Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Oloof's Golf MK6

    Blir riktigt bra det där!!

    Comment


    • Re: Oloof's Golf MK6

      Snyggt och bra kämpat. Vet ju hur drygt det är när man ålat sig in nånstans och behöver hämta nått, måste vara sju resor värre med ben som inte lirar!
      /tycker Erik.

      Comment


      • Re: Oloof's Golf MK6

        coolt,,,,,

        Comment


        • Re: Oloof's Golf MK6

          Ja, i och med den situationen jag är i så har jag blivit lite stressad av att hela min bil var nedplockad och kände att jag inte hade tid att jobba så långsamt med den som jag ändå har gjort. Så jag tog mig hjälp av min kompis och hans garage och plockade ihop det mesta av bilen!
          2 dagar höll vi på och drog dom sista kablarna, ljuddämpade etc.
          Vi fick tillslut ihop allt som vi kunde få ihop och det gick väl ganska bra!

          Jag har ju såklart hoppats på att när jag väl kopplat ihop allt att det ska fungera helt problemfritt, men när vi sedan vred om tändningen sent på kvällen så började basen att låta, endast bas och midbas är det som är inkopplat. Så någon konstig störning har jag, jag har inte varit med om detta själv förut, så någon som har en idé om vad jag ska kolla efter? Enda jag provade var att koppla ur signalkablarna och det hjälpte inte.
          En tanke jag hade var att det kan komma från fläktarna, för dom gick igång med detsamma, någon som vet om fläktarna ska va igång helatiden från Genesisstegen? Jag hade för mig att dom endast gick igång när stegen blev för varma? Men jag kan ju ha fått för mig fel.

          Det som annars är kvar är det jag bävat efter mest, nämligen att få in diskant och mellanregister. Jag känner verkligen att jag har noll koll på hur jag ska få till det. Och tror att om jag ger mig på det själv så kommer jag aldrig bli nöjd över resultatet. Så jag tänkte nästan kolla om det finns någon här på forumet som har tid och lust att ge mig en hjälpande hand med det? Alternativt om det finns någon bra firma som kan göra sånt?

          Men nu kan jag väl posta några bilder i varje fall. Ursäkta om dom är lite suddiga, jag hade fått i mig över 2 liter energidricka och kaffe, så var lite skakig.

          Dämpade lite under golvet




          En liten enkel lösning för att få fast batteriet








          Och tråkigt att vinterdäcken snart måste på..
          Last edited by Oloof; April 21, 2014, 22:48.

          Comment


          • Re: Oloof's Golf MK6

            Fick för första gången på väldigt många månader ljud i bilen. Provspelade bara bas och midbas för att se att det fungerade. Kändes väldigt bra att äntligen fått ihop lite.

            Nu är det att få in mellanregister och diskant. Sen ställa in allt, förhoppningsvis är det inte så mycket annat strul bara.

            Comment


            • Re: Oloof's Golf MK6

              Originally posted by Oloof View Post
              Fick för första gången på väldigt många månader ljud i bilen. Provspelade bara bas och midbas för att se att det fungerade. Kändes väldigt bra att äntligen fått ihop lite.

              Nu är det att få in mellanregister och diskant. Sen ställa in allt, förhoppningsvis är det inte så mycket annat strul bara.
              Känns som om du haft nog med oflyt! Nu vänder det
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • Re: Oloof's Golf MK6

                Nu har jag äntligen kommit igång med att få in diskant och mellanregister i bilen. Jag hade ju den väldiga turen att Jens erbjöd sig att hjälpa mig att komma igång med det. Jag som aldrig har gjort nåt sådant tidigare blev ju väldigt lättad av att få den hjälpen!







                '

                Det som är kvar nu är att spacka och slipa för att sedan klä dom!

                Jag har även nu ikväll gjort en fyrhjulsmätning på bilen samt sänkt den lite mer i fram.

                Ställde ju såklart in cambern mer ordentligt också.
                Innan:


                Efter:


                Höger gick inte mer än 4.3 grader. Men det är sån liten skillnad att det inte märks. Kolla vinkeln på bilden på cambern på datorn



                Av någon anledning var det en grads skillnad på cambern i fram, trots att justeringen i topplagringen står lika på båda sidor. Underligt..



