Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"
Hur blir det med kylningen av stegen då du lägger en glaslucka över..?
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
Facebook: husse bygger gladenwagon
Instagram: husse_bygger_gladenwagon
Hur blir det med kylningen av stegen då du lägger en glaslucka över..?
Mosconi-stegen klarar inbyggnad sjukt bra faktiskt,sitter 2 inbyggda fläktar i varje steg oxå. Skulle det uppstå för mycket värme så blir det några extra fläktar som får ventilera lite.
Mosconi-stegen klarar inbyggnad sjukt bra faktiskt,sitter 2 inbyggda fläktar i varje steg oxå. Skulle det uppstå för mycket värme så blir det några extra fläktar som får ventilera lite.
Mitt LRx har klarat av trånga utrymmen med bara en fläkt i sig utan externa fläktar så jag tror inte det blir ngt problem
ok bra det. för jag funderar på mosconi steg jag oxå.
finns det nån utgång till extern fläkt på mosconi stegen,
som på dls stegen ?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
Skillnadenär att DLS förstärkarna inte har någon fläkt, därav utgången för extern fläktkontroll!
Vi monterar Mosconistegen i ganska trånga utrymmen (under golvet i BMW) och det brukar fungera utan problem.
Kretskorten är inte fysiskt anslutna till chassit som många andra förstärkare.
Kylflänsen är monterad på kretskortet och hela paketet ligger inne i chassit vilket bidrar till riktigt bra kylning.
Livet tar lite lustiga vändningar ibland och man måste anpassa sig efter tex sitt jobb. Detta har gjort att jag la ner tävlingsbiten för iår, jag har nämligen inte möjlighet att åka på alla de tävlingar som behövs för att kvala till SM och då känns det mindre motiverande att lägga massa pengar på det iår när man dessutom inte är nöjd med skalet runt det trevliga billjudet. Bilfan har gått 35kmil nu och börjar se lite dassig ut.
Men, jag fortsätter att leka och prova massa saker och har kul under tiden.
Dyker väl ner till Vallåkra iaf, men inte som tävlande.
Ett grej jag provat nu på semestern var att bygga ut min processor med en AMAS-modul som låter mig streama högupplöst rakt in i boxen via blåtand. Funkar skitbra tycker jag och ljudkvaliteten räcker till helt klart. Jag ser ett område för detta som är klart intressant och jag återkommer till det om ett par dagar.
6to8 innan ombyggnad.
Innanmätet. SP-dif kortet hade jag monterat sen tidigare, annars hade jag behövt montera det nu då det behövs för AMAS-modulen.
Följer med en ny sidopanel med satsen med uttag för antennen.
AMAS-kortet ska monteras på undersidan av SP-dif kortet.
Såhär.
Sen var det bara att montera ihop igen.
Värt att notera är att på bilden sitter den vanliga blåtandsmodulen i sitt fack oxå, den ska man inte ha monterad när man kör med AMAS utan den ligger numera undanstoppad.
Väl mött på Vallåkra, och kika gärna in Tonnys trevliga initiativ på lördagkvällen hos Ljudbyggaren.
heheheh!
tävlar du i multimedia klassen med
fårrrden?
Haha, nä, det är ingen tävlingsbil, bara lite kul experiment. Telefonen sitter med magneter mot rattnavet, en variant på rattfjärr.
Det här hastbygget blev extra roligt idag när EISA-awards kom.
hehehe! där ser man.
nu ser jag att du har
högtalarna fram under
instrumentbrädan.
Comment