Announcement

Collapse
No announcement yet.

S70 2.5t...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: S70 2.5t...

    Originally posted by Tokken View Post
    AHA! en till med "syns inte, finns inte" tänket.
    tycker det e snyggt att det e dolt. ev kommer stegen och bitone synas

    Comment


    • Re: S70 2.5t...

      Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Blev ombedd att lägga upp bild på den utsökta kabeldragningen.


      gött han fått de inkopplat ialla falll
      men som sakt skulle planerat bygget med plasering av olika saker inna han byggde dom där battrihyllan han har mitt i golvet ...

      lägg battreina i baljan som finns under lägg stegen över dom =) kommer bli stilrent då ....
      TEAM BERGET

      Comment


      • Re: S70 2.5t...

        Originally posted by pierre View Post
        gött han fått de inkopplat ialla falll
        men som sakt skulle planerat bygget med plasering av olika saker inna han byggde dom där battrihyllan han har mitt i golvet ...

        lägg battreina i baljan som finns under lägg stegen över dom =) kommer bli stilrent då ....
        ville ha som jag har tänkt... golvet blir lite högre men vad gör det? jag vill ej ta loss baslådan för den sitter verkligen ..

        Comment


        • Re: S70 2.5t...

          Originally posted by ville91 View Post
          ville ha som jag har tänkt... golvet blir lite högre men vad gör det? jag vill ej ta loss baslådan för den sitter verkligen ..
          han menar nog mer att när ni byggde golvet så skulle ni gömnt batterierna under där.då fanns inte baslådan
          saab 9000 pioneer-

          www.garaget.org/micke999

          Comment


          • Re: S70 2.5t...

            Originally posted by ville91 View Post
            ville ha som jag har tänkt... golvet blir lite högre men vad gör det? jag vill ej ta loss baslådan för den sitter verkligen ..
            han menar nog mer att när ni byggde golvet så skulle ni gömnt batterierna under där.då fanns inte baslådan.

            jag personligen hade lagt batterier och steg under golvet,men de vet du ju
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • Re: S70 2.5t...

              Originally posted by micke999 View Post
              han menar nog mer att när ni byggde golvet så skulle ni gömnt batterierna under där.då fanns inte baslådan.

              jag personligen hade lagt batterier och steg under golvet,men de vet du ju
              jo ja vet men vill komma åt ifall ngt strular

              Comment


              • Re: S70 2.5t...

                Gillar upplägget med steg och batterier där bak. Shysst med en matta som matchar så fint.
                Om du vill bygga "golv" ovanpå till vardags är det ez gjort och en snygg lösning... Nu har du ju byggt grunden till en nice "uppvisnings vy", som kanske på sikt kan bli ännu snyggare med lite tightare kabeldragning/matchande kabelstrumpor eller liknande. Men i stora drag är detta en schysst bit på vägen!

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • Re: S70 2.5t...

                  vi kollade lite på en lösning,

                  en skiva som går från baslåda till bakstam och sen fullbredd som då batterier och kablar blir dolt av,men lättborttaget vid behov

                  jag föreslog med lite kabelstrumpa och annan kabel så allt blir i samma storlek och går att strama till lite


                  ville jag pratade med bilstereohörnan idag och clabbe sa att vi kunde fixa lite mätning nästa gång du kom hit..så får vi se om du når ditt mål på 140db :-)
                  saab 9000 pioneer-

                  www.garaget.org/micke999

                  Comment


                  • Re: S70 2.5t...

                    Originally posted by zrken View Post
                    Gillar upplägget med steg och batterier där bak. Shysst med en matta som matchar så fint.
                    Om du vill bygga "golv" ovanpå till vardags är det ez gjort och en snygg lösning... Nu har du ju byggt grunden till en nice "uppvisnings vy", som kanske på sikt kan bli ännu snyggare med lite tightare kabeldragning/matchande kabelstrumpor eller liknande. Men i stora drag är detta en schysst bit på vägen!
                    tack. meningen med min tanke e att det ska vara praktiskt om något fel händer eller ska ladda extrabatterierna

                    Comment


                    • Re: S70 2.5t...

                      Originally posted by micke999 View Post
                      vi kollade lite på en lösning,

                      en skiva som går från baslåda till bakstam och sen fullbredd som då batterier och kablar blir dolt av,men lättborttaget vid behov

                      jag föreslog med lite kabelstrumpa och annan kabel så allt blir i samma storlek och går att strama till lite


                      ville jag pratade med bilstereohörnan idag och clabbe sa att vi kunde fixa lite mätning nästa gång du kom hit..så får vi se om du når ditt mål på 140db :-)
                      kan ju säga såhär... bmwns innertak flexxa ej så ja hoppas ja slår rekordet.. skulle va kul med positiv mätning

                      Comment


                      • Re: S70 2.5t...

                        Originally posted by ville91 View Post
                        kan ju säga såhär... bmwns innertak flexxa ej så ja hoppas ja slår rekordet.. skulle va kul med positiv mätning
                        svårt att jämnföra två så skilda bilar.

                        MEN jag tror nog 140db ska gå utan problem..vi får testa och se vad vi kan få fram för resultat..

                        men du får se vad du kan få loss i penga väg,du har ju lite att köpa
                        saab 9000 pioneer-

                        www.garaget.org/micke999

                        Comment


                        • Re: S70 2.5t...

                          Originally posted by micke999 View Post
                          svårt att jämnföra två så skilda bilar.

                          MEN jag tror nog 140db ska gå utan problem..vi får testa och se vad vi kan få fram för resultat..

                          men du får se vad du kan få loss i penga väg,du har ju lite att köpa

                          jo men kan dock ej köpa mkt till min drömplan e att göra massive texten med pplexiglas o ha steget där bakom med led ljus och sedan massive logga med plexiglas och ha bitone där under med ledljus

                          Comment


                          • Re: S70 2.5t...

                            få se om ja köper under elmia men inte under månader... hoppas hitta dynamat på elmia och dämpa tak och baklucka

                            Comment


                            • Re: S70 2.5t...

                              Originally posted by ville91 View Post
                              jo men kan dock ej köpa mkt till min drömplan e att göra massive texten med pplexiglas o ha steget där bakom med led ljus och sedan massive logga med plexiglas och ha bitone där under med ledljus
                              ja jo men du lär ändå fixa de viktiga grejerna nu,sen kan du ju spara lite pengar och göra de där sen!då när du ska bygga covers och sånt!!

                              du vill ha in bit1!
                              och du måste handla på dig kabel och kabelskor.de är min rekomendation!
                              börja där
                              saab 9000 pioneer-

                              www.garaget.org/micke999

                              Comment


                              • Re: S70 2.5t...

                                spelar mycket välljudande till enter sandman -.metallica plus Micke kom med goda nyheter

                                Comment

                                Working...
                                X