Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf II 1.2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Golf II 1.2

tackar själv för att du kom o imponerande siffror från din del med.börjar bli ruggigt högt nu i 100 a klassen
    Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
    sigpic
    Tack till Ljudia AB

Comment

Tack för en god match! kul att träffas!
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by klåp View Post
        tackar själv för att du kom o imponerande siffror från din del med.börjar bli ruggigt högt nu i 100 a klassen
        Ja, jag blev lite förvånad själv faktiskt
        Japp, jag tror frippe fegade lite Tror han höjer rekordet till 150 innan säsongen är över

Originally posted by Frippe_L View Post
        Tack för en god match! kul att träffas!
        Kanon kul nästa gång ska jag ge dej en hårdare match.. hehe

Hur många poäng behöver man för att få delta i SM?

Comment

4st event för att delta på sm
          Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
          sigpic
          Tack till Ljudia AB

Comment

Originally posted by Holm View Post
            Ja, jag blev lite förvånad själv faktiskt
            Japp, jag tror frippe fegade lite Tror han höjer rekordet till 150 innan säsongen är över

Kanon kul nästa gång ska jag ge dej en hårdare match.. hehe

Hur många poäng behöver man för att få delta i SM?
            Här fegades det inget alls, jag var lika förvånad själv över resultatet

Som Klåp skrev 4 tävlingar varav minst två Bilsportevent (tävlingar arrangerade av Svenska Bilstereoförbundet)

saxat från BSF´s hemsida:
            Kvalificering till SM Finalen på Vallåkra 2011
            Uppdaterat 3e Maj-2011

Följande gäller för kvalificering till SM final på Vallåkra, 2011:

•Deltagande på minst 4st event*, varav minst 2st "Förbundsevent/Bilsportevent". Dit räknas Elmia och EDPS-eventen Emmaboda, Sundsvall, Mantorp.
            •På ev. butiksevent där klassen man vill tävla i ej finns, får man tillgodoräkna sig tävlingen ändå, om man startar i annan klass (tex sammanslagen klass, även "lägre" klass)
            •På Förbundsventen skall man tävla i den klass man vill kvala till SM
            •Sista tävlingen (Förbunds- eller butik-) måste man tävla med den bil som skall kvala till och tävla på SM
            •För att tillgodoräkna sig deltagande på en tävling krävs att man INNAN tävlingen har löst sitt medlemsskap och innehar tävlingslicens. Inga undantag!
            *OBS! För Power Wheels / MiniSPL så gäller att man måste ha deltagit på ett Förbundsvent med sin bil för att kvalificera sig till SM.

http://www.bilstereoforbundet.se/ind...f9320625d7af37
            Last edited by Frippe_L; July 10, 2011, 18:27.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Här fegades det inget alls, jag var lika förvånad själv över resultatet

Som Klåp skrev 4 tävlingar varav minst två Bilsportevent (tävlingar arrangerade av Svenska Bilstereoförbundet)

saxat från BSF´s hemsida:
              Kvalificering till SM Finalen på Vallåkra 2011
              Uppdaterat 3e Maj-2011

Följande gäller för kvalificering till SM final på Vallåkra, 2011:

•Deltagande på minst 4st event*, varav minst 2st "Förbundsevent/Bilsportevent". Dit räknas Elmia och EDPS-eventen Emmaboda, Sundsvall, Mantorp.
              •På ev. butiksevent där klassen man vill tävla i ej finns, får man tillgodoräkna sig tävlingen ändå, om man startar i annan klass (tex sammanslagen klass, även "lägre" klass)
              •På Förbundsventen skall man tävla i den klass man vill kvala till SM
              •Sista tävlingen (Förbunds- eller butik-) måste man tävla med den bil som skall kvala till och tävla på SM
              •För att tillgodoräkna sig deltagande på en tävling krävs att man INNAN tävlingen har löst sitt medlemsskap och innehar tävlingslicens. Inga undantag!
              *OBS! För Power Wheels / MiniSPL så gäller att man måste ha deltagit på ett Förbundsvent med sin bil för att kvalificera sig till SM.

http://www.bilstereoforbundet.se/ind...f9320625d7af37

Okej, då satsar jag på att vara med på Sm nästa år kom igång lite sent i år..

