Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Min lilla PoLow

    de poppar på ganska mkt fetare nu ska jag nog kunna hävda som natt och dag. mkt mkt mer djup, högre, bättre på alla vis

    du får nog tillfälle o höra nån dag

    Comment


    • Re: Min lilla PoLow

      Ja det får man väl hoppas!
      Börjar bli djävligt dags att få lite ös ur min kärra oxå....

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: Min lilla PoLow

        oopps. som jag väntat mig sköt remmen av idag. köpte en ny på biltema, MEN jag tänkte fel eller kom ihåg fel rättare sagt! skulle vara 29cm inte 19cm längre, så kör med orginalgeneratorn så länge. kan ev byta till ett mindre löphjul eller bygga om spännrullen, men får se hur jag gör.

        men det var allt JÄVLAR vilken skillnad det gör med den där extra kraften ändå. med en generator orkar det knappt upp i mer än 14V med halvljus på, med dubbla kan jag vräka fullt i några minuter, sen sänka och DIREKT ha 14.44V. plus att det ligger mellan 13.5-14V konstant vid full mutter. nu går det ner mot 12.2-12,4 ibland...

        varför gör inte fler såhär? en generator kostade 1000kr på biltema liksom?? :P

        Comment


        • Re: Min lilla PoLow

          Det är gött att ha rejält med ladd och slippa att släppa volymratten pga kass spänning.
          TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
          SM 1a i SuperStreet NW 2012.
          SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
          SM 1a i Extreme 2013.
          SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
          SM 1a i Extreme 2014.
          SM 1a i BassRace 149,9 2015.
          SM 1a i Extreme 2015.
          EM 2a i BassRace 149,9 2015.
          EM 3a i Extreme 3+ 2015.

          Comment


          • Re: Min lilla PoLow

            Är fortfarande nyfiken på hur du fäst den. JAg är inte så hemma i motorrummet och ser gärna bilder på hur du gjort

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • Re: Min lilla PoLow

              Originally posted by yeppe View Post
              Det är gött att ha rejält med ladd och slippa att släppa volymratten pga kass spänning.
              Ja har man bara lite svets o plåtskrot till fästen, så ger en generator mkt bang for the buck när de gäller att hålla uppe spänningen. ca 1-1.5V skulle jag uppskatta det till på min bil. ännu mer i genomsnitt, för den håller sig över 14 såfort basen inte mölar fullt.

              men behöver ju ändå backas upp av en batteribank, som buffrar energin och kan smälla ut snabb kräm innan generatorerna hinner reagera.

              har en del jobb med kablar framöver att göra. tex: 50mm2 laddkabel bakåt, eller 75 till och med. jord till chassiet. både batteribanken bak, och fram. kan nog tjäna en hel del som gått åt i förluster där innan pga klena kablar och dåligt pressade skor tex. nu har jag en riktigt bra kabelskokross. hehe

              Originally posted by zrken View Post
              Är fortfarande nyfiken på hur du fäst den. JAg är inte så hemma i motorrummet och ser gärna bilder på hur du gjort
              jag kan visa hur det ser ut nu. dock bara en generator som har rem.



              såhär är det tänkt att det ska se ut, men med rullen överst lite mer utspänd med några brickor, sen längre rem. hade räknat ut, 29-30 längre än orginalet. men råkade tänka fel och sitter med en som är 20... hehe


              Till alla:

              OM, jag skulle kunna ge en SPL 18" den svarta modellen, D2a, ca 155L, med bas och port uppåt, på var sida i lådan. hade den spelat värre än mina XTR 15 tror ni? :P hade kört dockade 3500 steg på den, 1ohm.

              kan byta jämnt med en polare nämligen och jag tror jag kan tvinga in en sån jävel i min låda med lite våld och ny baffel bara. men kommer den spela bra eller inte bra... det är frågan..

              AQ 18" basen i den lådan på bilden innan, drivet av ett SS XXX 10.000D spelade iaf nåt helt sinnessjukt.. men får mer pulver ur dessa steg med den här setupen. så frågan är hur en sån här spl rackare kan lira? :P
              Last edited by Vw_performance; June 22, 2012, 03:17.

              Comment


              • Re: Min lilla PoLow

                Originally posted by Vw_performance View Post
                oopps. som jag väntat mig sköt remmen av idag. köpte en ny på biltema, MEN jag tänkte fel eller kom ihåg fel rättare sagt! skulle vara 29cm inte 19cm längre, så kör med orginalgeneratorn så länge. kan ev byta till ett mindre löphjul eller bygga om spännrullen, men får se hur jag gör.

                men det var allt JÄVLAR vilken skillnad det gör med den där extra kraften ändå. med en generator orkar det knappt upp i mer än 14V med halvljus på, med dubbla kan jag vräka fullt i några minuter, sen sänka och DIREKT ha 14.44V. plus att det ligger mellan 13.5-14V konstant vid full mutter. nu går det ner mot 12.2-12,4 ibland...

                varför gör inte fler såhär? en generator kostade 1000kr på biltema liksom?? :P
                Skulle gärna ha en till i bilen men de får ju inte palts ... komer ju inte åt den som den är nu =)
                TEAM BERGET

                Comment


                • Re: Min lilla PoLow

                  ännu en milstolpe avklarad!

                  spela sönder framruta [X]
                  spela loss innerbelysningen [X] - har länge undrat hur fan den jäveln klarar att hålla sig fast.... hehe

                  Comment


                  • Re: Min lilla PoLow

                    Nice då lär de ju spela på rätt bra:-)
                    saab 9000 pioneer-

                    www.garaget.org/micke999

                    Comment


                    • Re: Min lilla PoLow

                      Originally posted by micke999 View Post
                      Nice då lär de ju spela på rätt bra:-)
                      haha.. ja dom säger det :P men mycket vill ha mera.. tyvärr!

                      men har lite finlir på lådan kvar. lagt 2 lager färg nu, men ska dit med 2 lager klarlack härnäst invändigt. lite sånt småpill

                      ska även bygga en bit som går bakåt, formad efter luckan med nån cm mellan, sen smälla dit en goo tätningslist. ska försöka få så tätt som möjligt så allt åker framåt och inget bakåt, sen studsar tillbaka i fel fas mot de andra för att undvika utsläckning.

                      ska nog såga mig en liten plugg för en del av porten för djupbastest finns sjuk slaglängd att använda, men det blir mest konfladder under 30-33hz tyvärr.

                      Comment


                      • Re: Min lilla PoLow

                        ingen som svarat ännu ang 18", D2a, så kan jag köra dockade steg och ge den riktigt med spö. hehe..

                        om jag vill kan jag nog bygga aset uppåt! hehe...

                        Comment


                        • Re: Min lilla PoLow

                          bättre att sälja aq till mig lite billigt

                          Comment


                          • Re: Min lilla PoLow

                            Har inte nÅn aq?

                            Har en polare me en 18" Spl spl D2. Ev sugen på ett byte där om de känns vettigt? kommer ju få snuskigt me effekt! Hehe

                            Comment


                            • Re: Min lilla PoLow

                              Aha tittade bara nån bild med aq :/

                              Comment


                              • Re: Min lilla PoLow

                                proffsen! ännu en fråga

                                bygger ju för skoj skull. inte enligt regler o skit! ska jag montera lite 5mm "masonit" i taket med spraylim ca 3-4DM från bakkant, sen bitumen fram till B stolparna, sen ett lager Alubutyl över hela skiten.

                                ska KANSKE göra detta sen

                                Comment

                                Working...
                                X