Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo S40, SQ-edition

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Volvo S40, SQ-edition

Originally posted by kaslinkov View Post
    Aldrig dumt att tänka över saker...
    Bra början annars, vi har ju lite liknande bil med.
    Har du dämpat taket föresten? Om inte, gör det! Man hör skillnaden när man knackar!
    Jo jag har tänkt att dämpa taket (vet inte hur mycket jobb det är med att få ner innertaket??) men först tänkte jag dämpa golvet. Måste inhandla mera dämpmaterial. Går åt mer en vad man tror.
    Jag vill att bygget ska gå fortare en vad det gör men nu under vinterhalvåret går jag på a-kassa så de blir ju inte mycket pengar över^^

Comment

Originally posted by Salkin87 View Post
      Jo jag har tänkt att dämpa taket (vet inte hur mycket jobb det är med att få ner innertaket??) men först tänkte jag dämpa golvet. Måste inhandla mera dämpmaterial. Går åt mer en vad man tror.
      Jag vill att bygget ska gå fortare en vad det gör men nu under vinterhalvåret går jag på a-kassa så de blir ju inte mycket pengar över^^
      I min bil var det ganska enkelt att få loss innertaket, tog väl en timme ungefär, nackdelen är att man inte kan få ur innertaket ur bilen, utan att vecka sönder det. (sedanernas förbannelse) Så det är lite bökigt att lägga dämpmattan.
      Jag förslår att du börjar med taket då det inte är mycket dämpning där orginal, och tunn plåt, medans golvet har tjockare plåt och skummgummi under orginal mattorna. Jag tror att även en billig asfaltsmatta typ biltema ger en jätte stor förbättring.

Mvh Micke
      TEAM STALLBASVERKSTAN
      Tack till min sponsor:
      AI-GROUP.se
      Samt stort tack till:
      Elektronikservice i hemse
      Seastreamsgarage.se

Comment

Originally posted by kaslinkov View Post
        I min bil var det ganska enkelt att få loss innertaket, tog väl en timme ungefär, nackdelen är att man inte kan få ur innertaket ur bilen, utan att vecka sönder det. (sedanernas förbannelse) Så det är lite bökigt att lägga dämpmattan.
        Jag förslår att du börjar med taket då det inte är mycket dämpning där orginal, och tunn plåt, medans golvet har tjockare plåt och skummgummi under orginal mattorna. Jag tror att även en billig asfaltsmatta typ biltema ger en jätte stor förbättring.

Mvh Micke
        Okej, ska se över de i alla fall. Jag kör med biltemas matta. tycker den dämpar ungefär lika bra som dom andra men dock lite mer svårarbetad. Men med hjälp av värmepistol så går det bra. Orginal så är inte S40in speciellt väldämpad så allt gör faktiskt väldigt stor skillnad.

Comment

Nu idag fick jag hem min Emma SQ-skiva

Comment

Får vi ingen uppdate i denna tråden?

mvh Micke
            TEAM STALLBASVERKSTAN
            Tack till min sponsor:
            AI-GROUP.se
            Samt stort tack till:
            Elektronikservice i hemse
            Seastreamsgarage.se

Comment

Nej nu ligger billjudet på is igen. Bilen har krånglat (bytt tänddelar, ska byta katalysatorn och måste spara ihop till ett kamremsbyte). Så har varit tvungen att lägga pengarna på de o när man går på A-kassa blire inte mycket över. Så får se när bygget drar igång igen! Har ju ett A6 steg liggande och en Nobelium 10 så hoppas det ska bli inkopplat snart i alla fall!

Comment

Nu kommer en liten uppdatering efter att tagit en lite paus från bilstereo^^ Bestämde mig för att bygga en ny låda då jag inte blev nöjd med den förra då trycket inte kom in i kupen. Så jag bygger en ny låda som spelar genom "skidluckan". Lådan är byggd i dubbla 16mm spånskiva och baffeln har ett extra lager för att försänka ner högtalaren. Baffeln är klädd i "konstskinn" och resten av lådan blir klädd i filtmatta. Slustegsmonteringen blir på baksidan av lådan i en ram som är försänkt och som har lufthål så steget får luft. mer bilder kommer eventuellt på onsdag då jag får mina inslagsmuttrar så jag kan montera basen. Filtmatta kommer inhandlas så snart jag har tid. Men på onsdag blir det förhoppningsvist en provspelning

Comment

Snajsigt bygge *tummen upp

Har dörrsidor till V och S 40 med plats för dubbla 6.5or krävs ingen modifikation av innerplåten

Pm för intresse och bilder samt pris

Comment

Originally posted by The one n only View Post
                    Snajsigt bygge *tummen upp

Har dörrsidor till V och S 40 med plats för dubbla 6.5or krävs ingen modifikation av innerplåten

Pm för intresse och bilder samt pris
                    Tack =) Hmm, de får jag ta o fundera på! Men ska (vill) bygga bafflar för 6,5" i dörrarna. Hålla det kanske cleant o se så original ut.

Comment

Working...
                    X