Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Oloof's Golf MK6

    Riktigt snyggt bygge! Helt i min smak.. Lycka till nu under "silly season"
    Mini Cooper goes Pioneer
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
    Volvo V50
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

    Sponsorer som håller mig flytande:
    Pioneer, Stinger

    Comment


    • Re: Oloof's Golf MK6

      Du verkligen värd stjärnor i kanten.

      Comment


      • Re: Oloof's Golf MK6

        Börjar få till A-stolparna nu med!



        Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:17.

        Comment


        • Re: Oloof's Golf MK6

          Härligt! Då är det snart dags att klä dom
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • Re: Oloof's Golf MK6

            Har börjar komma på lite nya idéer nu.

            Fick en en Raspberry Pi igår, en enkkortsdator med 700mhz processor, 512mb ram, spelar upp 1080p film via hdmi etc. För under 300kr!

            Jag köpte egentligen denna för att ha hemma som mediadator. Men jag kom ju genast på idén om att koppla en touchskärm till den för att använda i bilen!

            Någon som kan mer om det här? Finns ju tusentals olika skärmar på internet.

            Last edited by Oloof; December 18, 2012, 17:23.

            Comment


            • Re: Oloof's Golf MK6

              Lär säga att jag är mycket imponerad av har du förvandlat allt!
              Tack till:
              Neo321 För att du ställt upp i ur och skur med dumma frågor och all hjälp!
              MustangJohan För all hjälp med golfen i garaget!
              reklamhuset.se
              dbakuten.se
              ljudbutiken.nu
              platverkstan.se
              Sandras pappa för alla timmar vi fått låna garaget
              Olsbo invest AB

              sigpic

              Comment


              • Re: Oloof's Golf MK6

                Tämligen trevliga a-stolpar
                Hur byggde du distanserna till sc3?

                Edit_ alltså distansringarna i MDF. Jag skulle behöva ett par lika :]
                Last edited by zrken; December 18, 2012, 17:20.

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • Re: Oloof's Golf MK6

                  Originally posted by Obx View Post
                  Lär säga att jag är mycket imponerad av har du förvandlat allt!
                  Tack!
                  Originally posted by zrken View Post
                  Tämligen trevliga a-stolpar
                  Hur byggde du distanserna till sc3?

                  Edit_ alltså distansringarna i MDF. Jag skulle behöva ett par lika :]
                  Vi ritade av från högtalaren och sågade ut med sticksågen. Inte svårare än så!
                  Försänkte den med fräsen också.

                  Jag har hittat en skärm som verkar fungera speciellt gjord för den här. Men nästa grej jag tänkte på, för att få ut så bra ljud som möjligt till den. Behöver jag annat ljudkort och DAC? Eller vad brukar man annars göra för att få så bra ljud som möjligt ut från datorn?

                  Kanske räcker med en sån här: http://www.svalander.se/shoppen/foer...info&pid=17193
                  För att sedan gå direkt till processorn?
                  Last edited by Oloof; December 18, 2012, 22:22.

                  Comment


                  • Re: Oloof's Golf MK6

                    En hallonpaj! mmmmm....

                    Du får tänka på att du bara har 2 stycken USB portar på den, plus att du inte har tillräckligt mycket ström i enbart USB portarna för att köra t.ex. en extern hårdisk utan egen ström, eller långa USB kablar över lag. Jag skulle rekommendera dig att köpa en extern usb hubb med egen ström så att du får lite framtida möjligheter.. dock kostar ju dessa mer än din hallonpaj om du nu köper en :P Misstänker att den inte har tillräckligt med ström av sig själv för att klara av en touch skärm faktiskt :S men inte säker

                    Ska du köra den som mediacenter i bilen så kör RaspBMC ^^ En nerskalad linux dist med enbart XBMC och codecs på.

                    Har själv funderat på hallonpaj i bilen :3
                    When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                    Shinichi Kudo (Detective Conan)

                    Comment


                    • Re: Oloof's Golf MK6

                      "hallonpaj" <3

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: Oloof's Golf MK6

                        Originally posted by Mica View Post
                        En hallonpaj! mmmmm....

                        Du får tänka på att du bara har 2 stycken USB portar på den, plus att du inte har tillräckligt mycket ström i enbart USB portarna för att köra t.ex. en extern hårdisk utan egen ström, eller långa USB kablar över lag. Jag skulle rekommendera dig att köpa en extern usb hubb med egen ström så att du får lite framtida möjligheter.. dock kostar ju dessa mer än din hallonpaj om du nu köper en :P Misstänker att den inte har tillräckligt med ström av sig själv för att klara av en touch skärm faktiskt :S men inte säker

                        Ska du köra den som mediacenter i bilen så kör RaspBMC ^^ En nerskalad linux dist med enbart XBMC och codecs på.

                        Har själv funderat på hallonpaj i bilen :3
                        Ja, behöver ju egentligen bara en usb till hårddisken.
                        Har hittat en skärm som man kopplar in i ett annat kretskort via hdmi och då även får en annan strömkälla.
                        http://www.chalk-elec.com/?page_id=1...61&id=14647630

                        Jag kör Raspbmc just nu på den jag har hemma i vardagsrummet!

                        Comment


                        • Re: Oloof's Golf MK6

                          Oh det där ser helt underbart ut Du kan ju använad den panelen som du kopplar på skärmen på till vad du vill egentligen ^^ Alla dom pinnarna är programmeringsbara

                          Du får säga hur du tycker att det fungerar när du är färdig :3
                          When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                          Shinichi Kudo (Detective Conan)

                          Comment


                          • Re: Oloof's Golf MK6

                            Jag gillar ditt bygge skarpt, men jag tror att en "Raspberry" kanske blir lite för svag. Givetvis beroende på vad du ska göra med den och vilket OS du ska ha.
                            Det finns 7" touch på kjell.com. Sen har du även ett brett urval skärmar på cartft.com

                            Håller själv på med ett carpc bygge, men tyvärr är det mycket annat som tiden måste läggas på.
                            Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                            --------------------------------------------------------------------------------
                            Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                            PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                            Comment


                            • Re: Oloof's Golf MK6

                              Händer inte överdrivet mycket här, men drog idag om högtalarkablen till diskanten då den bara var dragen till a-stolpen men planen lades om och diskanten fick istället hamna i backspegelkåpan. Vilket betydde att jag fick dra om kabeln via dörrkablaget.





                              Annars har jag även skickat iväg Bitonen för att få någon att se över den. Den har betett sig väldigt underligt.
                              Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:23.

                              Comment


                              • Re: Oloof's Golf MK6

                                Ja här går det knappast snabbt framåt, disciplinen är inte direkt stor!
                                Bilen står dessutom på en skadeverkstad just nu pga en lite krock jag var med om i en bilkö. Jag sabbade i princip hela fronten. Men men, då får jag i varje fall ny lack på stötfångare och huv vilket jag ändå hade planerat att göra någon gång för att få bort alla stenskott

                                Min Bitone strulade som bara den så jag skickade iväg den till Armournordic. Det tog väldigt lång tid men tillslut fick jag en helt ny Bitone med DSP. Vilket jag tackar Per väldigt mycket för!



                                När jag skulle spackla mellanrummet mellan podden och diskanten så märkte jag att diskanten tog i. Var helt enkelt tvungen att slipa upp tills den inte tog i längre. För att sedan lägga på lite glasfiber utanpå.





                                Och här är utsidan spacklad och klar



                                Och då kunde jag få dit diskanten ordentligt för att spackla lite mer



                                Och samma sak på mellanregister

                                Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:28.

                                Comment

                                Working...
                                X