Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge Volvo V70R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Ljudbygge Volvo V70R

    Originally posted by JALLE View Post
    Tror minsann Seastream behöver arrangera en "tävling" i höst
    Dessa hot!

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • Re: Ljudbygge Volvo V70R

      Japp fick ett grymt bra pris på den. Så det stog mellan o köpa p90 eller köra vidare på p88.an. Då plånboken inte tillätt ett köp av p99.an iår. Kan ju vara trevligt o ha ha lite pengar kvar så man har råd till mat. iaf till sonen... Men P90 måste väll iaf vara bra mycket bättre än p88.an

      Jo det kan nog stämma. Har väll bara lite för mycket stolthet. Det tar emot o visa upp något som ja inte är 100% nöjd med.



      /Andreas

      Originally posted by JALLE View Post
      Så det blev en P90 ändå trodde jag övertygat dig om P99:an..
      Blir ett bra kliv upp från P88:an

      att åka på en tävling innan man själv är nöjd är ett bra sätt att senare bli just NÖJD.

      Du träffar deltagare och domare som ger sina åsikter vad som kan förbättras på bilen, och detta tillsammans med det du saknar i anläggningen tar dig vidare,,

      Så åk och tävla, Tror minsann Seastream behöver arrangera en "tävling" i höst
      SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

      Comment


      • Re: Ljudbygge Volvo V70R

        Nu har det varit tyst lite för länge i den här tråden. Haft lite personliga problem. Tanten har legat på sjukhus. Och bytt jobb från ett skit jobb till ett som va ännu sämre och vidare till ett som va rena katastrofen. Verkar som dom flesta som jobbar med bilelektronik typ Bilstereo Trafikledningssystem mfl är helt inkompetenta. Spec när man får lära dom hur en multimeter funkar. Gör installationer utan o säkra kablarna m.m


        Men men nu ska ja iaf börja på nytt jobb på Onsdag....


        En fråga till er som testat. Funderar på o bygga om min baslåda så den spelar ner mot golvet istället för ut i det fria som den är nu....

        Någon som testat om det kanske skulle kunna låta bättre?

        Ska försöka uppdatera lite mer nu när det är bygg säsong igen..

        Mvh Andreas
        SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

        Comment


        • Re: Ljudbygge Volvo V70R

          Öhh...vad är en multimeter?
          Kul att du e "på benen" igen, tant-erfarenheten har jag själv haft så...

          Vinkla suben, ja ett visst cornerload kan ju uppstå.
          Bra eller dåligt, det kan inte jag säga, prova!

          Kom förbi o visa upp när det är klart. Lova.

          Pierre
          SEASTREAMS GARAGE


          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

          Comment


          • Re: Ljudbygge Volvo V70R

            Originally posted by Horsyhorse View Post
            Öhh...vad är en multimeter?
            Kul att du e "på benen" igen, tant-erfarenheten har jag själv haft så...

            Vinkla suben, ja ett visst cornerload kan ju uppstå.
            Bra eller dåligt, det kan inte jag säga, prova!

            Kom förbi o visa upp när det är klart. Lova.

            Pierre
            Nä ja förstår att du inte kan svara på hur det skulle betee sig i min bil med min anläggning. Tänkte väll mest om någon testat och vad ni upplevt? Sen givetvis så måste ja testa sj.

            Frågan är också om ja ska köra på Dls Rw 10 nästa säsong eller om man ska kolla på något annat.

            Kanske skulle testa 2st 8" istället?

            Tipps på bra baselement mottages gärna. Ska sitta fram (frontsub) Enda kravet ja har är att det måste vara från DLS

            Horsyhorse Visst kan ja komma och visa up bilen för dig.. Se om ja vågar ställa upp i någon ljudtävling nästa år. Satsar på o vara klar med ombyggnationen till Elmia 2011.

            /Andreas
            SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

            Comment


            • Re: Ljudbygge Volvo V70R

              Originally posted by T-röd View Post
              Se om ja vågar ställa upp i någon ljudtävling nästa år. Satsar på o vara klar med ombyggnationen till Elmia 2011.

              /Andreas
              Klart du gör!
              Om du är klar till Elmia, är det inga problem att tävla i maj.

              Pierre
              SEASTREAMS GARAGE


              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

              Comment


              • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                Originally posted by T-röd View Post
                Nä ja förstår att du inte kan svara på hur det skulle betee sig i min bil med min anläggning. Tänkte väll mest om någon testat och vad ni upplevt? Sen givetvis så måste ja testa sj.