                Hittade ett roligt bo under kåpan till motorn med..







                Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:14.

                Comment


                • Re: Oloof's Golf MK6

                  Ser bra ut det där!!
                  Hur går det med fötterna och ryggen?

                  Comment


                  • Re: Oloof's Golf MK6

                    Bygget utvecklar sig helt fantastiskt. Det lätt nedsänkta slutstegsracket är alldeles uuunderbart

                    troligen är det inte någon här som inte är helt golvad över att du kämpar på in och ut ur bil med inredning och allt givet rörelsehinder. Helt klart en god påminnelse om vad man har!

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: Oloof's Golf MK6

                      Originally posted by zrken View Post
                      Bygget utvecklar sig helt fantastiskt. Det lätt nedsänkta slutstegsracket är alldeles uuunderbart

                      troligen är det inte någon här som inte är helt golvad över att du kämpar på in och ut ur bil med inredning och allt givet rörelsehinder. Helt klart en god påminnelse om vad man har!
                      Ja helt klart!!!

                      Comment


                      • Re: Oloof's Golf MK6

                        Ja man skäms allt lite när man ser framstegen här medans en själv knappt kommer nån vart utan mest hittar på en massa annat att göra... Så kämpa på, väldigt imponerande det du åstadkommer!
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

                        More to come...

                        Comment


                        • Re: Oloof's Golf MK6

                          Originally posted by Noiseprojekt View Post
                          Ser bra ut det där!!
                          Hur går det med fötterna och ryggen?
                          Tack!

                          Det går bra, jag är uppe och går endel, men använder rullstol som förflyttning lite längre sträckor. Men det är några månaders mer träning innan jag kan komma tillbaka till arbetet.

                          Originally posted by zrken View Post
                          Bygget utvecklar sig helt fantastiskt. Det lätt nedsänkta slutstegsracket är alldeles uuunderbart

                          troligen är det inte någon här som inte är helt golvad över att du kämpar på in och ut ur bil med inredning och allt givet rörelsehinder. Helt klart en god påminnelse om vad man har!
                          Tack så mycket! Jag börjar bli ganska nöjd jag med, samtidigt som man skulle vilja ändra varje detalj till snäppet bättre. Men det blir nästa steg

                          Tack för dom orden, jag kämpar på och får bra hjälp av kompisar etc. Snart hoppas jag däremot på att kunna röra mig utan större hinder

                          Originally posted by ChriZtoffer View Post
                          Ja man skäms allt lite när man ser framstegen här medans en själv knappt kommer nån vart utan mest hittar på en massa annat att göra... Så kämpa på, väldigt imponerande det du åstadkommer!
                          Jo, så känner ju visserligen jag med ofta!
                          Och tack!

                          Comment


                          • Re: Oloof's Golf MK6

                            Originally posted by Oloof View Post
                            Nu har jag äntligen kommit igång med att få in diskant och mellanregister i bilen. Jag hade ju den väldiga turen att Jens erbjöd sig att hjälpa mig
                            Förstå den komiska bilden när Team Invalido mekar...

                            Oloof "Rulle" Deak lagom ostadig i full färd med att hålla delar i läge så att Jens "Kryckan" kan stappla sig fram hängandes på Golfflygeln o fästa fleecen med häftpi....
                            -Jävlar, glömde häftpistolen! Måste te'baks!

                            ...o dom gör det med bravur.



                            Pierre
                            SEASTREAMS GARAGE


                            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                            Comment


                            • Re: Oloof's Golf MK6

                              Originally posted by Horsyhorse View Post
                              Förstå den komiska bilden när Team Invalido mekar...

                              Oloof "Rulle" Deak lagom ostadig i full färd med att hålla delar i läge så att Jens "Kryckan" kan stappla sig fram hängandes på Golfflygeln o fästa fleecen med häftpi....
                              -Jävlar, glömde häftpistolen! Måste te'baks!

                              ...o dom gör det med bravur.



                              Pierre
                              Hahahah
                              Det är ju perfekt när man är sjukskriven, då har man mycket tid tillsammans

                              Comment


                              • Re: Oloof's Golf MK6

                                Jäklar vad bra den "sitter"!!
                                Skitsnyggt!

                                Comment

                                Working...
                                X