Announcement

Collapse
No announcement yet.

SPL/Show/Demo/Bassrace: BMW E39 540i/6 Touring

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: SPL/Show/Demo/Bassrace: BMW E39 540i/6 Touring

Bra då ses vi där
    Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
    sigpic
    Tack till Ljudia AB

Comment

Originally posted by Kulan View Post
      Ikväll kopplades alla batterier in och kablar till steg drogs och fick kabelskor på sig.

440Ah har jag totalt 200 + 75 + 75 + 90

Bygge av golvskiva till stegen ordnades även, så imorrnkväll kommer alla steg monteras, 2 x Zachry R1500D, Zachry R490 samt Zachry 4100.

Skuffbygget kommer inte vara helt klart utseendemässigt tills elmia, tanken är att jag ska lägga en skiva med plexiglas eller liknande ovanför stegen med lite belysning under. Men det får vänta tills efter elmia.

Kommer troligtvis även fega med bassrace 129.9 bara för att få möta Rikard
      "du vågar aldrig"

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Den som lever får se

Fifan va min rygg är paj nu, har hängt över skuffen konstant sedan efter jobbet tills nu typ. Men nu är alla steg på plats och inkopplade! Ska bara snyggas till lite kablarna osv i skuffen sen är det klart. I morgon satsar jag även på att ha bytt högtalarna i framdörrarna.

Säääängen nästa!
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

Happ nu kom man precis hem från garaget, idag har jag monterat nya framsystemet som impulsshoppades idag, det blev ett Mac Audio CFX 2.13

" 2-vägs kit 5,25". Effekt 140 W, 300 W max. Frekvensomfång 36-32000 Hz. Känslighet 91 dB. Yttermått bas: 130 mm. Djup: 61 mm. Yttermått diskant: 25 mm. Djup 22 mm. "

Är sjukt nöjd med det änsålänge, låter riktigt bra! Matar dem med rätt mycket effekt 340wrms per sida, kör mitt Zachry 4100 bryggat. Så det smäller på bra.

Vill även passa på att tacka Erik och Jonas för att de låter sina guider ligga kvar på N-core.se, den var bra schysst att följa när ja utförde operationen.

Har även gjort massa annan skit idag, tvättat bilen, städat den invändigt, kopplat in mina Selenium 6,5" triaxialer i skuffen och satt galler framför dem, snyggat till kablar, satt fast steg, provspelat å massa annan skit. Känner mig rätt paj nu och nu ska man upp om 5,5 timma och ströga ner till Elmia

Lägger upp lite bilder på annat som hänt i veckan, missade dock att ta bild på slutresultet i skuffen.

En notis, hålena i skuffens sidopaneler har jag inte gjort, satt sketna MDS 8" basar där när ja köpte bilen. Har satt mina selenium 6,5" där nu för att fylla upp istället samt Hifi-galler framför så det ser hyffsat ut iaf..

Nu ska ja sova, imorrn är det tävlingspremiär för i år, woho!
          Last edited by Kulan; April 22, 2011, 00:23.
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

Comment

Det blir en djävligt mastig setup det där alltså!
            Gillar golvhöjningar för funktionalitet...

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

I morses när jag gick ut till bilen och skulle sätta mig för att åka iväg ner till Elmia möttes jag av en syn två krossade sidobakrutor på bilen.. båda fyrkanalstegen har de plockat med sig. Baslådan var iaf intakt och ena monoblocket hade bara fått sig en törn på ena RCA-kontakten. Satte dit två masonitskivor med silvertejp å drog ner ändå, lyckades ändå spela 140.9dB @ 42hz.

Känns så jävla tråkigt att åka runt med trasiga rutor, stegena är ingen big deal de går att byta ut lätt, det hårdaste är att de har vart på bilen. Tur ja tecknade den där merförsäkringen till halvförsäkringen när ja köpte bilen, den ska täcka skadorna på bilen iaf.

Ett Zachry R490 samt ett Zachry 4100 steg är det jag saknar, har ett kännetecken på 4100 steget som troligtvis inget annat har, så ni kan ju höra av er om ni ser att ett sånnt steg dyker upp på annons.

Tråkjigt att ja blev av mest just 4100 steget också då det är bra drag i det, det har ju utgått och säljs inte nytt längre. Så nu får framsystemet nöja sig med ett bryggat R490 istället, fungerar det med men blir en del skillnad effektmässigt.

Stort tack till Magnus på Ljudia som åkte ner till lagret 08 i morses och plockade fram två nya R490 steg till mig!

Enda positiva saken var att ja blev av med generatorvinet, det satt antagligen i 4100 steget. Helt tyst nu.

Aja imorrn är det en ny dag å då satsar jag på att komma bättre till i 129.9 och inte spela för högt igen

zrken: Jora det lirar på helt okej!
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

Comment

fan vad surt drygt när folk inte kan skilja på mitt och ditt
                saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Fy fan för sånt folk..
                  Skaffa dig ett riktigt larm på utifall dom kommer tillbaka när dom vet att det finns mer grejor att plocka!

Comment

Basarna höll fint under tävlingen, råkade dock döda en på hemvägen skrap skrap
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

Comment

Kom två i Bassrace 129.9 i 3X-tävlingen också btw
                      BMW E38 740
                      BMW M5 -01
                      bilradiohuset.se
                      SM-guld 2012

Comment

Film från när ja drog en repa i kvalet för dBdrag på lördagen:

http://www.youtube.com/watch?v=IBOP1ROJL9g

Heeeejdu!
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

Comment

Tjena, nu är det snart dags att ta nya tag efter inbrottet!

Fick sålt den hela Fusionbasen idag så nu blir det snart att bygga en låda till fyra styck Zachry BX-P12R, nya basvalet!

Får förhopningsvis hem bilen från BMW imorrn, har stått där i över en vecka för att få skadorna lagade..

Så det kanske blir att börja planera nya bygget lite i helgen

Blir en annorlunda lådkonstruktion den här gången, kommer köra med två aeroportar riktade uppåt. Ska tydligen spela bra i E39 Touring!
                          BMW E38 740
                          BMW M5 -01
                          bilradiohuset.se
                          SM-guld 2012

Comment

Blir basar spelandes uppåt också nudå?

Comment

Originally posted by Svartstreck View Post
                              Blir basar spelandes uppåt också nudå?
                              Japp! Fick dock inte hem bilen idag blir inte klar förrens nästa vecka nån gång..
                              BMW E38 740
                              BMW M5 -01
                              bilradiohuset.se
                              SM-guld 2012

Comment

Du har haft 8 månaders dvala.........
                                Passat 3B: 151.9dB @42hz
                                Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                                Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                                SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                                SM 3'a Superstreet NW 2013
                                Stoffe levererar baby

Comment

Working...
                                X