Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 245 goes loud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: volvo 245 goes loud

    ja de är väl typ 3-4månader sen. till dopet av felix. hahahah. de är du som är blind. hahaha. har stått i skåpet ovanför kylen sen dess. va ju helgen före midsommar.
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

    Comment


    • Re: volvo 245 goes loud

      så då har man lite tid o uppdatera de lilla som hänt. håller på o grejar med trädgården hemma. så hinner fan inte så mycke ja vill med bilen. men håller på o dämpar om taket med plywood. så har ja köpt 2st 9"solskydds skärmar som ja håller på o bygger fästen till. men tiden räcker fan inte riktigt till längre. va att bättre med lägenhet här kommer någon bild på dämpningen av taket i alla fall. o ja kan säga att de blir grymt stumt/stabilt
      Attached Files
      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

      Comment


      • Re: volvo 245 goes loud

        Tror fan ja ska hitta på ngt liknande i den 245an ja bygger i pga att han som äger bilen inte vill köpa singer mattor . Va skruvar du skivorna i? Eller limmar du bara?

        Comment


        • Re: volvo 245 goes loud

          Originally posted by krisse View Post
          Tror fan ja ska hitta på ngt liknande i den 245an ja bygger i pga att han som äger bilen inte vill köpa singer mattor . Va skruvar du skivorna i? Eller limmar du bara?
          PL400 Krisse!
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

          www.garaget.org/Frippe_L

          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

          Comment


          • Re: volvo 245 goes loud

            ja prova fix bond. bositc som säljer de. o de skulle va något monster lim. men de funka inte för så fort de blev en häftig stöt eller något o plåten på utsidan så släppte dom.o de beror på att de limmet blir stelt. o då tål de ju givetvis inte stötar. för då spricker fogen. men med silikon sitter dom som berget. o då har ja ju biltemas 3mm dämpmatta under som ja limmer dom i mot så drar du silicon direkt i plåten o klämmer fast dom så lär dom sitta så inni helvete. hehe. dock är ju tork/härd tiden på silicon lite dryg. typ 2-3 timmar. men ja lovar att taket blir sjukt styvt/stumt. annars fladdrar ju 245ans tak så jävla lätt.
            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

            Comment


            • Re: volvo 245 goes loud

              Originally posted by perkan View Post
              ja prova fix bond. bositc som säljer de. o de skulle va något monster lim. men de funka inte för så fort de blev en häftig stöt eller något o plåten på utsidan så släppte dom.o de beror på att de limmet blir stelt. o då tål de ju givetvis inte stötar. för då spricker fogen. men med silikon sitter dom som berget. o då har ja ju biltemas 3mm dämpmatta under som ja limmer dom i mot så drar du silicon direkt i plåten o klämmer fast dom så lär dom sitta så inni helvete. hehe. dock är ju tork/härd tiden på silicon lite dryg. typ 2-3 timmar. men ja lovar att taket blir sjukt styvt/stumt. annars fladdrar ju 245ans tak så jävla lätt.
              PL400 stelnar väl inte helt heller?

              Jag vill med ha en bil ja kan gå Crazy på
              Lycka till återigen.
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • Re: volvo 245 goes loud

                PL200 skulle nog också funka bra! Är som PL400 fast det blir inte lika hårt just för att tåla vibrationer och suger/drar ihop skarven när det härdar , PL400 blir stenhårt har jag märkt efter att ha sparkat på en klutt som hade härdat på garage golvet , gick endast att få bort med huggmejsel o hammare , de flesta siliconer jag läst på är inte genomhärdade förrän efter typ 24tim men det håller ju fast grejorna så fort luften imellan de två material som sammanfogats pressas ut.
                Perkan: Ett lager faner på detta så behöver du inte hålla på o fixa med innertak
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment


                • Re: volvo 245 goes loud

                  Originally posted by Hewi View Post
                  Perkan: Ett lager faner på detta så behöver du inte hålla på o fixa med innertak

                  hahaha. nja fan de blir jobbigt de. men skulle nog bli snyggt om de vore en lite finare bil. nej de blir nålfilt. tråkigt o inte så snyggt med för jävla lätt o jobba med.
                  Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                  Comment


