Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

    Originally posted by Hewi View Post
    Lite apelsinskal kan man ju ta då det går att polera bort , värre är det då med damm/skit i lacken tycker jag! Jag tror det kommer bli skit snyggt!
    Nej precis, tråkiga är att jag kommer få vänta ett tag extra för att klarlacken skall härda ordentligt. Jag får se hur jag gör

    Tack Hewi!

    Comment


    • #92
      Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

      Någon som var sugen på lite lackbilder?

      Comment


      • #93
        Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)









        /Andreas

        Comment


        • #94
          Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

          Snyggt arbete!
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #95
            Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

            Tack Nordenmark

            Comment


            • #96
              Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

              Glömde helt bort diskantkopparna, här är dem







              /Andreas

              Comment


              • #97
                Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

                mkt snyggt. det där kommer bli riktigt läckert när allt är på plats!

                Comment


                • #98
                  Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

                  riktigt nice!!!!
                  TEAM BROSSAN

                  SM 2:a i outlaw på Easca SM

                  Comment


                  • #99
                    Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

                    Oj oj. Jag är inte alls avis på hur snyggt du gör allt(jo det är jag)!

                    Hoppas du blir nöjd med ljudet och hör av dig då det provspelats!
                    155++db@25hz
                    http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                    sigpic

                    Ljudbyggaren.se

                    Comment


                    • Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

                      Wow! Riktigt seriöst och snyggt. Keep it up!
                      Kör: BMW M3 Coupe 3,2 Köhler -96 [Alpine CDA-7998R, Alpine MRV-F540 + PG Xenon 400.1 + Hertz EP2, Tec SQ5 + SQ3 + Surface Slim + DD 2010 10"]
                      Brukis: Saab 9-5 2,3t "Aero" -99 [Pioneer P9, Audison LRx 4.300 + 1.400 + PG Octane-R 5.0:4, Tec SQ6 + Trius + Tec Surface TW + Focal KX 33 13"]

                      Comment


                      • Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

                        Jäkligt cleant byggt! Snyggt!
                        DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

                        Comment


                        • Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

                          Ojj vad skojj med kommentarer Lyser upp som en sol här hemma! Verkar som allt hårt arbete lönade sig i slutändan, i alla fall utseendemässigt.
                          Och givetvis hoppas jag det låter bra, annars får jag labba mig fram tills jag är nöjd, observera att diskantplaceringen är mest för en rolig grej.
                          Blir det inte bra placerar jag dem där de spelar bäst helt enkelt och det är sånt jag märker när allt faller på plats i bilen.

                          Självklart ska jag höra av mig när jag lyssnat & har synpunkter på ljudet i sig. Kommer filma ljudet, mest för att få det ur flera vinklar och hur det ser ut det som ögat ser så att säga. Att bedömma ljud genom kamerainspelning är inget jag är för direkt

                          Lite ändrade planer!

                          Ska lackera trälisterna i dörren imorgon med samma färg. Därefter är det tänkt att slipa ner klarlacken på dörrformarna med Abralon 4000 för att få bort apelsinstrukturen för att därefter lägga på ett BRA lager klarlack. Jag måste bli bättre på att lägga den, måste våga lägga mer!

                          Kan säga att det är andra gången jag lackerar med färgspruta i hela mitt liv, har gjort ett tidigare lackjobb där jag gjorde ett hemmahögtalarprojekt åt en kompis vilket var första gången jag lackade med färgspruta.
                          Med lite övning så bara tror jag inte, utan jag vet också att jag kommer bli bättre på just finishen (klarlack)

                          Önska mig lycka till med klarlacken imorgon, det behöver jag

                          Godnatt!
                          Last edited by Andreasxps; September 11, 2009, 00:31.

                          Comment


                          • Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

                            mycke snyggt! kul me lite variation från alla andra som kör me matta o dyl. men sj skulle jag aldrig våga köra me lackat då de säkerligen skulle se för jävligt ut när jag varit klar o sen är de väl en stor risk att de blir repor, märken när de sitter så långt ner på dörren? lät att komma åt me skorna.

                            men hur som helst... mycke snyggt! mer bilder!! =)
                            Garaget

                            Comment


                            • Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

                              Har idag monterat diskantkopparna och lött ihop kablarna där och kommer under dagen lackera trälisten samt lägga ett varv klarlack på dörrformarna igen.

                              Här är lite bilder:













                              /Andreas

                              Comment


                              • Re: Ljudbygge dörrsidor Volvo 940 (Amega)

                                Som sagt: Skit snyggt! Diskantmonteringen är ganska smart/bra faktiskt då du inte lär få problem med några reflexer i ljudet ifrån dem iallefall!
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X