Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tävling/Demo GOLF MK2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Tävling/Demo GOLF MK2.

trycker konstant på refresh tills det kommer nått!
    Passat 3B: 151.9dB @42hz
    Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
    Golf Mk2: 154.9dB @49hz
    SM 3'a Bassrace 39.9 2013
    SM 3'a Superstreet NW 2013
    Stoffe levererar baby

Comment

Får TYVÄRR dra på uppdatering tills imorgon av olika anledningen. Ursäkta..
      Nu säger jag godnatt.
      SM 2a, Street 2K 2015.
      SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
      SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
      SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

God morgon!
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

upp me lite bilder förfan!

Comment

PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICS fast ja kommer väl å kikar snart annars när ja är klar med 540in.
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

Comment

SÅDÄR!

Här kommer en update. Det blev nog rätt många bilder nu så det blir nog mer än en sida här i tråden. Missa inget
              Hade Bilder överallt då det fotats med olika kameror jämt så orkade inte sitta och rensa/leta så mycket.
              Slänger upp en hög med blandade bilder.

Kommer en till uppdatering på söndag/måndag då det HÄNT MER ÄN VAD JAG VISAR NU

Snart elmia

----
              En halvan av nya golvet

Sen den andra halvan. Blev en specialare men det blev bra tillslut

Eftersom jag denna gången valde att bygga en liggande låda så blev volymen på lådan rätt begrensad så lådan fick byggas på plats, precis som i varianten förra året

Trångt är gött har jag hört?

Pär -minst i laget, tog sträckte ut de små benen och skicka på lim på golvet
              SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

att ja kunde stå sådär :P... meeneee atte du har fler bilder! upp me allt!
                TEAM STRIN.SE 2012

Comment

Två jordpunkter. Under golvet.

Köpte mer dämpmattor, polskor till startbatteri samt ett gäng riktigt billiga lågnivåkablar.
                  Om dom kablarna är bra eller inte, det lär vi märka. Dåligt med pengar är det gott om!

Dubbla lager till b-stolpe, enkelt lager resten av taket.

Började fylla med fogskum på de ställen jag tyckte det kunde behövas.

Bakskärmarna ska fyllas fulla. Sen blev det som en stor "balja" under det nya golvet/lådan där baksätet satt så fyllde hela skiten!

Fyllde även i alla balkar i taket, samt A/B/C stolpar, trösklar osv…

Sen vare bara att rensa så golvet kunde läggas på
                  SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

Batteribanken iår. Precis samma som förra året. Tyckte den funka kanonbra både att leverera ström och sänka bilen (245kg)

Här var mitt första stora beskymmer med dörrsidobygget. Staget i dörret blev precis vid en av middarna och bakom det staget var staget till rutan i dörren…… Men det löste sig tillslut

Eftersom jag fick riva dörrsidorna vi byggde så var det bara sätta igång och bygga nya

Nu passar de mycket bättre (staget och den biten är inte borttaget på denna bild)

Sen kom beskymmer två.. Fetingdiskanterna tog i såklart. En hammare och en folköl så gick det lösa!

Sen blev det nya strömkablar under huven. 50mm2 från generator, motorjord, chassijord osv.

Tiiiiillll sist.. Bestämde mig för basar så det blev en tripp ner till björn på dbakuten för att hämta 4st SPL Dynamics SPL15D2 basar
                    SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

..Somsagt, lite batterier skadar inte om man vill ha ner skiten närmare backen. Och då är det bara batterier lastade :P

Trångt IGEN… Tanken va att kunna placera 4st av batteierna här längstbak.

Men först så tog boxen för centrallåset i på vänstersidan så den blev skarvad och förflyttad. Sen tog innerplåten i bakskärmarna i också..

MEN med hammare, vinkelslip, våld och en folköl så gick det tillslut ner 4st där men de va fan precis :P

Sen stack jag iväg med min gamle buick och hämtade mdf

SVART mdf är sjukt snyggt men helvete.. allllt man äger blir kolsvarta.. :P

Den svarta mdf'en skulle användas till baffel och port. HIA hjälpte till att mäta, röka och visa bäljen så det blev exakt rätt…

[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=49437&image=1578891][/url

Alla hål för basar utfrästa

Sen vare bara limma, pressa och skruva ihop bafflarna

SÅ! Testar bafflarna.. Verkar passa

Sen vare bara ta ur igen och börja med portvingarna och runda och slipa allt..

Sen i med bafflar/port igen och skruva fast

Testa även lite placering av Mono-steget och det blir ungefär såhär det kommer bli
                      SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

Sen blev det en tur hem till tunheden för att kapa/borra/gänga mina nya kommarbläck!

Blev också lite högtalarkabel från carsound.se

Koppla batteribank!

Förstår inte varför endel bilder lagt sig på sidan men iallafall.. Det blev ju 4st batterier ibak, så monterade ett på varje sida lådan också. Blev ett kvar jag inte fick plats med. Antigen monterarar jag det under huven på den sidan luftburken sitter eller så åker det in i varianten.. Vi får se om det funkar med 6st först
                        Här är iallfall bilder på batterierna som sitter på varje sida låda.

Blev ju så gött väder så jag och "yeppe" kröp ut ur garaget med varsin carlsberg i solen

Vidare då.. Hade ganska mycket kabel över och eftersom batterierna stod en bit ifrån varrandra mot resterande del av banken så blev det 2st 50mm2 plus och 2st 50mm2 minus mellan dem! Man tager vad man haver. Märkbart eller ej, skitsamma!

Avslutar min, relativt långa men ihopstressade uppdatering med en bild på när vi testade baslådan lite lätt med bagage öppet, steg och cd utanför bilen mm.

Det har hänt väldigt mycket mer men får vänta lite med uppdatering tills söndag/måndag!
                        Tror det blev mer än en sida med bilder nu så det är väl bara backa och kolla så du inte missar nåt.
                        Vi hörs! Godnatt.
                        SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

Riktigt skoj med alla bilder =) Bra jobbat! =)

Comment

Saftigt! gogo!

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Jag är fortfarande svart runt näsa
                              TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
                              SM 1a i SuperStreet NW 2012.
                              SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
                              SM 1a i Extreme 2013.
                              SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
                              SM 1a i Extreme 2014.
                              SM 1a i BassRace 149,9 2015.
                              SM 1a i Extreme 2015.
                              EM 2a i BassRace 149,9 2015.
                              EM 3a i Extreme 3+ 2015.

Comment

Kul att det händer lite. Har varit i garaget idag och pillat lite med Power Wheel:en, helt sjukt att det kan vara så mycket jobb med en så liten bil

Comment

Working...
                                X