Announcement

Collapse
No announcement yet.

saab 9000 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: saab 9000 turbo

    Originally posted by jonash View Post
    Nej, och dessa nya klasser kommer kräva en hel del förklaringar (jag tänker specifikt på reglementet kring bräda/original etc).

    Men, regeln om max 4cm uppstickande lär finnas kvar. Och dem poddarna såg ut att ta betydligt mer än 4cm.
    Okej ja jag ska imte ha så utan tog bara den bilden som exempel
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

    Comment


    • #17
      Re: saab 9000 turbo

      Originally posted by jonash View Post
      Nej, och dessa nya klasser kommer kräva en hel del förklaringar (jag tänker specifikt på reglementet kring bräda/original etc).

      Men, regeln om max 4cm uppstickande lär finnas kvar. Och dem poddarna såg ut att ta betydligt mer än 4cm.
      Håller med dig.....den lär finnas kvar då den väger in trafiksäkerhet genom skymd sikt. Inte många som tänker på det
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #18
        Re: saab 9000 turbo

        Skruva loss överdelen så kommer du åt mycket bättre, se upp bara med kontakten till givaren i mitten den har tendens att vara lite torr och vill spricka

        Comment


        • #19
          Re: saab 9000 turbo

          vad man förstått av den informationen som finns så kan du modda om gallret som du vill så länge man håller sig inanför den satta gränsen för säkerhet (4cm)

          imed att ingen har svarat på om man får modifera under brädan utan att göra några ämdringar på själva brädan så får man nog vänta på regelboken för dom nya klasserna.
          men man borde ju få lov att ändra under det står optical modifications vilket är synliga ändringar
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

          SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

          Comment


          • #20
            Re: saab 9000 turbo

            Originally posted by bonnenalex View Post
            vad man förstått av den informationen som finns så kan du modda om gallret som du vill så länge man håller sig inanför den satta gränsen för säkerhet (4cm)

            imed att ingen har svarat på om man får modifera under brädan utan att göra några ämdringar på själva brädan så får man nog vänta på regelboken för dom nya klasserna.
            men man borde ju få lov att ändra under det står optical modifications vilket är synliga ändringar
            Får man de så är jag nöjd för sånafall så kan jag få plats med hd4orna
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • #21
              Re: saab 9000 turbo

              Originally posted by puttel View Post
              Skruva loss överdelen så kommer du åt mycket bättre, se upp bara med kontakten till givaren i mitten den har tendens att vara lite torr och vill spricka
              Gjorde de i förra saaben och lär göra de i den här sen med men nu va de som snabbast och kom åt rätt bra med handsfacket borttaget
              saab 9000 pioneer-

              www.garaget.org/micke999

              Comment


              • #22
                Re: saab 9000 turbo

                Har inge bättre förmig såkastar upp en mini update

                har fått i cdspelaren i bilen nu ihopkopplad med org slutsteget så nu har jag lite musik i bilen tills slutgiltiga planerna är klara

                har även hämtat lite högtalarkabel på bilstereohörnan med
                vart oehlbach den här gången istället för supra



                har även blivit ändrade planer.känns lite osäkert hur mycke man får modda under org galler så skiter nog i den klassen!jobbigt om man står där och så får man inte tävla

                så blir nog en ny bräda letar lite smått nu efter en och isånafall så blir de cdt es 5,25" 2vägs kitt.

                pratat en hel del med jensclaudius och måste lägga ett stort tack till honom för hjälp med lite av alla mina konstiga frågor
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • #23
                  Re: saab 9000 turbo

