoni shadow 100.2
          Sinfoni S165W x4
          Sinfoni S100M
          Sinfoni S25T

          Vw up -12
          På gång..
          New car, hi end old school..

          Comment


          • #35
            Re: saab 9000 turbo

            Originally posted by henkz View Post
            Har för mig alla jvc går o tilta.. Dom med motorstyrd front.. Sen steget/en kan du få plats där org. Domkraft befinner sig...
            Där har jag filterns i dagsläget sen stegen i reservhjulsbaljan!får kolls ik om de finns nån som faller mig i smaken

            Johan den har lite fel färg tyvärr:-)

            Fick koppla om idag och bara köra 1steg och försvann ju en hel del party:-( får se vad som blir i framtiden:-p
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • #36
              Re: saab 9000 turbo

              Haha fel färg? Är inte saab gröna invändigt? Går å ställa mellan röd och grön oxå

              Ljudet är iaf trevligt speciellt för dom småslantar som dom kostar idag
              Audi A4 B5 -98
              Pioneer P90 + DEQP90
              Sinfoni amplitude 50.4x
              Sinfoni shadow 100.2
              Sinfoni S165W x4
              Sinfoni S100M
              Sinfoni S25T

              Vw up -12
              På gång..
              New car, hi end old school..

              Comment


              • #37
                Re: saab 9000 turbo

                Är ju bmwn hehe och menade på fronten vill hällst ha svart så den smälter in bra!men ja dom där är ju fan billiga
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • #38
                  Re: saab 9000 turbo

                  Originally posted by micke999 View Post
                  Är ju bmwn hehe och menade på fronten vill hällst ha svart så den smälter in bra!men ja dom där är ju fan billiga
                  Bara lacka fronten, tar inte många minuter å riva isär fronten
                  Audi A4 B5 -98
                  Pioneer P90 + DEQP90
                  Sinfoni amplitude 50.4x
                  Sinfoni shadow 100.2
                  Sinfoni S165W x4
                  Sinfoni S100M
                  Sinfoni S25T

                  Vw up -12
                  På gång..
                  New car, hi end old school..

                  Comment


                  • #39
                    Re: saab 9000 turbo

                    Har fixat lite med bmwn idag igen :-)
                    de som stog på schemat va att monterq baslåda och steg:-P

                    Så ett massive audio nx3 monoblock och sen sveriges första exemplar av massive audio toro 104 :-P

                    Sitter för närvarande i en låda på ca 32 l avstämd till 42hz,den får nu 750wrms i 2ohm o h är rätt snabb och spelar på rätt bra.men ska leka lite med olika lådor till den å se vad som händer!
                    delar nu subben lpf 50hz och framsystem hpf 63hz har testat lite olika men de här får duga nu

                    Fick ett lådförslag av robsarve på 15l avstämd till 42hz så den lådan ska testa å bygga!pratat med criztoffer och han hade ev tid att slå ihop en låda till mig:-) jag har helt enkelt inte tid att bygga själv

                    Kommer väl upp nån bild på grejerna i morgon
                    saab 9000 pioneer-

                    www.garaget.org/micke999

                    Comment


                    • #40
                      Re: saab 9000 turbo

                      Du borde kunna dela frontarna lägre om du har effekt och om dom klarar det... för då ja hade mitt PG kit fram i bmw´n så har ja för mig ja dela dom på typ 40-50... likadant mitt CDT HD AS kit ja hade... small så innihelvete från midden iaf..
                      BilstereoPiraten
                      CDT Fantast

                      Comment


                      • #41
                        Re: saab 9000 turbo

                        ja jag har delat dom lägre innan jag hade subben i!körde dom då odelat och även delat 50hz men de lilla steg jag har till framsystemet så känns de bäst att dela 63hz nu med subben går att spela rätt högt nu hehe

                        blir nog dock att byta till massive rk6 kitt i bilen istället fram men får se
                        saab 9000 pioneer-

                        www.garaget.org/micke999

                        Comment


                        • #42
                          Re: saab 9000 turbo

                          kassa bilder men bättre än ingenting :-)
                          skulle bara sitta i en kort stund så gjordes inge snyggt hehe sen gick ena steget sönder därför som högtalarkablarna ligger huller om buller
                          ska se om man kan städa upp lite där bak.

                          funderar dock på att börja bygga i saaben igen istället å sälja bmwn,
                          så är nån intresserad av en bmw 525 touring 92 besiktad och skattad så är de bara skriva!!
                          sitter 18" m5 fälgar och svart skininredning
                          3000kr
                          kan sälja med framsystemet och steget till de för 2000kr med

                          massive audio toro 104



                          massive audio n3

                          saab 9000 pioneer-

                          www.garaget.org/micke999

                          Comment


                          • #43
                            Re: saab 9000 turbo

                            Sådär du va allt ljud utplockat ur bmwn:-) blir ny ägare på den i morgon.

                            Han testa lite basskiva i den innan jag rev med,körde svep 30-20hz å de funkade finfint cd skivqn på brädan låg och ruska iallfall:-p sen testade jag att maxa på 42hz som låda är avstmd till och fan att jag inte hade tl här för tyckte de spelade mycke mer än vad ppks bil gjorde vid mätning och han spelade 140.x db så borde nått den gränsen jag med!!men men inge mätresultat att visa så kan ju lika gärna varit 130db
                            saab 9000 pioneer-

                            www.garaget.org/micke999

                            Comment


                            • #44
                              Re: saab 9000 turbo

                              Skulle du bara ha 3000 för bmwn? Isåfall köper jag den om den andra personen backar ur.
                              BMW E38 740
                              BMW M5 -01
                              bilradiohuset.se
                              SM-guld 2012

                              Comment


                              • #45
                                Re: saab 9000 turbo

                                Den bilen kan jag åka och hämta ikväll om det skulle vara så! Hojja till om den blir till övers.

                                Comment

                                Working...
                                X