Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

    Originally posted by PhoenixG View Post
    Jag skulle egentligen vilja åka till Trollhättan men det går tyvärr inte.
    Det går jättebra, jag lyckats med det flera gånger i veckan
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

      Originally posted by Nordenmark View Post
      Det går jättebra, jag lyckats med det flera gånger i veckan
      Nu blev jag f@n svarslös i alla fall
      sigpic

      What does not kill you, simply makes you.........stranger.

      Comment


      • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

        Originally posted by PhoenixG View Post
        Hmmmm, men det är ju exakt på det sättet som jag gör nu.

        Enda idén jag fick av Christoffers fråga är ju att jag kan aktivera LP-delningen på steget för att experimentera och skära bort delar av mellanregistret på de bakre middarna.

        Eller fattade jag dig galet Hewi?

        Titta på kopplingsschemat i tråden.
        Kanske jag som missförstått hur du har kopplat

        Jag menade att du skulle köra det paret som sitter ihop i samma dörr på samma del av steget dvs vä par på stegets front kanaler och hö par på rear kanalerna , då vet du att bägge middarna spelar ihop på exakt samma nivå i varje dörr samt att du får bättre kanal seperation.

        OM det är så du har kopplat nu då kan du ju inte aktivera LP delningen på steget bara på de bakre middarna utan bägge kommer ju då påverkas så jag antar att du nu kör de bägge främre på front delen av steget och bägge bakre på rear delen av steget eller tvärtom.

        Dock är det mkt möjligt att det blir bättre att köra så och då kunna skära bort mellanregistret från de bakre så du får bättre fokusering på mellanregistret i de främre................testa!
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

          Originally posted by Hewi View Post
          Kanske jag som missförstått hur du har kopplat

          Jag menade att du skulle köra det paret som sitter ihop i samma dörr på samma del av steget dvs vä par på stegets front kanaler och hö par på rear kanalerna , då vet du att bägge middarna spelar ihop på exakt samma nivå i varje dörr samt att du får bättre kanal seperation.

          OM det är så du har kopplat nu då kan du ju inte aktivera LP delningen på steget bara på de bakre middarna utan bägge kommer ju då påverkas så jag antar att du nu kör de bägge främre på front delen av steget och bägge bakre på rear delen av steget eller tvärtom.

          Dock är det mkt möjligt att det blir bättre att köra så och då kunna skära bort mellanregistret från de bakre så du får bättre fokusering på mellanregistret i de främre................testa!

          Givetvis! Nu förstår jag hur du menar

          Du hade ju givetvis fattat allt rätt medan jag var på en rostig Crescent och paddlade

          Det där är ju värt att testa så småningom.

          Hur som helst testade jag att köra LP på steget idag och det blev klart bättre. Så nu spelar de bakre middarna upp till 300 Hz.
          Ska även försöka få till nivåerna under veckan.

          Måste faktiskt säga att det börjar likna något nu.

          Ska bli kul att få lite feed back senare från dig och andra.
          sigpic

          What does not kill you, simply makes you.........stranger.

          Comment


          • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

            Kul att det funka! Men jag vet inte om jag har så mycket mer tid än dig till bilen, står ständigt nån på gården som ska ha hjälp med nåt. Lär nog låsa in mig i garaget framöver om jag ska få nåt gjort. Men lycka till med pysslandet! Ser fram mot att få möta dig på någon tävling igen snart.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

              Originally posted by ChriZtoffer View Post
              Men jag vet inte om jag har så mycket mer tid än dig till bilen, står ständigt nån på gården som ska ha hjälp med nåt.
              Men du kan ju alltid säga nej om du vill
              Det alternativet har inte jag riktigt.
              sigpic

              What does not kill you, simply makes you.........stranger.

              Comment


              • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                Du har säkert svarat på detta förut, men varför kör du middarna bak överhuvudtaget?
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                  Prova att bara köra de upp till 120 hz
                  Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                  Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                  Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                  Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                  Comment


                  • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                    Originally posted by jonash View Post
                    Du har säkert svarat på detta förut, men varför kör du middarna bak överhuvudtaget?
                    Jo Jonas, det är så här:

                    När jag började så visste jag inte bättre.
                    Det var någon i tråden, jag tor att det var Pierre eller Hewi, som försökte avråda mig att köra dubbla middar eftersom jag påstod att det skulle köras SQ.
                    Min vana trogen så lyssnade jag inte utan bestämde mig för att jag skulle göra alla misstag själv istället för att lyssna på andra mer erfarna.

                    Nu sitter middarna där och då ska jag göra ett försök att få till det så bra som möjligt.
                    Tro mig. Hade jag gjort detta idag så hade det blivit endast ett par middar.

                    Men jag har i alla fall en en framtida plan Stickan

                    Sen vet jag inte så mycket bättre nu egentligen, men lite har jag lärt mig av mina misstag
                    sigpic

                    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                    Comment


                    • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                      Originally posted by diq View Post
                      Prova att bara köra de upp till 120 hz
                      Jag önskar jag kunde det. Men det går inte om jag ska köra med den utrustning jag har idag.
                      LP 300 Hz är gränsen på A7.
                      sigpic

                      What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                      Comment


                      • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                        Originally posted by PhoenixG View Post
                        Hade jag gjort detta idag så hade det blivit endast ett par middar.
                        ...och mindre byxfladder.

                        Pierre
                        SEASTREAMS GARAGE


                        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                        Comment


                        • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                          Originally posted by PhoenixG View Post
                          Jag önskar jag kunde det. Men det går inte om jag ska köra med den utrustning jag har idag.
                          LP 300 Hz är gränsen på A7.
                          Men du kan ju byta till det engelska orginalet så ska du se att det ordnar sig!
                          Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                          Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                          Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                          Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                          Comment


                          • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A



                            Pierre
                            SEASTREAMS GARAGE


                            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                            Comment


                            • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                              ursäkta om jag kapar lite,

                              men varför är de bättre med bara 1 midd fram?
                              saab 9000 pioneer-

                              www.garaget.org/micke999

                              Comment


                              • Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                                Om man som vår trådskapare har ett tvåvägssystem så spelar ju elementen både bas och mellanregister. Då får man, framförallt i mellanregistret en del oönskade effekter. En av dem är att de två högtalarna sitter på olika avstånd från lyssnarens öra, så ljudet från dem blandas och smetas ihop mer.

                                I en bil vill man gärna ha lite extra bas och då är det inte alls fel med ett element som kompletterar där. Man kan även tänka sig att man lägger högpassfiltret på det element som även spelar mellanregister lite högre än för det som endast spelar bas. Då avlastas det och spelar lite renare, även på högre nivåer. Det förutsätter dock att man kan möta upp bra med subben.
                                /tycker Erik.

                                Comment

                                Working...
                                X