Announcement

Collapse
No announcement yet.

SAAB 9000 Aero bygge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SAAB 9000 Aero bygge.

    Blev sjysst de där du
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    Comment


    • #17
      Re: SAAB 9000 Aero bygge.

      Ja får se vad det blir för resultat när allt är klart, men får hoppas det låter vettigt.

      MVH Simon jonsson

      Comment


      • #18
        Re: SAAB 9000 Aero bygge.

        ser ut att kunna bli väldig trevlig det där
        Audi A4 B5 -98
        Pioneer P90 + DEQP90
        Sinfoni amplitude 50.4x
        Sinfoni shadow 100.2
        Sinfoni S165W x4
        Sinfoni S100M
        Sinfoni S25T

        Vw up -12
        På gång..
        New car, hi end old school..

        Comment


        • #19
          Re: SAAB 9000 Aero bygge.

          Får hoppas på det ja, funderar lite på volymen i dörrarna om dom kanske inte blir lite för små, men har testat inanna att bygga en låda på 6 liter med massa med ull i och det spelade på väldigt mycket för att vara 1 st 6,5". Har problem i bagagen med att få rum medi allta och så ska det inte ta så mycket plats. Vad peakar en 9000 i? 50hz?

          MVH Simon Jonsson
          Last edited by Snoddas; August 5, 2011, 02:10.

          Comment


          • #20
            Re: SAAB 9000 Aero bygge.

            blev ju läckert de där
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • #21
              Re: SAAB 9000 Aero bygge.

              Har för mig att peaken ligger runt 45hz i 9000 men inte helt hundra på det!

              Comment


              • #22
                Re: SAAB 9000 Aero bygge.

                Varierar lite från bil till bil, men de flesta ligger runt 47-48Hz (och med rejäl peak) så ni är inne på rätt spår.
                I min bil så har peaken varit lite jobbig då jag vill få hyfsat rak kurva men de flesta basar jag har testat vill bara spela djupbas.
                Octan
                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                OctanAudio
                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                Fegens Vandrarhem

                Bilstereoblog
                Team Ljudbyggaren

                Comment


                • #23
                  Re: SAAB 9000 Aero bygge.

                  Redigt med nice det där! Men hur ser dom ut bakifrån? eller i profil?

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #24
                    Re: SAAB 9000 Aero bygge.

                    Okej, men ska inte lådans peak ligger ca 3 hz under bilens peak?

                    Kan ta ltie bilder på hur det ser ut bakifrån och från sidan i morgon.

                    MVH Simon jonsson

                    Comment


                    • #25
                      Re: SAAB 9000 Aero bygge.

                      Här kommer lite mer bilder på hur det ser ut,





                      och så projektet med lådan för Coralen, batteri och slutsteg som inte går bra alls med tankte på att sakerna inte får plats, men ska väl lösa sig i morgon.



                      MVH Simon Jonsson

                      Comment


                      • #26
                        Re: SAAB 9000 Aero bygge.

                        Nu börjar det mesta bli klart och inkoppling pågår, men detta med jordpunkter har blivit ett litet problem, Om man har 2 st steg ca (70amp st) och 1 st batteri bak, kan man dra alla till samma jordpunkt? Detta med att hitta vettiga jordpunkter i 9000 va inte lätt, hittade infästningen till kofångarbalken som man kan använda men då blir jordkabeln ca 2 meter, då har jag 2 st jordpunkter lösta och så hittade jag ett till bra ställe som jag tyckte under högra bakra högtalare, då är alla 3 lösa men det blir en bra bit jordkablel, vad göra? köra allt på samma eller skaffa en punkt till varje?

                        MVH Simon jonsson
                        Last edited by Snoddas; August 18, 2011, 22:49.

                        Comment


                        • #27
                          Re: SAAB 9000 Aero bygge.

                          Nu är dörrarna klädda men det va ju inte det lättaste och blev sådär på sina ställlen. Och sedan när jag skulle montera dom ikväll så märkte jag att plast och massonit inte trivs så bra ihop, det hade slagit sig en del kan man säga men ska få på dom i morgon i alla fall så bild kommer då, och provspelat ska det va innan söndag kväll.

                          MVH Simon Jonsson

                          Comment


                          • #28
                            Re: SAAB 9000 Aero bygge.

                            gillar den formen på högtalarna körde nästan samma på mina i min gamla golf ^^

                            Comment


                            • #29
                              Re: SAAB 9000 Aero bygge.

                              Nu sitter dörrsidorna på med lite våld, kommer provlyssnas i helgen men sedan plockas ner igen för att försöka få bättre passform på sakerna och under vintern kommer det nog att kläs om alla 4 dörrsidor p.g.a att jag inte blev nöjd med resultatet på vissa ställen, ser ut som ödleskinn. Här kommer i alla fall lite bilder.





                              Och så en till bild på lådan, stegen får bo på varandra p.g.a platsbrist.




                              MVH Simon jonsson

                              Comment


                              • #30
                                Re: SAAB 9000 Aero bygge.

                                Nu är det provlyssnat och är mycket nöjd med resultatet på framsystemet, spelar på sjukt bra ända ner till 40hz, baslåda kanske inte skulle behövas. Så slutna lådor på ca 6 liter va knepet om man jämför med att spela ut i dörr som dom gjorde i förra bilen. Nu är det bara att det saknas effekt till framsystemet.

                                Baslådan därimot lät ju inget vidare men ska forska vidare med det i morgon, kanske ska va lite dämpmatrial i.

                                Förstå gången jag startade upp min Pioneer p88rs II som har legat ca 2 år på hyllan och märkte att det va en himla massa med inställningar som bara känns jobbiga och saken blev ju inte bättre när jag märkte att det inte fanns någon instruktions bok på svenska heller..

                                MVH Simon Jonsson

                                Comment

                                Working...
                                X