Originally posted by Noiseprojekt
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Citroën C5 -01 "Börja om från början"
Collapse
X
-
Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"
Originally posted by Expoze View PostFast inte hade jag nåt minne av att det springer lila giraffer i hela trädgården?
Lila?? :O
Mina var gröna!
Leave a comment:
-
Inte på Genesis DMX/dual mono steg?(dom mindre stegen kan jag förstå,då dom har sämre rca kontakter).Originally posted by Nonne View PostInnan ni säger för mycket pojkar, vi har lödat om RCA kontakter efter service på de ni tror e kassaskåpsäkra blanka spegelprodukter!!
Även Audison vrx stegen har riktigt bra hållbara rca kontakter.
Blev lite OT.Last edited by Välljudsfantast; November 29, 2012, 17:47.
Leave a comment:
-
Om du menar min stortå så kan du krossa den om du vill, det ändrar inte historen med trasiga lågnivåkontakter på vad som anses vara de grymaste stegen i dåtidenOriginally posted by Horsyhorse View PostJag visste precis vilken tå jag skulle trampa på, fullträff!
Pierre
Leave a comment:
-
Nja, så fort går det väl inte egentligen men jag försöker samla så jag har så mycket jobb som möjligt samtidigt. Börjar på ett ställe med mycket former, penslar en del där, fortsätter på ett annat ställe i bilen och när det första precis börjat stelna så känner jag att jag kan fortsätta bygga på ut mot kanterna lite osv. Låter dock allt härda betydligt längre innan jag bygger på fler lager.
Leave a comment:
-
BAaaaaaaaaahahahah!Originally posted by Expoze View PostFast inte hade jag nåt minne av att det springer lila giraffer i hela trädgården?

Berätta lite hur "fort" du plastar!
Jag är nyfiken, då jag än så länge inte vågat göra saker med mindre än ett dygns härdning... spackel lr plast oavsett.
Leave a comment:
-
Lustigt....har alltid tyckt att plast är rätt tråkigt att jobba med, men nu när jag sitter i bilen med kupévärmaren på 25grader och plastar så fort jag hinner med så har jag hur skoj som helst!!!
Förstår inte varför..... 
Fast inte hade jag nåt minne av att det springer lila giraffer i hela trädgården?
Leave a comment:
-
Samma kontakttyper som sitter på hela Mosconis One serie, 6-to-8 t.ex riskerar man få i handen helt solklart. Det handlar inte om nån lödning...!
Det enda som håller är där hela höljet på RCA kontakten sitter FAST i chassiet, typ som DLS har på sina A-steg. Allt annat riskerar man dra sönder..
//Jonas
Leave a comment:
-
Jag visste precis vilken tå jag skulle trampa på, fullträff!
Pierre
Leave a comment:
-
Innan ni säger för mycket pojkar, vi har lödat om RCA kontakter efter service på de ni tror e kassaskåpsäkra blanka spegelprodukter!!
Leave a comment:
-
Gilla (extra) på den!Originally posted by Välljudsfantast View PostTur att det finns steg med riktigt bra rca kontakter
.
Pierre
Leave a comment:
-
Tur att det finns steg med riktigt bra rca kontakterOriginally posted by jonash View PostVar riktigt försiktig med dem där RCA kontakterna framförallt när du skall ta ur dem. Roterar du RCA kontakten åt fel håll samtidigt som du drar så kommer du få med dig RCA höljet i enheten de satt i....
Jag gillar konstruktionsidén med att de skall ge bra kontakt, men det är en katastrof ur användarsynpunkt. Vet inte hur många som hört av sig och vill veta hur man får tillbaks signaljorden i sitt slutsteg...
//J
.
Leave a comment:
-
Står lite stilla på byggfronten. Vädret är inget vidare och jag har ett par veckor brottats med nån sjukdom eller infektion som varken vill blossa upp helt eller ge med sig. Har typ ingen som helst energi till övers efter att man tagit sig igenom det vanliga jobbet. Irriterande som tusan men det är bara att bita ihop.
Gjorde dock ett ebayfynd häromdagen.

Ett nytt orginallarm till bilen, inte helt fel att ha in ett larm kanske....
470:- inkl frakt känns det som att det var värt.
Planerandet för ljudbygget går iallafall framåt, bitarna trillar på plats och det känns bra.
Leave a comment:
-
Samma sak med mina Supra Sword, sjukt lätt att dra åt för hårt,
Leave a comment:
-
Du menar som med PG kablarna....lyckades få med mig rca honorna från min P9 box när jag skulle lossa på dom kontakterna, men de var nog inte slitsade.Originally posted by jonash View PostVar riktigt försiktig med dem där RCA kontakterna framförallt när du skall ta ur dem. Roterar du RCA kontakten åt fel håll samtidigt som du drar så kommer du få med dig RCA höljet i enheten de satt i....
Jag gillar konstruktionsidén med att de skall ge bra kontakt, men det är en katastrof ur användarsynpunkt. Vet inte hur många som hört av sig och vill veta hur man får tillbaks signaljorden i sitt slutsteg...
//J
Trevligt med färdigstrumpade kablar
Leave a comment:

Leave a comment: