Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge Volvo V70R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Ljudbygge Volvo V70R

    Hej alla glada då var det dags för lite update.

    Nu är mittkonsollen lackad och monterad. Har även monterat baslådan. Så nu börjar det närma sig...

    Lägger upp några bilder..

    Bilder på nya mittkonsollen med kolfiber.





    Monterat Speakon kontakt på baslådan för att det ska gå smidigt o plocka ur + bra kontaktförmåga.



    Har nu monterat ihopp mittkonsoll och baslådan.






    Så det va allt för i dag. Det börjar ljusna nu iaf. Nästa steg är o fixa klart all ström bak. Säkring + powerblock är klart. Har tyvär inga bilder på det. Nu Blir det att koppla in strömen till extra batterierna och montera en kondensator. Sen så ska sargerna till huvudenheten och skärmen lackas. Efter det borde det vara klart för o montera dit högtalarna.

    Mvh Andreas
    SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

    Comment


    • Re: Ljudbygge Volvo V70R

      det blev redigt snyggt det där!

      har du lagt på film, eller draperat?

      Comment


      • Re: Ljudbygge Volvo V70R

        Originally posted by twostroke View Post
        det blev redigt snyggt det där!

        har du lagt på film, eller draperat?
        Tack så mycket. Ja har draperat mittkonsollen med kolfiber. Kommer även en kolfiber draperad list på baslådan inom kort.

        Mvh Andreas
        SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

        Comment


        • Re: Ljudbygge Volvo V70R

          Snyggt! Önskar jag hade tålamodet att jobba lite med kolfiber.
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • Re: Ljudbygge Volvo V70R

            Tack så mycket. Kolfiber är varken specielt svårt eller jobbigt o jobba med. Bara börja drappera.

            Mvh Andreas

            Originally posted by jensclaudius View Post
            Snyggt! Önskar jag hade tålamodet att jobba lite med kolfiber.
            SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

            Comment


            • Re: Ljudbygge Volvo V70R

              Originally posted by T-röd View Post
              Tack så mycket. Kolfiber är varken specielt svårt eller jobbigt o jobba med. Bara börja drappera.

              Mvh Andreas
              Nja, jag tycker iaf det var lite svårt, på med väven och få till att den ligger snyggt och sen även ligger kvar inte inte reser sig någonstans. Sen på med epoxi ett gäng vändor och slipa som en galning sen iväg på klarlack. Ska kanske ge mig på det någon mer gång än de få gånger jag provat.
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment


              • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                Ja om man ska få det felfritt i alla hörn o vinklar då är det inte så enkelt. Min mittkonsoll är inte helt felfri. Men ja är nöjd med resultatet med tanke på att det är första gången.

                Tycker din bil ser sjukt fin ut så där behövs nog ingen kolfiber.

                Har du något tips på vad man kan göra för snyggt i mitten på min bräda? i hålet. Funderar på en täkskiva i alcantara eller 2 mätare? ( laddtrycksmätare + något annat bra) Har du något förslag ide?

                Mvh Andreas

                Originally posted by jensclaudius View Post
                Nja, jag tycker iaf det var lite svårt, på med väven och få till att den ligger snyggt och sen även ligger kvar inte inte reser sig någonstans. Sen på med epoxi ett gäng vändor och slipa som en galning sen iväg på klarlack. Ska kanske ge mig på det någon mer gång än de få gånger jag provat.
                SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                Comment


                • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                  Blir kanon fint! Du skall nog helst inte sätta ngt som sticker upp allt för mkt i hålet på brädan då det kan störa ljudet skulle jag tro. Vart köper du alcantaran ifrån? Funderar på att klä mina a-paneler i mörkgrå alcantara(gärna fusk alcantara som tydligen är lite mer stretch i) istället för den svarta flocken som är nu.
                  "Sound by Hewi"

                  Blue eMotion by heWi

                  Comment


                  • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                    Tack så mycket killen. Ja har också funderat på det. Dock skulle ja behöva ha en laddmätare. Vad tror du skulle bli snyggt o ha i hålet?

                    Alcantaran är köpt på Bil o marintextil i Linköping. Men ja tror dom köper den på Top,n trim.

                    Mvh Andreas

                    Originally posted by Hewi View Post
                    Blir kanon fint! Du skall nog helst inte sätta ngt som sticker upp allt för mkt i hålet på brädan då det kan störa ljudet skulle jag tro. Vart köper du alcantaran ifrån? Funderar på att klä mina a-paneler i mörkgrå alcantara(gärna fusk alcantara som tydligen är lite mer stretch i) istället för den svarta flocken som är nu.
                    SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                    Comment


                    • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                      Du skulle ju kunna ha laddtrycksmätare osv där och koppla in det med en mångpolig kontakt och vid tävling tar du bort de och trycker i en alcantara klädd plugg eller om det går att göra så att du kan fälla upp/ned mätarna ur hålet på ngt sätt kanske.
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                        Har inte hänt så mycket som är värt o visa några bilder på. Men har iaf beställt en Dls kondensator i dag.


                        Borde väll räcka med 1. Eller vad tror ni?

                        Säkring + powerblock klart. Så nu är det barta lite små pill kvar.

                        Så målet är att ja ska kunna test spela på torsdag. Om inte min chef kommer med mera extra jobb.

                        Mvh Andreas
                        SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                        Comment


                        • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                          Originally posted by T-röd View Post
                          Har inte hänt så mycket som är värt o visa några bilder på. Men har iaf beställt en Dls kondensator i dag.


                          Borde väll räcka med 1. Eller vad tror ni?

                          Säkring + powerblock klart. Så nu är det barta lite små pill kvar.

                          Så målet är att ja ska kunna test spela på torsdag. Om inte min chef kommer med mera extra jobb.

                          Mvh Andreas
                          1 Farad sägs ju räcka till 1000w men jag blev rekomenderad att montera en konding till varje steg kopplade paralellt direkt på kablarna så nära stegen som möjligt och utan några säkringar el dyl imellan , har du råd o plats tycker jag du skall investera i en till när du ändå är igång
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                            Va visst lite dåligt med update här...

                            Har tyvär inga bilder för tillfället. Men provspelade lite igår. Och för att inte vara inställt och diskanter som inte är monterade ännu så ser det lovande ut....
                            SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                            Comment


                            • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                              mitt konsollen blev riktigt bra i kolfiber

                              Comment


                              • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                                Daggs för lite uppdate igen.

                                Nu är diskanterna monterade batteri kopplat och slutstegsracket klart förutom att det ska in 2st fläktar. Har även klätt A-stolparna i alcantara. Nästa steg är o göra en snygg cover. Det får bli nästa vecka då min semester börjar. Så nu har ja massa tid..

                                Här kommer några bilder från gårdagen/natten.


                                Blir tyvärr lite ormbo. Men oundviklugt.




                                Bara fläktarna som ska monteras nu.




                                Nu även diskanterna monterade och A-stolparna klädda i alcantara.

                                Det va allt för tillfället.

                                Ev kommer bilder på nya covern upp nästa vecka.

                                Mvh Andreas
                                SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                                Comment

                                Working...
                                X