Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Oloof's Golf MK6

    Mycket snyggt!

    Originally posted by Oloof View Post
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • Re: Oloof's Golf MK6

      Snyggt var finns den spelaren?

      Comment


      • Re: Oloof's Golf MK6

        http://www.minhembio.com/nyheter/1878

        Comment


        • Re: Oloof's Golf MK6

          Originally posted by octan View Post
          Mycket snyggt!
          Tackar!

          Originally posted by ville91 View Post
          Snyggt var finns den spelaren?
          Den har gått ut produktion men kan säkert finnas kvar på endel ställen.
          Den heter Logitech Squeezebox Touch.

          Comment


          • Re: Oloof's Golf MK6

            Nu har det varit riktigt tyst från mig hela sommaren. Jag har trots att det har varit tyst här ägnat väldigt mycket tid åt bilen, mest åt en väldig massa småpill med allt möjligt som inte är speciellt intressant att visa.

            Har tävlat så mycket jag hunnit under sommaren och är hyfsat nöjd med resultaten med bland annat två tredjeplaceringar. Man kan alltid hoppas på mer men det räckte inte mycket längre i år. Jag har en plan på vad som behövs göras, det är inget drastiskt utan mest komplettering och anpassning för att få till de sista poängen.

            Mitt stora mål för året var att få full poäng på installationen vilket är det som tagit mest tid, med allt från att komplettera dokumentation och rätta till smågrejer. Det kändes som om att jag på varenda tävling rättade till det domaren hade påpekat men på nästa tävling hittade de ändå 5 punkter till, men tillslut hade jag nog fått till det mesta.

            Nu inför SM-finalen så kände jag att det var dags att klä om dörrsidorna då jag inte hade fått till det jättebra stressad som man var till Elmia. Jag passade även på att ändra formerna lite på dörrarna och resultatet blev jag riktigt nöjd med.
            det var otroligt mycket lättare att klä dörrarna andra gången också.

            Det hade bland annat släppt här


            Byggde upp och gjorde lite nya former, med glasfiberspackel


            Denna gång la jag på limmet med färgspruta vilket verkligen underlättade jämfört med pensel!






            Såhär såg dörren ut innan, med mycket rundare former som inte riktigt följde resterande former som dörren hade innan jag började bygga om dem.


            Och efter:





            Har inte jättemycket bilder från hur jag gjorde gallerna, men här kommer lite mer slutresultatbilder på dem.




            Galler till diskanterna var från början tänkt att se ut såhär, men var inte nöjd med det då det inte passade ihop med hur det blev runt mellanregister.


            Jag fick hjälp att svarva ner ringen så att avståndet mellan insexskruvarna var lika på mellanregister och diskant och resultatet blev jag mycket nöjdare med.

            Comment


            • Re: Oloof's Golf MK6

              Dörrsidan blev ju mycket mer iögonfallande, tänk vad lite former kan göra

              Tack för denna säsong, nu är det bara att ladda om inför nästa
              Sponsor:
              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
              Tudor Batteries - www.tudor.se
              Sonax Bilvård - www.sonax.se

              Comment


              • Re: Oloof's Golf MK6

                +1 på dörrsidemecket, inspirerande.
                Vi ses nästa säsong

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • Re: Oloof's Golf MK6

                  riktigt stiligt bygge!!
                  Mini Cooper goes Pioneer
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                  Volvo V50
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                  Sponsorer som håller mig flytande:
                  Pioneer, Stinger

                  Comment


                  • Re: Oloof's Golf MK6

                    Klart snygga ombyggnationer

                    Mvh Micke

                    Comment


                    • Re: Oloof's Golf MK6

                      Blev skitbra! hade varit kul att se bilder på hur du gjorde gallren.

                      Comment


                      • Re: Oloof's Golf MK6

                        Originally posted by ppk View Post
                        Dörrsidan blev ju mycket mer iögonfallande, tänk vad lite former kan göra

                        Tack för denna säsong, nu är det bara att ladda om inför nästa
                        Tackar, blev mycket nöjdare jag också! Ses nästa år

                        Originally posted by zrken View Post
                        +1 på dörrsidemecket, inspirerande.
                        Vi ses nästa säsong
                        Tack!

                        Originally posted by Landén View Post
                        riktigt stiligt bygge!!
                        Tackar!

                        Originally posted by T-Micke View Post
                        Klart snygga ombyggnationer

                        Mvh Micke
                        Tack så mycket!

                        Originally posted by Namenlos View Post
                        Blev skitbra! hade varit kul att se bilder på hur du gjorde gallren.
                        Uppskattas! Jag ska se om jag hittar några bilder på det, jag gjorde annars nästan som Hewi gjorde sina. Fräsa ut mallar i mdf och sen pressa gallret runt mdf-biten så att det formas. Otroligt enkelt och smidigt var det!

                        Comment


                        • Re: Oloof's Golf MK6

                          Hänt nått mer på sistonde? Måste säga att jag är grymt imponerad över detaljerna, lösningarna och helheten på bygget! Är så man blir sugen på att gå ner i garaget och skruva på sitt eget nästan

                          God jul //Tompa
                          || DLS || ALPINE || GOLF IV ||

                          Comment


                          • Re: Oloof's Golf MK6

                            Originally posted by Tompa245 View Post
                            Hänt nått mer på sistonde? Måste säga att jag är grymt imponerad över detaljerna, lösningarna och helheten på bygget! Är så man blir sugen på att gå ner i garaget och skruva på sitt eget nästan

                            God jul //Tompa
                            Tack så himla mycket!

                            Det har inte hänt något ännu sedan SM-finalen i slutet av september. Jag håller på och får ordning på ett garage så att jag kan få in den där under vintern och fixa men det drar ut på tiden!
                            Jag har annars några små saker som ska ordnas innan säsongen drar igång igen, inget drastiskt däremot!

                            Comment


                            • Re: Oloof's Golf MK6

                              Som vanligt så kände man efter SM-finalen att det var skönt att ta en lite paus på några månader och sen har man ju många månader kvar innan Elmia igen, men tiden flög ju förbi och tyvärr så hanns inte allt med innan första tävlingen, men det kändes helt okej ändå.

                              Motivationen har varit lite trytande under vintern och jag har haft mycket annat för mig med bland annat nytt jobb etc. Planen i höstas var att ställa undan bilen inför vintern men att hitta ett garage för rimliga pengar är helt omöjligt här i Stockholm. Mina föräldrar har en byggbarack ståendes hos sig som jag har använt för att skruva lite i tidigare men har absolut inte kunnat få in bilen där så jag kom fram till att det fick duga för vintern. Men först skulle det rensas lite på saker och ting som stod i vägen.

                              Detta var hur det såg ut i höstas:


                              Men som tur var har golfen dragkrok och efter några turer till tippen och hyllor på väggarna så blev det bättre.






                              Trots riktigt höga vinterdäck och plankor är det dock inte så enkelt att få Golfen att komma in eller ut..


                              Och väl inne så är det inte mycket plats på sidorna, men det fick som sagt duga och det var mest skönt att ha någon plats för den över vintern.
                              Last edited by Oloof; April 11, 2015, 19:42.

                              Comment


                              • Re: Oloof's Golf MK6

                                hur i helvete kom du ut ur bilen? om du ej gick över till andra sidan :P

                                Comment

                                Working...
                                X