Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"
Dags att skriva lite igen kanske.
Har gjort en ny baslåda till pickupen, den borde vara helt färdig i morgon. Blev mycket bättre, vann nog 4-5cm på höjden.
Tagit lite tag i cittran oxå, har lite grejor som måste göras innan nästa tävling och tanken är att nästa tävling ska bli hos ljudbyggaren på lördag om jag lyckas lösa det hela rent praktiskt.
Håller på att flytta mina 3,5or till A-stolparna istället.
Lyssnade in en vettig position och sen var det bara att börja fästa dem.
Gör det enkelt för mig nu och bygger upp med tändved och smältlim som jag sen ska spackla upp en rundare form på och slutligen klä med något.
Orörd stolpe:

Stolpe med upptaget hål i, precis mellan krockgardinens slutfäste och stolpklädselns undre fäste.

Riktat in och börjat fästa.

När den väl hade sin position var det lättare att fortsätta utanför bilen.

Så här vart det. Bara spckling,slipning och klädsel kvar. Veckan är räddad!

Finns säkert bättre sätt att göra det på men detta får duga för nu, kanske blir en remake lite senare i sommar då vissa idéer finns.
Dags att skriva lite igen kanske.
Har gjort en ny baslåda till pickupen, den borde vara helt färdig i morgon. Blev mycket bättre, vann nog 4-5cm på höjden.
Tagit lite tag i cittran oxå, har lite grejor som måste göras innan nästa tävling och tanken är att nästa tävling ska bli hos ljudbyggaren på lördag om jag lyckas lösa det hela rent praktiskt.
Håller på att flytta mina 3,5or till A-stolparna istället.
Lyssnade in en vettig position och sen var det bara att börja fästa dem.
Gör det enkelt för mig nu och bygger upp med tändved och smältlim som jag sen ska spackla upp en rundare form på och slutligen klä med något.
Orörd stolpe:

Stolpe med upptaget hål i, precis mellan krockgardinens slutfäste och stolpklädselns undre fäste.

Riktat in och börjat fästa.

När den väl hade sin position var det lättare att fortsätta utanför bilen.

Så här vart det. Bara spckling,slipning och klädsel kvar. Veckan är räddad!

Finns säkert bättre sätt att göra det på men detta får duga för nu, kanske blir en remake lite senare i sommar då vissa idéer finns.

Men bygget såg iaf väldigt trevligt ut! Blev rätt fina poäng också såg jag, bara att kämpa på nu.
Comment