Re: Vägg bygge i Volvo 850 kombi
Grattis till väl utförd galenskap =D=D
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vägg bygge i Volvo 850 kombi
Collapse
X
-
Denna dag till ända och man kan summera Emmaboda tävlingen kortfattat:
Sol,bus,bas,krångel och roligt i massor!
Kan börja med det krånglet, och det var enbart i psychlone.
Går ICKE att använda något annat RTA instrument än bilstereofurbundets.
Jag och Tonny labba igår på hans lite äldre version av RTA mätning och med lite trixande i nya eqn fick vi en spikrak frekvens kurva.Fick som varning av Rikard att det kan missvisa lite på deras instrument.
Men idag på rta mätningen med samma inställningar och samma volym blev det så dåliga poäng att man kunnat fisa sig till en bättre frekvenskurva
Men Stickan och Rikard var snälla och lät mig göra en ny mätning(tack!) och då ändra jag till demo inställning som visade sig vara betydligt bättre men ej på långa vägar perfekt ^^.
Sedan i spl momentet så han jag spela 5sec sedan dör allt vad bilstereo heter i bilen. Med hjälp av Trucken och Hifimicke(tack grabbar) felsökte vi, visade det sig att iso kablaget lyckats släppa(hur lyckas det lixom?) och ström kabeln till 6to8 hade släppt..vet att jag skruva åt den igår..så hädanefter är det superlim som gäller.
Så på mätning nummer 2 lyckades jag klämma till med 150,9db i medel under 30sec och i 20HZ, kan lova det luktade i bilen då man spelar så långt under avstämningen, men var det värt
Och nu till det galna, satte nytt person bästa idag med 157,3DB. Spelat som högst 156,9 hemma så man blev något glad, och detta räckte även till vinst i Superstreet.
Lyckades även vinna i Bassrace 149,9
Slutar inte där heller, bilsport gjorde ett mini reportage om min bil samt fotade, som förhoppningsvis kommer med i nästa bilsport, även här är Rikard(tack igen =)) inblandad som tipsade om min bil.
Här kommer dom bilder jag tagit idag, mer vet jag tagits och då jag fått dessa lägger jag upp dom.
Pisspaus till Emmaboda:

Sen en liten film då kör lite hairtrick på min kära Marta,
Klicka för att titta

Tack alla för en mkt rolig dag!
Leave a comment:
-
Blev lite Tweak och mätt RTA i dag, DSP har vi hört i en viss Hummer att det funkar!
Efter dagens arbete har vi konstaterat att många högtalare flyttar de olika felen på helt fel frekvens.
Men att jobba med en tydlig överskådlig och enkel grafik går arbetet ganska fort.
Trodde inte vi skulle hinna göra det planerade arbetet idag, och det hann vi inte heller.
Men det berodde mer på en gnällig granne till Ljudbyggaren en halv kilometer bort
Så lycka till i morgon Jimmy!
Alla som vill få lite stryk av massiv djuuuup baaas MÅSTE lyssna i Jimmys Volvo 815!!
Leave a comment:
-
Fan att inte det finns någon gilla knapp på inlägg
Leave a comment:
-
Nä bilen kan då nästan inte se sämre ut än vad den gjorde förut, och svartmålade rutor är det väldigt många som kommenterar då dom ser bilen, så jag kommer nog ha så framöverOriginally posted by zrken View PostSå länge rutorna är mattsvartmålade är jag nöjd oavsett "lackering" av bilen
Men såklart plus med enhetligfärg och inte "massor av hopplock"...!
Kul med DSP. Jag tror bara det kan bli bra
Sedan anar jag visst bestämt att min signatur har åtminstonne inspirerat din

HAHA det har den faktiskt
Kommer du till Emmaboda och ber om en djuuup demo så kommer du kanske ändra din till 20hz också?
Leave a comment:
-
Så länge rutorna är mattsvartmålade är jag nöjd oavsett "lackering" av bilen
Men såklart plus med enhetligfärg och inte "massor av hopplock"...!
Kul med DSP. Jag tror bara det kan bli bra
Sedan anar jag visst bestämt att min signatur har åtminstonne inspirerat din

Leave a comment:
-
Här lägger man upp bilder i massor och 2 kommentarer får man
I veckan hämtades det en liten leksak och igår kopplades den in i bilen.

Om någon timma drar jag till Tonny på lektion om hur den fungerar samt han även skall tweaka bilen lite, kommer bli sjukt spännande om det går att pressa ut något välljud ur denna bil
Leave a comment:
-
-
Känns som att man måste försöka få sig en provlyssning..brutalt
Leave a comment:
-
Batteribanken, 9st 100ah bak i skuffen och 1st fram

Här byggs det tratt på in och utsida

Har även byggt en läpp på fronten samt bilen är nu rollad/penslad vit av mig och tjejen

Last edited by Techno_Bass; May 13, 2012, 19:39.
Leave a comment:
-

Här svetsas och byggs det en ram

Inhandlas endel fogskum, dock blev detta ej allt fogskum som inhandlades ^^

Fogskum har en tendens att leta sig ut överallt ^^

Här fortsätter lådbygget

Plastas en massa inuti, kan ej rekommendera arbetsställningen som krävdes

Alla basar uppackade

Alla basar inkopplade, shiiiiit vad tungt det var!

Provspelning på ett dls A3, spelade på väldigt bra, så kände det fanns hopp
Leave a comment:
-
Här skall ni äntligen få lite byggbilder på nya bygget!
Först måste gamla bygget ut, mkt våld behövs

Tyvärr ej bild på då jag kapade bort allt som heter baksätets plåt, behövdes även många slag med storsläggan.
Här mallas det olika alternativ, men slutade ju ej med detta

Här hämtas det basar hos Ljudbyggaren.se

Införskaffade mig även en ny skruvdragare då min Biltema fått vara med alldeles för länge

Själva lådan fick byggas i 3 delar och den enda delen som gick att byggas utanför bilen var nedandelen

Alla delar förstärksgivetvis

Väldigt jobbigt, men det går att bygga själv med hjälp av rätt "verktyg", tog dock väldigt lång tid

Nu börjar det ta sig, och som synses är allt plastat
Leave a comment:

Leave a comment: