Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sparkle" VW Polo

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lillpojken
    replied
    Re: "Sparkle" VW Polo

Tja.

Jag har ett lite dilemma med batteriet.
    Batteriet ligger väldigt nära kylarslangarna, så nu undrar jag om batteriet kan ta skada av att bli uppvärmt av kylarslangarna.

Jag har 2 sätt jag kan montera batteriet på.
    1a sättet så ligger kylarslangarna tätt mot batteriet så dom blir lite intryckta.
    2a sättet så ligger kylarslangarna bara emot batteriet lite.

här kommer (massa) bilder

Version 1

Jag fick använda skohorn för att få ner batteriet

här ser man lite att kylarslangarna ligger och trycker mot batteriet

det är tajt som fan

Version 2

här är batteriet mer vinkat från spolarvätskebehålllaren för att göra mer plats vid slangarna

här ser man att det inte är lika tajt vid slangarna.

fastsättningen av batteriet kommer ske med typ spännband som går under batterihyllan.

Så nu min fråga kan man ha batteriet så utan att de kan ta skada va värmen som blir? man kanske ska sätta någon värmeisolering runt batteriet? typ som en "turbomössa"

tacksam för vettiga svar.

Ber om ursäkt för alla bilder men man vill ju visa problemet så gott de går

Leave a comment:

• lillpojken
    replied

Har varit dålig på att uppdatera så här kommer lite vad som hänt.

Bilen hemma i lägenhetsgaraget dock märkte jag att bilen tog tjuvström o tömde batteriet på 1,5 dag så det gick åt lite felsökande där.

just nu är vissa delar bilen dämpad och dämpmattan slut men ny är på väg.

det som är kvar o dämpa e golv tak och ytterplåt på dörrarna.

jag har tänkt att bilen ska vara spelklar till emmaboda tävlingen men inte klar för 5 öre, har jag tur så hinner jag vattenslipa och polera den.

lite bilder då

innertaket av och original dämpningen limmad kartong

kartong bortriven endast limmet kvar

limmet bortskrapat

det blir lite skit av de

allt får förvaras i bilen pga utrymmesskäl

såhär ser det ut, bilen framrullad så långt de går

dämpade dörrsidor

ja de va väll allt ja hade o visa just nu

Leave a comment:

• lillpojken
    replied

ojojoj här har det inte hänt mycket.

Bilen har legat i vinterdvala men kommer tas fram nu i veckan.
    kommer flytta den till mitt lilla lägenhets garage där jag ska börja plocka isär inredningen för att börja dämpa bilen, så fort det riktiga garaget e klart så kommer jag börja bygga & plasta.

systemet i bilen har ändrats lite och ser ut så här.

Huvudenhet: Alpine CDE-123R
    Basar: SPL Dynamics XTR12D2S
    Framsystem: SPL Dynamics SPL8Fkit
    Slutsteg basar: SPL Dynamics D4
    Slutsteg framsystem: SPL Dynamics ICE 150.4
    Batterier: Okänt då bilstereo kassan har krympt rejält så jag får se vad jag får råd med.

har en ganska lång att göra lista med på lite småsaker såsom att den inte går o låsa, gasdämpare till bakluckan, lacka om backspeglar, montera baklucke öppnare, justera in dörrarna 100%, ta bort lyktspolningen med mera.

Leave a comment:

• lillpojken
    replied

Originally posted by Belone View Post
    Surt sa räven... vet själv hur jobbigt det kan vara att få inbrott.. men du verkar
    ta detta okej, och jävla trevligt att du fick tag på ny verktygssats iaf..

Hoppas det blir bättre beslut från försäkringsbolaget ! GL!
    igenteligen har jag fått tag på 2 st såna verktygssatser nu helt plötsligt.
    så en polare kommer eventuellt köpa den andra.
    även borrastsen har jag en ny liggande hos far fick jag veta.

ska ringa försäkrings bolaget på måndag o komplettera det som blev stulet så jag tror att jag kommer få ut kanske 2500 totalt för det som blev stulet.

Originally posted by grakka View Post
    För att vara lite positiv.. på gott och ont att det drabbade flera i området. Då är det förmodligen inte någon i din vänskapskrets som gjorde det. Jag hoppas att saker och ting löser sig. Riktigt kul att följa din tråd då de omfattar mer än bara ljudbygge!
    Fastighets ägaren sa samma sak som det du skrev mer på gott och ont att det bara inte var jag.
    dock blev inte hans garage drabbat men alla byggnader o lås som behöver fixas drabbas han av.
    han snackade om 6 övervaknings kameror som skulle upp nu inom snar framtid.
    trevligt att du tycker om min tråd som omfattar mer än ljudbygge.

Leave a comment:

• grakka
    replied

För att vara lite positiv.. på gott och ont att det drabbade flera i området. Då är det förmodligen inte någon i din vänskapskrets som gjorde det. Jag hoppas att saker och ting löser sig. Riktigt kul att följa din tråd då de omfattar mer än bara ljudbygge!

Leave a comment:

• Belone
    replied

Originally posted by lillpojken View Post
    klart de ordnar sig, ny verktygsväska är beställd.

ska bara ha nya elverktyg sladdlösa lagom billiga funderar på om roybi kan vara något att ha.

kommer ändå inte börja bygga förrens i mitten av januari början av februari.
    Surt sa räven... vet själv hur jobbigt det kan vara att få inbrott.. men du verkar
    ta detta okej, och jävla trevligt att du fick tag på ny verktygssats iaf..

Hoppas det blir bättre beslut från försäkringsbolaget ! GL!

