Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Passat 'Red Euphoria'

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: VW Passat 'Red Euphoria'

    Varit totalseg sista 2-3 dagarna nu. Förkyld eller nåt annat skräp, tänkte jag drar ut en stund i garaget. Hade bygga-ljud-abstinens... Kommer fram till garagedörren och ska plocka fram nyckeln, självklart tappar man nyckeln ner i gräset. Böjer mig ner lite för snabbt och slår huvudet i dörrhandtaget, blev lagom glad över det. Fick tag i nyckeln och öppnar dörren, tror ni inte jag går rakt in i dörr-aset med? Sjukt... men ändå ganska kul nu när jag tänker på det i efterhand

    Klätt plywoodskivan och sågat ut för luckan över säkringarna, stegen (nästan) färdigmonterade. Sätter M4 skruvar och islagsmuttrar, gäller att det blir rakt bara när man borrar. Ska fixa klart och montera allt nu i veckan. Måste hämta mer 21mm² till stegen, räckte inte ;<

    Hämtade ut ett mini-oscilloskop. Blev sugen på ett sånt som Criztoffer här på forumet hade köpt. Fick tag på en version 2. Vet inte om det är någon skillnad förutom utseendet. Riktigt smidigt och lätt skope, mindre och tunnare än min iPhone. Blir perfekt att ställa gain med sen, kommer nog användas till lite annat med





    Comment


    • #62
      Re: VW Passat 'Red Euphoria'

      Såg att jag inte uppdaterat projektet på nära en vecka... Kom att tänka på att jag nästan inte varit i garaget på nära en vecka, taskigt värre men jag har riktigt packat schema just nu ;(

      Nåja, fick ett par timmar över idag till att börja dra strömkablarna till stegen (21mm²). Ska koppla in resten av kablarna sen samt skruva fast skivan, måste nog ha hjälp med att lyfta in skivan. Sjukt vad den vägde, samt att det inte gick att lyfta den på något bra vis. Man vill ju inte tappa den... så de fick vänta. Gjorde en liten specialare (den runda plattan med skruven i), meningen är att den ska vara en liten täckskiva över hålet där strömkablarna ska in under monteringsplattan samt att den verkar som en 5-6cm distans så kablarna får plats. Hann inte montera den, men jag hoppas ni fattar vad jag menar. Ska arbeta vidare med bilen i helgen, så lite segt med uppdateringar några dagar framåt ;/

      Tänkte montera en sån här spänningsmätare någonstans framme, passar bra ihop med instrumentbelysningen. Bilder på ett par Y-splittar till A6-stegen samt lite close-ups på anslutningar, längsta strömkabeln blev lite på gränsen. Mätte upp den till 38.5cm, ska vara godkänt tycker jag!

















      Comment


      • #63
        Re: VW Passat 'Red Euphoria'

        Projektet ligger på is fram tills andra veckan i juni. Mitt uppe i en renovering/flytt som varar månaden ut, sedan direkt efter ligger en planerad resa till Österrike mellan 31maj-6juni. Dvs en välpackad mindre ostressig månad framåt... ^.^

        Hoppas ni klarar er ett tag utan mig :sarkasm: :P

        Comment


        • #64
          Re: VW Passat 'Red Euphoria'

          Blir riktigt snyggt , kan inte hjälpa det men jag tycker fortfarande att Ultimate stegen är grymt snygga!
          Tråkigt att det inte kommer hända ngt med bygget på ett tag
          Btw: Det ligger en kardel löst brevid säkringsblocket
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #65
            Re: VW Passat 'Red Euphoria'

            Snyggt snyggt snyggt!!
            Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
            --------------------------------------------------------------------------------
            Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
            PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

            Comment


            • #66
              Re: VW Passat 'Red Euphoria'

              Originally posted by Hewi View Post
              Btw: Det ligger en kardel löst brevid säkringsblocket
              Damn, DET ska jag fixa direkt iallafall ;P

              Blir mer ös när jag kommer igång igen sen. Blir ett litet specialbygge med baslådan, samt ombyggnad av bakluckan för att få bort allt oljud

              Comment


              • #67
                Re: VW Passat 'Red Euphoria'

                Originally posted by Hewi View Post
                Blir riktigt snyggt , kan inte hjälpa det men jag tycker fortfarande att Ultimate stegen är grymt snygga!
                Då kan man fråga sig var grunden till dem kommer ifrån

                *host* Genny *host* :P
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #68
                  Re: VW Passat 'Red Euphoria'

                  Originally posted by Lonefox View Post
                  Då kan man fråga sig var grunden till dem kommer ifrån

                  *host* Genny *host* :P
                  JAG vet!

                  Fast jag tycker också att steget är fina.

                  Comment


                  • #69
                    Re: VW Passat 'Red Euphoria'

                    Originally posted by Lonefox View Post
                    Då kan man fråga sig var grunden till dem kommer ifrån

                    *host* Genny *host* :P
                    Jo och de är nästan lika snygga om man håller "nyskick puts" på dem
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • #70
                      Re: VW Passat 'Red Euphoria'

                      Hej!
                      Jag gillar starkt dina kabeldragningar och märkningen! Jag tycker kabelmärkning
                      är lite a och o

                      Är nyfiken på mini oscilloskopet! Funkar det bra?
                      Fann den modell som du skaffat..
                      http://www.seeedstudio.com/depot/dso-nano-v2-p-681.html

                      /Anton
                      Last edited by Orfeous; May 16, 2011, 17:23.

                      Comment


                      • #71
                        Re: VW Passat 'Red Euphoria'

                        Funkar jättebra, bara att ladda via USB. Riktigt smidigt att kolla gain, visst den den har lite begränsningar men duger mer än väl som portabelt skope

                        Nöjd med den!

                        Comment


                        • #72
                          Re: VW Passat 'Red Euphoria'

                          Aha!
                          Jag har just beställt en.

                          Tänkte att det vore smidigt att ha som just nivåjustering för slutsteg, huvudenhet och annat. Dessutom finns det nyare och bättre firmwares. BenF är en flitig man som släpper nya versioner men en hel del förbättringar och annat.

                          Pluggar man in + och - på två högtalarkablar som kommer ifrån stereon?

                          Vore bra om man även beställde BNC-adaptern så att man kan använda normala mätprobar
                          Då kan man ju enkelt skruva fast dom i ett slutsteg.
                          Last edited by Orfeous; May 17, 2011, 11:37.

                          Comment

                          Working...
                          X