Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf III - Tajt budget. 150db+

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

    Men ska sätta låga mål. Tycker de är rätt att du satsar på att ta 148,5 först

    Riktigt kul att du/ni satsar.

    Hare gött!!
    Tack till:
    Neo321 För att du ställt upp i ur och skur med dumma frågor och all hjälp!
    MustangJohan För all hjälp med golfen i garaget!
    reklamhuset.se
    dbakuten.se
    ljudbutiken.nu
    platverkstan.se
    Sandras pappa för alla timmar vi fått låna garaget
    Olsbo invest AB

    sigpic

    Comment


    • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

      blev det inte DB2500??
      ja, jag lider av en sjukdom !

      Comment


      • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

        Åh, man bara längtar efter lite grejer ju Gipset åker bort på Onsdag iaf, då får man domen om det blir steloperation också. *Håller tummarna*

        Paket är inkommande.

        SRX15'arna spelade på gött i bondens minibuss i alla fall, nyss checkat in det.

        Comment


        • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

          Då var det dags för en uppdatering. Köpte spånskiva idag och fick hjälp av Conny eftersom jag tog bort gipset på vänsterhanden idag. Har inte kunnat göra direkt jättemycket men med hjälp från Conny och Angelica. Dock kunde jag inte slita mig från att titta på så det blev en del gjort för mig också. Det var inte skönt för lill-fingret att använda skruvdragare t.ex, inte spika heller för den delen. Men det var det helt klart värt.

          Idag har vi åstakommit en labblåda eftersom vi aldrig har prövat GZ tidigare så kändes det som en bra idé.

          Första utkastet på låda blir en 151,2L låda med 2st 6" Aeroportar. Med basar och portar borde lådan komma ner på typ 120-130 - Där omkring.

          Lite bilder kanske?

          Imorgon hoppas jag att paketet med godsakerna kommer, då blir det inspelning som gäller i midsommar











          Hoppas ni gillar det ni ser!

          Comment


          • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

            gillar, dock grymt dålig på att kommentera

            Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

            VEM FAAAN VAR WIECHERT?

            Comment


            • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

              Det känns alltid gött seriöst med färg på insidan.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

                Det börjas kännas i bastarmen nu. På måndag borde paketen komma tycker jag!

                Comment


                • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

                  Har provspelat idag med nya grejerna, är inte direkt nöjd med lådan. Käns inte som att det händer något alls när man höjer upp. Enligt multimetern (Om vi inte räknade på tok för galet fel) så fick ut 760watt i 2ohm dockat. Känns lite, sådär..

                  En ny låda är ett måste i alla fall, att det finns potential i det betvivlar jag inte för en sekund.

                  Det spelade förövrigt märkbart mer då vi spelade odockat med ett steg 2 ohm.

                  Kan slänga upp lite bilder imorgon om det finns intresse för det.

                  Mvh

                  Comment


                  • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

                    Idag så har vi finjusterat lite så att säga, basarna är nu kopplade på varsit steg i 1 ohm. Conny hjälpte till med multimetern som vanligt då det skall börja syncas steg. Vi börjar lite snällt med att mata dem med 45.2v vilket ger totalt 2043w i 1 ohm... Lagomt för inspelning

                    Sedan så har batteriet fått en ny plats i bagaget, numera står det på högkant framför bakljuset på förarsidan. Dock när vi skulle dra fast det med ett montageband så råkade Conny lägga ena delen av bandet emot pluspolen, rackarns vilken smäll.

                    Vi fick ett tips av Racer_putte då vi va i gävle med honom och eriksson84 att använda oss utav ett PVC-rör i bakkant av bagaget för att hjälpa luften att strömma uppåt istället för att fastna i nederkant av bagaget. Men då vi hade fått tag på ett rör utav grannen så kom Conny på idéen att använda oss utav lexan istället för att få till välvningen, med en del pyssel så är nu även detta monterat och resultatet ser ni här nedanför.

                    Nu står bilen med Ctek och håller på med en lugn inspelning medans vi är inne för att skriva denna uppdateringen, det skall ju provlabbas lite imorgon i umeå inför lördagens tävling under Wheels i Umeå.

                    Vad tror ni? kan detta resultera i en höjning samt ett nytt personbästa eller kommer vi få stå i skammens vrå?

















































                    Comment


                    • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

                      Spännande! Ser bra ut boys! Jag gillar lexanprylen, det ser djäkla bra ut. Kanske kan styvas upp ngt oxå?

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

                        http://www.garaget.org/video/106613

                        Comment


                        • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

                          avståndet mellan port o lucka är för litet för o funka i golf tyvär. ser ut som du kan bygga lådan lite smalare på de hållet o på så sätt få längre avstånd mellan port o lucka. bara ett tips om du får för dig o bygga ny låda nån gång

                          Comment


                          • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

                            Originally posted by soundigital View Post
                            avståndet mellan port o lucka är för litet för o funka i golf tyvär. ser ut som du kan bygga lådan lite smalare på de hållet o på så sätt få längre avstånd mellan port o lucka. bara ett tips om du får för dig o bygga ny låda nån gång
                            ..Eller så kör på Vägg med en gång

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

                              Originally posted by zrken View Post
                              ..Eller så kör på Vägg med en gång
                              Eler 2 12" som jag tyckte han skulle testat men då var redan beställningen lagd på 15"
                              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                              www.garaget.org/Frippe_L

                              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                              Comment


                              • Re: Golf III - Tajt budget. 150db+

                                Originally posted by soundigital View Post
                                avståndet mellan port o lucka är för litet för o funka i golf tyvär. ser ut som du kan bygga lådan lite smalare på de hållet o på så sätt få längre avstånd mellan port o lucka. bara ett tips om du får för dig o bygga ny låda nån gång
                                Absolut! Jag vet inte hur bara, skulle mer än gärna ha mer avstånd där..
                                Originally posted by zrken View Post
                                ..Eller så kör på Vägg med en gång
                                Mmmmh! <3
                                Originally posted by Frippe_L View Post
                                Eler 2 12" som jag tyckte han skulle testat men då var redan beställningen lagd på 15"
                                Mmm, jag vet.... Men nästa gång kanske!

                                Comment

                                Working...
                                X