Re: "Morsans" TrailBlazer, Version 2
Sådär, är i Lycksele sen några dagar tillbaka och självklart står det bilstereobyggande på schemat.
Men vi börjar med en rolig nyhet:
Huven på bilen har varit föremål för en diskussion, kastade ur mig att det finns en vinyl som liknar kolfiber som kanske skulle vara nåt.
Vips så åkte morsan iväg med bilen och Screen och Reklam i Lycksele ställde upp med både montering och vinyl, stort TACK !
Resultatet:
Bilens ljus var inte tillräckligt, trots tre extraljus..
Så vår vän xenon fick rycka in. De tre extraljusen är konverterade med 70w xenon och helljuset med 50w, halvljuset är xenon sen tidigare och dimljusen har fått diodlampor för att matcha.
Nåväl, när detta var åtgärdat så flyttades fokus över till det viktiga, bilstereobygget.
Har ägnat mycket tid åt kabeldragning och "kabelstrumpning", detta gör sig dock inte så bra på bild. Däremot gör sig arbete med dom två covers som måste till i bagaget bra på bild:
En mall i papp gjordes:
Av mallen så plastades sedan ett antal lager glasfiber:
Mallen användes sedan för att kapa upp hålen där dom skulle vara
I mitten av bagaget satt det tidigare steg mm. Denna kapades sönder för att kunna anpassas till den nya layouten. Träramar kapades till och smältlimmades på plats:
Den berömda fleecefilten togs fram:
Ett antal lager plast och glasfiber senare:
Hålen uppkapade:
Provmontering innan klädning:
Sådär, är i Lycksele sen några dagar tillbaka och självklart står det bilstereobyggande på schemat.
Men vi börjar med en rolig nyhet:
Huven på bilen har varit föremål för en diskussion, kastade ur mig att det finns en vinyl som liknar kolfiber som kanske skulle vara nåt.
Vips så åkte morsan iväg med bilen och Screen och Reklam i Lycksele ställde upp med både montering och vinyl, stort TACK !
Resultatet:
Bilens ljus var inte tillräckligt, trots tre extraljus..
Så vår vän xenon fick rycka in. De tre extraljusen är konverterade med 70w xenon och helljuset med 50w, halvljuset är xenon sen tidigare och dimljusen har fått diodlampor för att matcha.
Nåväl, när detta var åtgärdat så flyttades fokus över till det viktiga, bilstereobygget.
Har ägnat mycket tid åt kabeldragning och "kabelstrumpning", detta gör sig dock inte så bra på bild. Däremot gör sig arbete med dom två covers som måste till i bagaget bra på bild:
En mall i papp gjordes:
Av mallen så plastades sedan ett antal lager glasfiber:
Mallen användes sedan för att kapa upp hålen där dom skulle vara
I mitten av bagaget satt det tidigare steg mm. Denna kapades sönder för att kunna anpassas till den nya layouten. Träramar kapades till och smältlimmades på plats:
Den berömda fleecefilten togs fram:
Ett antal lager plast och glasfiber senare:
Hålen uppkapade:
Provmontering innan klädning:
Comment