Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Oloof's Golf MK6

    Mattan/tyget du klätt battericovern med vart har du köpt den och va är de för märke??
    Jaha.??

    Comment


    • Re: Oloof's Golf MK6

      Originally posted by Drajje View Post
      Mattan/tyget du klätt battericovern med vart har du köpt den och va är de för märke??
      Den är från MDS, funkar riktigt bra.

      Comment


      • Re: Oloof's Golf MK6

        Yes, nu har det varit väldigt tyst från mig länge.
        Efter förra säsongen hade jag en ganska lång lista på saker jag ville förbättra och ändra, allt gick däremot inte helt som planerat och tiden går ju så jäkla fort med. Så nu är vi här med mindre än två veckor kvar till Elmia-mässan där jag kommer ställa ut i Bilstereoförbundets monter samt såklart tävla årets första tävling.

        Som sagt, tiden flög förbi och jag kommer inte ens hinna med hälften av vad jag ville men resten får jag ta tag i efter Elmia.
        Det viktigaste däremot att ordna på bilen var att bygga lådor i dörrsidorna för att få bättre kontroll i midbasen. Jag har aldrig tidigare direkt byggt något med glasfiber och jag kände mig väldigt osäker inför detta. Jag hoppas att det blir så bra som jag vill att det ska bli!

        Jag tänkte börja visa lite bilder på byggets gång och där jag började för ett par veckor sedan.

        Började med att kapa ur kartfacket i dörren:










        Last edited by Oloof; April 22, 2014, 21:29.

        Comment


        • Re: Oloof's Golf MK6

          Hur många liter får du ut?
          Octan
          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

          OctanAudio
          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
          Fegens Vandrarhem

          Bilstereoblog
          Team Ljudbyggaren

          Comment


          • Re: Oloof's Golf MK6

            Originally posted by octan View Post
            Hur många liter får du ut?
            Ingen aning, hoppas på tillräckligt..

            Comment


            • Re: Oloof's Golf MK6

              Ser inte ut att bli så många liter av det där, varför inte utnyttja utrymmet bakom kartfacket också? Men kul att du vågar ge dig på det i en så ny och fin bil!
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • Re: Oloof's Golf MK6

                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Ser inte ut att bli så många liter av det där, varför inte utnyttja utrymmet bakom kartfacket också? Men kul att du vågar ge dig på det i en så ny och fin bil!
                Nej, jag är orolig för det. Du menar ut under handskfacket?
                Även om det är en stor dörr så finns det inte alls mycket plats bakom. Är ca 4-5cm djupt om ens det.

                Comment


                • Re: Oloof's Golf MK6

                  Tänkte bakåt i dörren, nu har ju du bara kapat bort kartfacken men sen finns ju det en del utrymme bakom det som inte verkar användas, eller sitter det nånting i vägen där?
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • Re: Oloof's Golf MK6

                    Originally posted by ChriZtoffer View Post
                    Tänkte bakåt i dörren, nu har ju du bara kapat bort kartfacken men sen finns ju det en del utrymme bakom det som inte verkar användas, eller sitter det nånting i vägen där?
                    Yes, lådan sitter precis emot mellanväggen som inte går artt kapa i eller nåt sånt.
                    Så lådan är så djup det bara går..

                    Comment


                    • Re: Oloof's Golf MK6

                      Här kommer lite fler bilder!

                      Då dörrsidan är gjord i ABS-plast så borrade jag massor av hål för att få polyestern att fästas bättre får att få fast bottendelen av lådan i dörrsidan.






                      Limmade även endel med PL200


                      Sen mallades det runt kanterna för att få fast en ram av MDF.












                      Slänger upp lite fler bilder imorgon!
                      Last edited by Oloof; April 22, 2014, 22:41.

                      Comment


                      • Re: Oloof's Golf MK6

                        Fint jobb. Det Chriztoffer menar är inte att du skulle byggt djupare, utan fortsatt bakåt längs med mellanplåten om det hade varit möjligt, om jag inte tolkade fel Kör hårt!
                        Sponsor:
                        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                        Tudor Batteries - www.tudor.se
                        Sonax Bilvård - www.sonax.se

                        Comment


                        • Re: Oloof's Golf MK6

                          Du behöver ju "bara" 6L vilket jag tror du får ut beroende på hur mkt framsidan bygger ut.

                          Se till att testa tätheten genom att fylla upp den med vatten sedan(då vet du också hur stora de blev)!
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • Re: Oloof's Golf MK6

                            Originally posted by ppk View Post
                            Fint jobb. Det Chriztoffer menar är inte att du skulle byggt djupare, utan fortsatt bakåt längs med mellanplåten om det hade varit möjligt, om jag inte tolkade fel Kör hårt!
                            Ja precis, skulle jag behöva få ut mer volym så är det så jag får göra. Är däremot som jag skrev tidigare så himla lite plats mellan dörrsidan och mellanväggen i dörren så är inte mycket volym jag kan få ut..

                            Originally posted by Hewi View Post
                            Du behöver ju "bara" 6L vilket jag tror du får ut beroende på hur mkt framsidan bygger ut.

                            Se till att testa tätheten genom att fylla upp den med vatten sedan(då vet du också hur stora de blev)!
                            Jag ska nog kunna kolla ut volymen imorgon så får jag se om det blev tillräckligt eller inte

                            Comment


                            • Re: Oloof's Golf MK6

                              Ett trix för att få polyestern att "fästa" mot ABS-plasten är att helt enkelt ta lite MDF-bitar och skruva fast i ABS-plasten och plasta mot dessa. Då hugger det bra.

                              Om du har det lite kritiskt med volymen så hade jag nog valt att inte köra med en ram sådär i MDF utan att istället plastat till den kanten. Då skulle du tjäna ett antal dl i volym. Låter ju inte så mycket men kan ju vara skillnaden mellan att trolla fram 5,3l eller 6 liter. Kan göra stor skillnad för midbasen.
                              Själv lyckades jag få till 9liters sluten låda i "dörrklädseln" på en Yaris. Ser ganska så original förutom att facken är borta.

                              Comment


                              • Re: Oloof's Golf MK6

                                Originally posted by ppk View Post
                                Fint jobb. Det Chriztoffer menar är inte att du skulle byggt djupare, utan fortsatt bakåt längs med mellanplåten om det hade varit möjligt, om jag inte tolkade fel Kör hårt!
                                Originally posted by BMF View Post
                                Ett trix för att få polyestern att "fästa" mot ABS-plasten är att helt enkelt ta lite MDF-bitar och skruva fast i ABS-plasten och plasta mot dessa. Då hugger det bra.

                                Om du har det lite kritiskt med volymen så hade jag nog valt att inte köra med en ram sådär i MDF utan att istället plastat till den kanten. Då skulle du tjäna ett antal dl i volym. Låter ju inte så mycket men kan ju vara skillnaden mellan att trolla fram 5,3l eller 6 liter. Kan göra stor skillnad för midbasen.
                                Själv lyckades jag få till 9liters sluten låda i "dörrklädseln" på en Yaris. Ser ganska så original förutom att facken är borta.
                                Yes, det var ett bra tips du!
                                Jag ville göra ramen just för att kunna fästa glasfibern i nåt och stadga upp konstruktionen runt om då abs-plasten är så himla mjuk och vill röra sig så mycket.

                                Jag la första lagret med glasfiberspackel nu ikväll och ska fräsa ut hålet för högtalaren imorgon och då kan jag i varje fall kolla hur nära målet för volymen jag är, så får jag gå vidare därefter!

                                Comment

                                Working...
                                X