Hej Punti!
Åhhhhh, tack!
Äntligen får man det erkännande som jag suktat efter så länge.

Tänk om min drake kunde inse min storhet
också men det mesta hon gör är att spruta eld och fj***a svavel.En del här tycker kanske att det är just det jag borde göra, skriva en bok alltså istället för att hänga här och förpesta den allvarliga tillvaron

Jag har jäkligt kul när jag skriver och jag hoppas att majoriteten också har kul

I det jag skriver försöker jag ha ett stort uns självdistans, ödmjukhet, en gnutta allvar men framförallt humor.
Ibland kan jag också bitas lite om det skulle visa sig vara nödvändigt

Dessutom finns det ibland lite dolda budskap, som ibland går fram och ibland inte. Om moral, sensmoral och annat allvarligt tjafs som man ska tänka på men kanske inte alltid primärt.
Och visst, ibland överdriver jag men vilka berättelser har inte kryddats för att bli mer kommersiellt gångbara om man kan uttrycka sig på det viset.
Ta inte livet och er själva på så stort allvar! Livet kan ta slut när som helst eller få en vändning som man inte alls kunnat förutspå.
Tyvärr glömmer jag själv bort detta ibland men då får NI påminna MIG.
Som schassen i Hill Street Blues alltid sa innan samlingens slut:
Be careful out there!

Edit: Alla kanske inte såg, var för unga eller kanske inte ens påtänkta, då denna i mitt tycke eminenta tv-serie gick på 80-talet.
För dessa letade jag reda på ett clip på YT. Sen så svek minnet kanske lite eftersom han även sa let's........... men samtidigt har jag ett vagt minne av att han inte sa exakt likadant varje gång. Ja, ja! Spela roll!
Här kommer länken: http://www.youtube.com/watch?v=T2QApwtE8zQ

Leave a comment: