Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 av JonasH

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Mazda 6 av JonasH

    Jaha och när skulle denna infon kommit ut officiellt?
    Eftersom en annan bygger för höga mål under 2012 så måste man redan nu revidera hela setupen mao eller förresten......kanske strunta i att bygga om dörrarna då dessa faktiskt presterar ganska bra nedåt i frekvens som de är nu
    Last edited by Hewi; March 7, 2011, 14:12.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #62
      Re: Mazda 6 av JonasH

      Originally posted by jonash View Post


      Nu skall du inte vaar sån. Jag menar, jag vill inte sätta mina stora 8 tummare på brädan som du gjorde, för då får man ju inte plats att sätta de andra elementen så det låter bra
      Då köper man mindre element.....

      Kul att en del redan vet vad som gäller med nästa skiva, när resten då ligger steget efter sas.

      Sen kan vi alla vara överens att det beror nog inte enbart på vart subben sitter för att få ett bra resultat.
      sigpic

      -C5 2008 -SQuse-
      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

      Comment


      • #63
        Re: Mazda 6 av JonasH

        Originally posted by Hewi View Post
        Jaha och när skulle denna infon kommit ut officiellt?
        Eftersom en annan bygger för höga mål under 2012 så måste man redan nu revidera hela setupen mao eller förresten......kanske strunta i att bygga om dörrarna då dessa faktiskt presterar ganska bra nedåt i frekvens som de är nu
        Skivan som gäller för iår är samma som förra. De flesta känner den ganska bra, och vill du hävda dig i år så vet du ju vad som gäller.

        Skivan för 2012/2013 har diskuterats på årets huvuddomarmöte. Som brukligt är vartannat år. Det står till och med på EMMANETs hemsida

        Det jag hört är vilka diskussioner som funnits kring kommande skiva. Att det skulle gå mot att man behöver MER register vä+hö är ju ingen högoddsare - det är liksom nästa steg.

        På detta sätt har det alltid varit; det är liksom utvecklingen som styr det hela så att säga

        Att du kanske? kommer behöva byta setup/installation när det kommer ny skiva är inget som skall avskräcka dig, för det tillhör; är regel snarare än undantag. Och har så varit så länge jag kan minnas.

        Så bygg på du!
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #64
          Re: Mazda 6 av JonasH

          Originally posted by Mats H View Post
          Då köper man mindre element.....

          Kul att en del redan vet vad som gäller med nästa skiva, när resten då ligger steget efter sas.

          Sen kan vi alla vara överens att det beror nog inte enbart på vart subben sitter för att få ett bra resultat.
          Mats,

          jag vet ingenting mer än att det kommer ny skiva, och man har diskuterat att köra med fullregister i tekniska bitar.

          HUR sen resultatet blir, ja det vet ju ingen förrän han/hon får skivan.

          Sen vet du (och alla andra som varit med ett tag) att nya skivor innebär nya byggen om man skall hävda sig bra. Så är det bara. Och, innan man har skivan så kan man inte bygga.

          Notera att detta handlar om saker jag tror kommer, inte att jag redan har en skiva

          Jag håller med dig ang. subens placering!! Jag har hört exempel på bilar med handskfacks-sub som låtit sämre i basen än bilar med 4tummare fram och 12a bak...

          mvh Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #65
            Re: Mazda 6 av JonasH

            Uppdaterat i första posten, bilder finns i albumet!
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • #66
              Re: Mazda 6 av JonasH

              Snyggt jobbat Jonas!

              Har du kommit någon vart med funderingarna på klass?

              Jag löste tävlingslicens igår och har nu siktet inställt på Advanced 40.
              Om nu allt klaffar med sponsorer och förbundet (vilket inte verkar spikat om man tittar på hemsidan).
              sigpic

              What does not kill you, simply makes you.........stranger.

              Comment


              • #67
                Re: Mazda 6 av JonasH

                Originally posted by PhoenixG View Post
                Snyggt jobbat Jonas!

                Har du kommit någon vart med funderingarna på klass?

                Jag löste tävlingslicens igår och har nu siktet inställt på Advanced 40.
                Om nu allt klaffar med sponsorer och förbundet (vilket inte verkar spikat om man tittar på hemsidan).
                Nej tyvärr inte.

                Jag har just nu lite annat att stå i. Snart förstår du varför
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • #68
                  Re: Mazda 6 av JonasH

                  Originally posted by jonash View Post
                  Jag letade på nätet men hittade ingen som sålde METRA kittet till min bil.

                  Finns det tillgängligt i Sverige menar du?

                  /Jonas
                  Metra säljs i sverige.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Mazda 6 av JonasH

                    Originally posted by Bilstereoshopen View Post
                    Metra säljs i sverige.
                    Vart? Jag har letat, Googlat och hållt på!
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • #70
                      Re: Mazda 6 av JonasH

                      Originally posted by jonash View Post
                      Vart? Jag har letat, Googlat och hållt på!
                      Något som kan fungera bättre än Google. Ring något av alla de företag som säljer bilstereo produkter.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Mazda 6 av JonasH

                        En mazda 6 MPS lär väl vara snarlik denna va? Har lite planer på att köpa en sådan bara jag får lägga iväg volvon för tullen

                        Comment


                        • #72
                          Re: Mazda 6 av JonasH

                          Originally posted by darki3 View Post
                          En mazda 6 MPS lär väl vara snarlik denna va? Har lite planer på att köpa en sådan bara jag får lägga iväg volvon för tullen
                          jag kan låna ut detaljer kring hur man demonterar brädan mot att jag får detaljen under huven på mps-en
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #73
                            Re: Mazda 6 av JonasH

                            Oj oj satt just och kollade in bilderna i albumet, känns som att det här kan bli hur fränt som helst

                            Vet inte om jag hade vågat göra detta på en så pass ny bil men måste erkänna att jag tycker att det är tokfränt!
                            Kämpa på nu så det kommer lite mer bilder
                            Saab 9-3 SQ style

                            Comment


                            • #74
                              Re: Mazda 6 av JonasH

                              Originally posted by BaDiS View Post
                              Oj oj satt just och kollade in bilderna i albumet, känns som att det här kan bli hur fränt som helst

                              Vet inte om jag hade vågat göra detta på en så pass ny bil men måste erkänna att jag tycker att det är tokfränt!
                              Kämpa på nu så det kommer lite mer bilder
                              Äh, det e bara att klippa, och hoppas man inte klipper en digitasl-kabel eller en som är avstämd på resistans

                              Nästa steg är kapning i brädan. Bra om jag är klar med setupen innan dess, fast först måste jag fixa så alla ni andra kan få en sju-helsikes trevlig säsong 2011. Sen kör jag!
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #75
                                Re: Mazda 6 av JonasH

                                Originally posted by jonash View Post
                                Nej tyvärr inte.

                                Jag har just nu lite annat att stå i. Snart förstår du varför
                                Okej! Nu tror jag att jag greppar.

                                Hoppas du hinner med både och
                                sigpic

                                What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                                Comment

                                Working...
                                X