Då kan man börja bygga om lite oxå. Blir förmodligen att slänga i den andra basen oxå. Dock blir det nog inte street 100 då

Comment

Okej, då satsar jag på att vara med på Sm nästa år kom igång lite sent i år..

Då kan man börja bygga om lite oxå. Blir förmodligen att slänga i den andra basen oxå. Dock blir det nog inte street 100 då
                "Sent ska syndaren vakna!"

ja har du två hcca15, ur med baksätet, i med dem i en stadig jäkla låda runt 300L, basar upp port bak och fläska på med massa djupbas :-)
                Och dämpa bilen så den inte begår självmord direkt!

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

"Sent ska syndaren vakna!"

ja har du två hcca15, ur med baksätet, i med dem i en stadig jäkla låda runt 300L, basar upp port bak och fläska på med massa djupbas :-)
                  Och dämpa bilen så den inte begår självmord direkt!
                  Ja, det får nog bli så ska bara försöka hitta lite billiga 22mm MDF skivor. Vore kul att spela sönder bilen.

En del säger att man tappar lite på att dämpa en golf. Fast det är väl bara att prova sig fram.

Comment

Ja, det får nog bli så ska bara försöka hitta lite billiga 22mm MDF skivor. Vore kul att spela sönder bilen.

En del säger att man tappar lite på att dämpa en golf. Fast det är väl bara att prova sig fram.
                    Billiga mdf-skivor, ska det börjas snålas nu?

Ja jag har ingen koll på var o hur mkt det bör dämpas i dem, jag har bara på känn att den kommer skramla sönder/spräcka massa skit. om den tillåts flexa så mkt som möjligt.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Billiga mdf-skivor, ska det börjas snålas nu?

Ja jag har ingen koll på var o hur mkt det bör dämpas i dem, jag har bara på känn att den kommer skramla sönder/spräcka massa skit. om den tillåts flexa så mkt som möjligt.
                      Haha, ja, jag får snåla lite nu. Jag går fortfarande hemma sjukskriven sen jag bröt fotleden, så det är väldigt ont om cash nu

Comment

Beställde precis en 100amp automatsäkring, hoppas den "brinner av" precis lika dant som en vanlig 100ANL säkring. Blir lite billigare att labba då

Comment

Dämpa på så det står härliga till! Jag har "hört" av en som testat att taket sänker db men "spelar bättre" med dämp i taket. På golvet ska man lägga dubbla lager fram tills balken under framstolar, och framför förarstolar endast ett lager. Vet inte om just detta med golvet var för att det var vägg? Men det blir ju liknande? Det är beprövat iaf..
                          SM 2a, Street 2K 2015.
                          SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                          SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                          SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

Originally posted by Davidzzon View Post
                            Dämpa på så det står härliga till! Jag har "hört" av en som testat att taket sänker db men "spelar bättre" med dämp i taket. På golvet ska man lägga dubbla lager fram tills balken under framstolar, och framför förarstolar endast ett lager. Vet inte om just detta med golvet var för att det var vägg? Men det blir ju liknande? Det är beprövat iaf..
                            Ska "fjöla" in 2 basar och testa, sen kan man ta och dämpa lite i taget. sänker man sig då är det ju bara riva bort skiten

Comment

så ser det ut för tillfället:P dåligt med uppdateringar, men jag har precis börjat jobba igen efter 4 månaders sjukskrivning så jag är helt slut på kvällarna..

Någon som vet om man får sätta slutsteg i taket i street 100?

Comment

så ser det ut för tillfället:P dåligt med uppdateringar, men jag har precis börjat jobba igen efter 4 månaders sjukskrivning så jag är helt slut på kvällarna..

Någon som vet om man får sätta slutsteg i taket i street 100?
                                allt ska vara monterat under ryggstödets höjd och i bagaget.

I ESPL får du ha steget i taket dock eller monterat högre än ryggstödet sålänge det inte är monterat på själva baslådan något sätt.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Working...
                                X