                Frågan är också om ja ska köra på Dls Rw 10 nästa säsong eller om man ska kolla på något annat.

                Kanske skulle testa 2st 8" istället?

                Tipps på bra baselement mottages gärna. Ska sitta fram (frontsub) Enda kravet ja har är att det måste vara från DLS

                Horsyhorse Visst kan ja komma och visa up bilen för dig.. Se om ja vågar ställa upp i någon ljudtävling nästa år. Satsar på o vara klar med ombyggnationen till Elmia 2011.

                /Andreas
                En fördel med basen riktad nedåt blir ju att den blir ännu svårare att lokalisera , ang elementval hade jag väntat in Nordica10!
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment


                • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                  Originally posted by T-röd View Post
                  Nu har det varit tyst lite för länge i den här tråden. Haft lite personliga problem. Tanten har legat på sjukhus. Och bytt jobb från ett skit jobb till ett som va ännu sämre och vidare till ett som va rena katastrofen. Verkar som dom flesta som jobbar med bilelektronik typ Bilstereo Trafikledningssystem mfl är helt inkompetenta. Spec när man får lära dom hur en multimeter funkar. Gör installationer utan o säkra kablarna m.m


                  Men men nu ska ja iaf börja på nytt jobb på Onsdag....


                  En fråga till er som testat. Funderar på o bygga om min baslåda så den spelar ner mot golvet istället för ut i det fria som den är nu....

                  Någon som testat om det kanske skulle kunna låta bättre?

                  Ska försöka uppdatera lite mer nu när det är bygg säsong igen..

                  Mvh Andreas
                  RogerT och Patrik Skogholm som jag bollar mest med numera är överens om att basen skall spela just rakt neråt mkt för just förstärkningen detta ger plus att golvet är bland den styvaste delarana i bilen.
                  Kör du med dubbla 8" tex så vinne rman tydligen även linjaritet och respons på att montera ena basen vänd och givetvis fasvänd. Iaf enligt Skogholm.
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                    Originally posted by Lonefox View Post
                    RogerT och Patrik Skogholm som jag bollar mest med numera är överens om att basen skall spela just rakt neråt mkt för just förstärkningen detta ger plus att golvet är bland den styvaste delarana i bilen.
                    Kör du med dubbla 8" tex så vinne rman tydligen även linjaritet och respons på att montera ena basen vänd och givetvis fasvänd. Iaf enligt Skogholm.
                    Jo ja har också hört att det blir en viss förstärkning. Sluttningen i golvet fungerar som ett horn. Om du förstår vad ja menar. Tänkte mest om någon testat o jämfört med o ha basen vinklad mot golvet kontra ifrån golvet. Och upplevt någon skillnad?

                    Du menar ha ena basen med magneten inåt och andra med magneten utåt? Vad är det som gör att det skulle bli bättre?

                    /Andreas
                    SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                    Comment


                    • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                      läst igenom hela tråden nu och måste säga riktigt läckert bygge
                      saab 9000 pioneer-

                      www.garaget.org/micke999

                      Comment


                      • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                        Originally posted by T-röd View Post
                        Du menar ha ena basen med magneten inåt och andra med magneten utåt? Vad är det som gör att det skulle bli bättre?

                        /Andreas
                        Fråga inte mig då jag ej testat det ännu.
                        Bättre att låta Skogis förklara varför då det var han som nämnt det för mig.
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                          Originally posted by Lonefox View Post
                          Fråga inte mig då jag ej testat det ännu.
                          Bättre att låta Skogis förklara varför då det var han som nämnt det för mig.
                          Jag antar att du nu pratar om isobaric montering?
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                            Originally posted by Hewi View Post
                            Jag antar att du nu pratar om isobaric montering?
                            Nej...det var min första tanke med men inte enligt Skogis.
                            Två basar brevid varandra i samma volym varav en är vänd med magneten ut och fasvänd.
                            När jag fråga hur det kan komma sig log han bara och det enda svar jag fick var "Du får väl testa".....
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                              Nu har ja beställt en komplett instrumentbräda. Övre + undre. Lättare o börja bygga på en som inte är totalt söndersågad.. :P

                              Bättre sent än aldrig. Men här kommer några bilder på Covern..



                              Finn 1 fel.




                              Det va allt för i dag.

                              /Andreas
                              SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                              Comment


                              • Re: Ljudbygge Volvo V70R

                                Snyggt! Vad är det för fel på brädan du har? tyckte den såg riktigt fin och proffsigt gjord ut! Är det för blekningen av beklädnaden?
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X