                  • Re: volvo 245 goes loud

                    Originally posted by Hewi View Post
                    PL200 skulle nog också funka bra! Är som PL400 fast det blir inte lika hårt just för att tåla vibrationer och suger/drar ihop skarven när det härdar , PL400 blir stenhårt har jag märkt efter att ha sparkat på en klutt som hade härdat på garage golvet , gick endast att få bort med huggmejsel o hammare , de flesta siliconer jag läst på är inte genomhärdade förrän efter typ 24tim men det håller ju fast grejorna så fort luften imellan de två material som sammanfogats pressas ut.
                    Perkan: Ett lager faner på detta så behöver du inte hålla på o fixa med innertak
                    limmat mitt rör till 8"are med pl200, jag e den förste till o hålla med hewi.... funkar skitbra!

                    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                    Comment


                    • Re: volvo 245 goes loud

                      Originally posted by Stickan View Post
                      limmat mitt rör till 8"are med pl200, jag e den förste till o hålla med hewi.... funkar skitbra!
                      Har inte testat pl200 nån gång, jag e bekväm o har det då funnits PL400 på samma ställe ja köpt rör eller skivor så har det köpts där.
                      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                      www.garaget.org/Frippe_L

                      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                      Comment


                      • Re: volvo 245 goes loud

                        Originally posted by Frippe_L View Post
                        Har inte testat pl200 nån gång, jag e bekväm o har det då funnits PL400 på samma ställe ja köpt rör eller skivor så har det köpts där.

                        LAT hahaha. nej da
                        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                        Comment


                        • Re: volvo 245 goes loud

                          så då har man hittat ut ur svackan o grejat lite med bilen igen.
                          har köpt komplett kjolpaket runt om.
                          byggt klart mitt konsolen o satt i dubbla volt mätare för o ha koll på strömmen till bas stegen och till multimedia grejerna. då dom går på olika batteribanker.
                          fått in ett nytt innertak. köpte ett nytt orginal tak då ja insåg att ja hellre skulle elda upp bilen än o fixa ett eget (ja jag testade o de gick åt ....... hehehe)
                          sen har har ja köpt 2st 9" solskydds skärmar som ska upp. dock får ja bygga egna fästen för skiten som följde med passa ju givetvis inte.
                          har även flyttat stegen som driver dörrarna o gjort klart de.
                          så lite bilder hur de ser ur för tillfället då
                          Attached Files
                          Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                          Comment


                          • Re: volvo 245 goes loud

                            Originally posted by perkan View Post
                            så då har man hittat ut ur svackan o grejat lite med bilen igen.
                            har köpt komplett kjolpaket runt om.
                            byggt klart mitt konsolen o satt i dubbla volt mätare för o ha koll på strömmen till bas stegen och till multimedia grejerna. då dom går på olika batteribanker.
                            fått in ett nytt innertak. köpte ett nytt orginal tak då ja insåg att ja hellre skulle elda upp bilen än o fixa ett eget (ja jag testade o de gick åt ....... hehehe)
                            sen har har ja köpt 2st 9" solskydds skärmar som ska upp. dock får ja bygga egna fästen för skiten som följde med passa ju givetvis inte.
                            har även flyttat stegen som driver dörrarna o gjort klart de.
                            så lite bilder hur de ser ur för tillfället då
                            ser ut som att vi får ta ett varv eller två med dammtrasan när vi är färdiga hahahaha.
                            Bra "nattbild" ilf synd att du inte fixa nå när inner stegan är på,ser fan maffigt ut då BTW alkohol är gott HAHAHAHAHAHA Bra jobbat

                            Comment


                            • Re: volvo 245 goes loud

                              då har man slitit sig från källar renovering o unge ett par timmar o gjort något i bilen. har klätt om innertaket svart nu äntligen. bara lite små pyssel kvar o fixa så är de klart.
                              så har ja fått upp dvd skärmarna så dom är på plats.
                              Attached Files
                              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                              Comment


                              • Re: volvo 245 goes loud

                                Keep up the good work så det kan spelas sönder dem skärmarna snart

                                Comment

                                Working...
                                X