Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroën C5 -01 "Börja om från början"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Expoze
    replied
    Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

Originally posted by Mica View Post
    Du skulle inte vara intresserad av en beställning på 4 stycken till? ;D
    Hm, njae, har inte tid eller möjlighet till det tyvärr. Dels tar det en sabla tid att göra dem när man inte står vid såna här maskiner dagligen dessutom är det inte mina maskiner så att stå och tillverka saker till andra känns som att tänja lite på tillståndet man har att låna dem.
    Kul att du verkade gilla dem dock!

Originally posted by Nonne View Post
    Det finns 2 bilder på tillverkning, fräsning i bakelit, vad e det till

Eller det är en hemlis
    Hemlis? Skulle jag hålla på med sånt?
    Får väl se vad helgen bjuder på.....

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Det finns 2 bilder på tillverkning, fräsning i bakelit, vad e det till

Eller det är en hemlis

Leave a comment:

• Mica
    replied

Originally posted by Expoze View Post
    Tillverkat lite galler till 6,5or.
    Aluminium rakt igenom men jag är inte riktigt nöjd med vissa detaljer på dem, blir nog justering framöver men nu måste bilfan bara ihop.
    Kommer väl lite bygguider på sånt här framöver om det finns intresse av det.

Du skulle inte vara intresserad av en beställning på 4 stycken till? ;D

Leave a comment:

• Expoze
    replied

Tack!
    Mjo, tillgången till roliga maskiner är en ynnest om man vill söka lite egna lösningar.
    Tyvärr var det en av de roliga maskinerna som inte ville vara med längre nu och det var därför jag inte kunde färdigställa gallren på det sätt jag ville just nu. Har inte tid att vänta på en lösning där heller utan det får bli att justera nångång framöver.

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

SNYGGT! Finns nog inte så mycket annat att säga! Tänk om man hade tillgång till lite mer roliga maskiner...

Leave a comment:

• Expoze
    replied

Tillverkat lite galler till 6,5or.
    Aluminium rakt igenom men jag är inte riktigt nöjd med vissa detaljer på dem, blir nog justering framöver men nu måste bilfan bara ihop.
    Kommer väl lite bygguider på sånt här framöver om det finns intresse av det.

Leave a comment:

• Expoze
    replied

Skitkul att folk är nyfikna på vad en annan galning pillar med.
    Självklart bjussas det på provlyssning sen när det är spelbart, bara att haffa!

Leave a comment:

• JohanH
    replied

Vi är nog många nyfikna

Ska tigga åt mig en provlyssning igen av dig sen

Leave a comment:

• JohanH
    replied

Vi är nog många nyfikna

Ska tigga åt mig en provlyssning igen av dig sen

Leave a comment:

• Expoze
    replied

Originally posted by zrken View Post
    Nyfiken?

Leave a comment:

• zrken
    replied

Sen måste jag bara gotta mig lite åt mig själv och ge mig en klapp på axeln, för fy fasen vad nöjd jag är med ett par idéer jag haft för skuff-bygget. En bra grund har underlättat nåt fruktansvärt för att få massor med andra fina lösningar!!!
    Bilder på det kommer framöver....

Leave a comment:

• Expoze
    replied

Ingen fara med lite OT. Är ju ändå ett ämne som även berör mitt bygge.
    Ska man bena vidare lite i ämnet så är ja faktiskt alla DSP relativt komplicerade och det finns ju fler fabrikat som man läser om som verkar mer eller mindre bråkiga. Det som är viktigt att tänka på ifall man står inför ett köp anser jag vara att man ska vara säker på att det finns bra support att tillgå, kör man själv fast så är kompetent support värd enorma summor i både tid och pengar.
    Sen måste jag bara gotta mig lite åt mig själv och ge mig en klapp på axeln, för fy fasen vad nöjd jag är med ett par idéer jag haft för skuff-bygget. En bra grund har underlättat nåt fruktansvärt för att få massor med andra fina lösningar!!!
    Bilder på det kommer framöver....

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Kritiken kan möjligen bero på de problem med en kombo med 6to8 och Alpine 800 Hu som vi hade.

6to8 matades optiskt från Hu och volymen styrdes med rca från Hu och det gav oss problem på Emma skivan med att ca 2sek av början
    på varje tekniska spår var "borta" samt att volymen ibland var högre på vol 10 än på vol 15 samt att den åkte lite upp/ned i början av spåren.

Detta märktes inte på "vanliga" skivor.

Lösningen blev att köpa en DRC också och styra volymen därifrån istället.

De andra små problemen vi hade/råkade ut för berodde ovana/okunskap om boxen från vår sida och dess funktioner samt en för lång USB sladd.

Annars så är den väl som alla andra dsp boxar dvs lätt när man väl kan den och lärt sig vart man gör vad.

Sorry för OT Expoze

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by Oloof View Post
    Det var Mikael på Pmshopen som hade pillat med den
    Micke på PM Shopen har jag stor respekt för och jag VET varför han tycker så.

Med 6to8 i händerna på en okunnig person så kan han förstöra MER av ljudet än man förbättrar det ( gäller iofs ALLA DSP )

Något jag ser som en fördel med 6to8 är att den besitter möjligheter som inte andra gör.
    Det är rätt svårt att tillföra en funktion som inte finns men det är betydligt enklare och strunta i och använda inställningar man inte har kunskap om!

6to8 ÄR inte svår och krånglig.
    Använd det du anser dig bemästra, med en 6to8 KAN du utvecklas då det finns möjligheter som borde finnas i ALLA boxar!

Med en 6to8 kan du träna upp din kunskap, det är inte 6to8 som sätter begränsningen av vad din bil klarar av!

OVER AND OUT i ämnet i denna tråd!!

Leave a comment:

• ville91
    replied

Just nu, inte alls. Det är urplockat för tillfället, men jag har spelat med det nästan hela vintern och jag har varit sjukt nöjd med det hittills.
    Funderar att plocka ur mina grejer o sälja och köpa den kombon o komplettera med bas efter framsystemet e tweakat .. och bygga cleant

Leave a comment:

Working...
X