Leave a comment:

• lillpojken
    replied

Originally posted by LuffarN View Post
    man blir så arg.. hoppas det ordnar sig för dig nu..

klart de ordnar sig, ny verktygsväska är beställd.

ska bara ha nya elverktyg sladdlösa lagom billiga funderar på om roybi kan vara något att ha.

kommer ändå inte börja bygga förrens i mitten av januari början av februari.

Leave a comment:

• LuffarN
    replied

man blir så arg.. hoppas det ordnar sig för dig nu..

Leave a comment:

• lillpojken
    replied

tja.

nu har fastighetsägaren gått genom alla garagen och det var inte bara jag som blivit utsatt alla garagen på området har dom försökt slå upp låsen på något vis med något dom stoppar i låset.

så nu är det nog bekräftat att det inte är en bekant.

och nu när jag packat ihop mina verktyg hittade jag mer saker som fattades:mad sticksåg, cirkelsåg, LED stavlampa, borkasset som jag fick nu när jag fyllde år och säker något annat ja missat.

men ny verktygsväska inköpt iallafall nu ska ja bara ha div elverktyg.

får gör en komplettering hos försäkringsbolaget nu när mer verktyg fattas och hoppas jag får mer än 750:-

Leave a comment:

• Obx
    replied

Som björn säger stor risk att du känner tjuven..

Hoppas de löser sig.

Leave a comment:

• dBAkuten
    replied

Så jäklar tråkigt.

Det finns tyvärr risk att du känner tjuven.

Och tog dom bara en beg vektygsatts så är det nog inte den vassaste kniven i lådan som hälsade på så det går nog hitta han med handen i nästa godispåse

När jag fick inbrott så var det lokalägarens son som var tjuven. Så det var ju inte så svårt att lösa det

Hoppas det löser sig.

Mvh//Björn

www.dbakuten.se

Leave a comment:

• lillpojken
    replied

Originally posted by sjobas View Post
    himla tråkigt! du får köpa en sån här och rigga upp för att sen kunna göra hembesök

http://www.handladigitalt.se/ltl-aco...nj-p-6468.html
    kommer inte behövas något sånnt.

ska flytta ut ur denna plåthall jag har nu till ett riktigt murat garage hos min morbror.

kan dock bli att där bli larm i garaget som ringer/smsar när de går igång.

har för övrigt nu köpt mig en likadan verktygssats som ja hitta på tradera.

ibland har man tur hehehe fast skulle ju inte behöva köpa nya verktyg.

Leave a comment:

• sjobas
    replied

himla tråkigt! du får köpa en sån här och rigga upp för att sen kunna göra hembesök

http://www.handladigitalt.se/ltl-aco...nj-p-6468.html

Leave a comment:

• lillpojken
    replied

Då kommer nog detta projektet ligga på is ett tag nu framöver.

Någon hälsade på mig i garaget inatt och tyckte att dom skulle ha min verktygssats och min sticksåg av någon anledning.

personen i fråga är nog liten till kroppsbyggnaden för han klämde sig in genom detta hålet han hade gjort i väggen.

tycket det är konstigt att personen/personerna bara tog detta då mitt garage är ett enda stort smörgåsbord med saker.

det hade bara varit till att öppna porten inifrån sen lyfta sakerna över staketet till en bil.

tycker dom kunde låtit min verktygssats/väska vara och tagit lite skruvdragere, vinkelslip och andra elverktyg istället.

i denna fanns allt jag behövde, bara till o vika ihop och in i bilen med den när man skulle till skroten osv.

fick ut 750:- för verktygslådan på försäkringen. 35% åldersavdrag och 1500 i självrisk.
    kunde max få 3500 för den då jag inte har kvitto på verktygssatsen och den kostar 5300 på ahlsell.

så istället för att köpa batterier till bilen får man handla vektyg istället.

2 gången nu när jag bygger bilstereo jag får inbrott, förra gången va de min golf med impact HC75:4 b2 mono och b2 ac10.

detta är inget dom gjort helt random heller för det är bara mitt garage på området och dom har vetat vad dom ville ha, s¨jag misstänker någon i min vänskapskrets.

får ta och fundera på vilka vänner man har o vill ha kvar.

hitta en cigarett fimpe utanför hålet som polisen tagit hand om så man kanske har tur.

man blir så trött.
    Last edited by lillpojken; December 23, 2011, 18:54.

Leave a comment:

• Landén
    replied

Originally posted by lillpojken View Post
    det beror helt på din spruta.

ja har en 3hk abac kompressor som levererar 300L/min de e precis att den klarar av min devilbiss spruta.
    till min sata spruta (dyra sprutan) är den inte jette bra eller så e de jag som inte lärt mig justera in sprutan.
    men sata sprutan vill iallafall ha 425 L/min.

så runt 3-5,5 hk eller mer, 50L+ tank så klarar man sig för hobby bruk.

med biltema sprutan har jag målat en hel bil med en 2hk 25 liter kompressor L/min vet ja ej men jag fick hyffsat resultat.

det som är värt att investera i förutom kompressor och spruta är ett bra vattenfilter eller ännu bättre en kyltork tror jag de heter men de e lite överkurs.

du kan ju läsa lite på denna sida http://hurlackera.se/ och kolla lite på detta forum http://www.lackering.forum24.se/

där har jag kollar om jag var osäker eller frågat han jag köppt färg av.
    Oj.. missade helt att du hade svarat.. tack som fan för tipsen. skall kolla om jag kan rädda min best från en säker död (kompressorn)

Leave a comment:

Working...
X