Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge Volvo V70R

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• culan010
    replied
    Re: Ljudbygge Volvo V70R

mitt konsollen blev riktigt bra i kolfiber

Leave a comment:

• T-röd
    replied

Va visst lite dåligt med update här...

Har tyvär inga bilder för tillfället. Men provspelade lite igår. Och för att inte vara inställt och diskanter som inte är monterade ännu så ser det lovande ut....

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by T-röd View Post
    Har inte hänt så mycket som är värt o visa några bilder på. Men har iaf beställt en Dls kondensator i dag.

Borde väll räcka med 1. Eller vad tror ni?

Säkring + powerblock klart. Så nu är det barta lite små pill kvar.

Så målet är att ja ska kunna test spela på torsdag. Om inte min chef kommer med mera extra jobb.

Mvh Andreas
    1 Farad sägs ju räcka till 1000w men jag blev rekomenderad att montera en konding till varje steg kopplade paralellt direkt på kablarna så nära stegen som möjligt och utan några säkringar el dyl imellan , har du råd o plats tycker jag du skall investera i en till när du ändå är igång

Leave a comment:

• T-röd
    replied

Har inte hänt så mycket som är värt o visa några bilder på. Men har iaf beställt en Dls kondensator i dag.

Borde väll räcka med 1. Eller vad tror ni?

Säkring + powerblock klart. Så nu är det barta lite små pill kvar.

Så målet är att ja ska kunna test spela på torsdag. Om inte min chef kommer med mera extra jobb.

Mvh Andreas

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Du skulle ju kunna ha laddtrycksmätare osv där och koppla in det med en mångpolig kontakt och vid tävling tar du bort de och trycker i en alcantara klädd plugg eller om det går att göra så att du kan fälla upp/ned mätarna ur hålet på ngt sätt kanske.

Leave a comment:

• T-röd
    replied

Tack så mycket killen. Ja har också funderat på det. Dock skulle ja behöva ha en laddmätare. Vad tror du skulle bli snyggt o ha i hålet?

Alcantaran är köpt på Bil o marintextil i Linköping. Men ja tror dom köper den på Top,n trim.

Mvh Andreas

Originally posted by Hewi View Post
    Blir kanon fint! Du skall nog helst inte sätta ngt som sticker upp allt för mkt i hålet på brädan då det kan störa ljudet skulle jag tro. Vart köper du alcantaran ifrån? Funderar på att klä mina a-paneler i mörkgrå alcantara(gärna fusk alcantara som tydligen är lite mer stretch i) istället för den svarta flocken som är nu.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Blir kanon fint! Du skall nog helst inte sätta ngt som sticker upp allt för mkt i hålet på brädan då det kan störa ljudet skulle jag tro. Vart köper du alcantaran ifrån? Funderar på att klä mina a-paneler i mörkgrå alcantara(gärna fusk alcantara som tydligen är lite mer stretch i) istället för den svarta flocken som är nu.

Leave a comment:

• T-röd
    replied

Ja om man ska få det felfritt i alla hörn o vinklar då är det inte så enkelt. Min mittkonsoll är inte helt felfri. Men ja är nöjd med resultatet med tanke på att det är första gången.

Tycker din bil ser sjukt fin ut så där behövs nog ingen kolfiber.

Har du något tips på vad man kan göra för snyggt i mitten på min bräda? i hålet. Funderar på en täkskiva i alcantara eller 2 mätare? ( laddtrycksmätare + något annat bra) Har du något förslag ide?

Mvh Andreas

Originally posted by jensclaudius View Post
    Nja, jag tycker iaf det var lite svårt, på med väven och få till att den ligger snyggt och sen även ligger kvar inte inte reser sig någonstans. Sen på med epoxi ett gäng vändor och slipa som en galning sen iväg på klarlack. Ska kanske ge mig på det någon mer gång än de få gånger jag provat.

Leave a comment:

• jensclaudius
    replied

Originally posted by T-röd View Post
    Tack så mycket. Kolfiber är varken specielt svårt eller jobbigt o jobba med. Bara börja drappera.

Mvh Andreas
    Nja, jag tycker iaf det var lite svårt, på med väven och få till att den ligger snyggt och sen även ligger kvar inte inte reser sig någonstans. Sen på med epoxi ett gäng vändor och slipa som en galning sen iväg på klarlack. Ska kanske ge mig på det någon mer gång än de få gånger jag provat.

Leave a comment:

• T-röd
    replied

Tack så mycket. Kolfiber är varken specielt svårt eller jobbigt o jobba med. Bara börja drappera.

Mvh Andreas

Originally posted by jensclaudius View Post
    Snyggt! Önskar jag hade tålamodet att jobba lite med kolfiber.

Leave a comment:

• jensclaudius
    replied

Snyggt! Önskar jag hade tålamodet att jobba lite med kolfiber.

Leave a comment:

• T-röd
    replied

Originally posted by twostroke View Post
    det blev redigt snyggt det där!

har du lagt på film, eller draperat?
    Tack så mycket. Ja har draperat mittkonsollen med kolfiber. Kommer även en kolfiber draperad list på baslådan inom kort.

Mvh Andreas

Leave a comment:

• twostroke
    replied

det blev redigt snyggt det där!

har du lagt på film, eller draperat?

Leave a comment:

• T-röd
    replied

Hej alla glada då var det dags för lite update.

Nu är mittkonsollen lackad och monterad. Har även monterat baslådan. Så nu börjar det närma sig...

Lägger upp några bilder..

Bilder på nya mittkonsollen med kolfiber.

Monterat Speakon kontakt på baslådan för att det ska gå smidigt o plocka ur + bra kontaktförmåga.

Har nu monterat ihopp mittkonsoll och baslådan.

Så det va allt för i dag. Det börjar ljusna nu iaf. Nästa steg är o fixa klart all ström bak. Säkring + powerblock är klart. Har tyvär inga bilder på det. Nu Blir det att koppla in strömen till extra batterierna och montera en kondensator. Sen så ska sargerna till huvudenheten och skärmen lackas. Efter det borde det vara klart för o montera dit högtalarna.

Mvh Andreas

Leave a comment:

• T-röd
    replied

Känns som det är daggs för en liten update här nu... :P

Har varit ganska så mycket slipjobb med nya mittkonsollen. Men nu är den äntligen klar för lack. Hadde tänkt lämna iväg den för klarlack. Men har tyvärr inte tid o vänta i flera veckor på en lackerare nu. Så ja testar sj. Skulle det inte bli 100% Så gör ja om det i vinter.

I kväll har ja varit i garaget och knåpat lite med säkringshållarna och powerblock. Det kan ni väll få en bild på...

Får se om ja hinner åka o fixa klart den i morgon..

Det va allt för i kväll.

Mvh Andreas

Leave a comment:

Working...
X