                  Har ju ett problem med att jag inte har nånstans som jag kan stå och plasta,så undersöker saken med att lösa hur jag ska få till brädan!
                  då så kläckte ville ur sig om CNA WF som jalle säljer

                  så min fråga blir då
                  kommer de bli tillräckligt stabilt?
                  kan ju ev svetsa ordning nå fästpunkter som man kan dra fast mdf ringen i sen att man använder de för att få till en form på brädan

                  ytan blir väl ca 20*20cm som de kommer handla om

                  jalle du får gärna skriva dina funderingar
                  saab 9000 pioneer-

                  www.garaget.org/micke999

                  Comment


                  • #24
                    Re: saab 9000 turbo

                    Originally posted by micke999 View Post
                    Har ju ett problem med att jag inte har nånstans som jag kan stå och plasta,så undersöker saken med att lösa hur jag ska få till brädan!
                    då så kläckte ville ur sig om CNA WF som jalle säljer

                    så min fråga blir då
                    kommer de bli tillräckligt stabilt?
                    kan ju ev svetsa ordning nå fästpunkter som man kan dra fast mdf ringen i sen att man använder de för att få till en form på brädan

                    ytan blir väl ca 20*20cm som de kommer handla om

                    jalle du får gärna skriva dina funderingar
                    ibland kläcker jag ut ngt bra jag oxå

                    Comment


                    • #25
                      Re: saab 9000 turbo

                      Originally posted by ville91 View Post
                      ibland kläcker jag ut ngt bra jag oxå
                      ja ibland så vore väldigt smidigt om de här funkar
                      saab 9000 pioneer-

                      www.garaget.org/micke999

                      Comment


                      • #26
                        Re: saab 9000 turbo

                        Hm kul val att göra om jag ska tävla så får jag välja mellan emma sq rookie eller sq master eller sq expert känns ju inte som nå sjukt stort glapp mellan dom klasserna
                        saab 9000 pioneer-

                        www.garaget.org/micke999

                        Comment


                        • #27
                          Re: saab 9000 turbo

                          Jaha vart lite ändring igen fick tillbaka ett paket lite oväntat men samntidigt en fin pjäs så den får hamna i den här bilen

                          Så ut åker dali frontsubben och istället blir de en cdt es12sq sub i bak på sidan!
                          saab 9000 pioneer-

                          www.garaget.org/micke999

                          Comment


                          • #28
                            Re: saab 9000 turbo

                            Originally posted by micke999 View Post
                            Jaha vart lite ändring igen fick tillbaka ett paket lite oväntat men samntidigt en fin pjäs så den får hamna i den här bilen

                            Så ut åker dali frontsubben och istället blir de en cdt es12sq sub i bak på sidan!
                            Är subben där bak den du sålde mig men levererade aldrig?Pengarna fick du i alla fall....

                            Du har fått ingenting tillbaka.....du har aldrig skickat iväg den!!!Fraktsedelnummer tack,så kollar vi upp den här!

                            Hur fräck kan man vara i egentligen!!?

                            Och pengarna tänker du behålla förstås.
                            Last edited by PETE8500; February 9, 2012, 20:22.

                            Comment


                            • #29
                              Re: saab 9000 turbo

                              Originally posted by PETE8500 View Post
                              Är subben där bak den du sålde mig men levererade aldrig?Pengarna fick du i alla fall....

                              Du har fått ingenting tillbaka.....du har aldrig skickat iväg den!!!Fraktsedelnummer tack,så kollar vi upp den här!

                              Hur fräck kan man vara i egentligen!!?

                              Och pengarna tänker du behålla förstås.
                              Du har gjort ditt val..tänker inte diskutera saken ytterligare och framför allt inte här...du har mitt mobnr

                              tack och hej
                              saab 9000 pioneer-

                              www.garaget.org/micke999

                              Comment


                              • #30
                                Re: saab 9000 turbo

                                Inte hänt så speciellt mycke här,

                                Jag har grubblat mycke på vad jag ska ha för setup i bilen.råkade snubbla över ett cdt es642 3vägskitt:-) älskar ju dom högtalarna så svårt att säga nej :-P

                                Nu så vart ju monteringen lite trixigare dock men ska iallfall testa med att köra 6.5 i dörren,och hoppas de låter vettigt.för enkelhetens skull så vill jag köra 4" och diskant på org plats,alternativt att man kastar upp diskanten i astolpen.


                                Slutsteg är lite knepigare dock..men lutar åt ett udimension prox 500.24 fått tag i ett för bra pris men lite orolig över att de kanske blir för klent.kommer köra mellan och diskant passivt och middar aktivt..
                                saab 9000 pioneer-

                                www.garaget.org/micke999

                                Comment

                                Working...
                                X