Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 528iT V:2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: BMW 528iT V:2.0

    Originally posted by octan View Post
    Vattentransfer?
    Yess... Och mera bilder kommer efter helgen
    Change is the only constant.




    https://www.facebook.com/groups/massql/

    Comment


    • Re: BMW 528iT V:2.0

      Smidigt. Har lämnat in mina steg för lite transfer.
      Octan
      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

      OctanAudio
      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
      Fegens Vandrarhem

      Bilstereoblog
      Team Ljudbyggaren

      Comment


      • Re: BMW 528iT V:2.0

        R.I.P 9518... 145.5DB sedan Poff poff och spolen längtade hem till polstycket för mycket...

        Knappt någon volym alls...

        Så sitter och funderar på planerna för bilen...

        Det gick inte alls så bra som jag ville i dag, Basen bottnade med ett högt och ljudligt KLANG,PANG,BOM, och talspolen var sned... detta inte alls på hög volym... 145,5db

        Det finns 2 möjliga saker som kan ha hänt...

        1: Antingen Så har basen när den blivit tappad så korgen blivit stukad, så har den antingen fått en sättning i hela korgen, Så den inte kunde ha full slaglängd. så när man vrider på så...

        2: Eller, Så är det något med lådan som är fel räknat, PWK räknad låda, men då första lådan jag fick var fel, och denna kom efter 30 minuter.... byggd efter konstens alla regler, skapligt nöjd med ljudet, men då ett par har påpekat att portarna är lite små, och att det är just 2st... kan tydligen strula, jag är inte låd expert, men när jag byggde den så noterade jag att portarna värkande små... Men betalar man dyra pengar för att få en låda ritad, så antar man ju att den ska vara korrekt...

        Nå ja... I morgon kommer det hem något VÄLDIGT trevligt, ^^
        och efter ett samtal med en trevlig pojk, så kommer min 9518 krypa...

        Undrar bara lite på låd violymer nu... kommer ju ha 2st MYCKET trevliga basar hemma...
        Båda mera fokuserad på SQ... det kommer DB spela lite med... men inte alls på 18"/vägg nivån
        Men det kommer fortfarande vara p en sjuka nivån...

        Men det kommer måsta byggas om ... MYCKET:::.... Shuck!!

        Nå ja... lådan och väggen åker ur! en mindre fin låda åker in, lite mera specifik hur det blir är oklart,
        Men ska försöka få in stegen under nya lådan.. så sänka ner golvet precis åvan på batteri banken,
        och försöka få in lådan under baksätet Försöka göra det mera cleent..
        Change is the only constant.




        https://www.facebook.com/groups/massql/

        Comment


        • Re: BMW 528iT V:2.0

          Bara att bryta ihop och komma igen
          Octan
          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

          OctanAudio
          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
          Fegens Vandrarhem

          Bilstereoblog
          Team Ljudbyggaren

          Comment


          • Re: BMW 528iT V:2.0

            Originally posted by Shidapu View Post
            R.I.P 9518... 145.5DB sedan Poff poff och spolen längtade hem till polstycket för mycket...

            Knappt någon volym alls...

            Så sitter och funderar på planerna för bilen...

            Det gick inte alls så bra som jag ville i dag, Basen bottnade med ett högt och ljudligt KLANG,PANG,BOM, och talspolen var sned... detta inte alls på hög volym... 145,5db

            Det finns 2 möjliga saker som kan ha hänt...

            1: Antingen Så har basen när den blivit tappad så korgen blivit stukad, så har den antingen fått en sättning i hela korgen, Så den inte kunde ha full slaglängd. så när man vrider på så...

            2: Eller, Så är det något med lådan som är fel räknat, PWK räknad låda, men då första lådan jag fick var fel, och denna kom efter 30 minuter.... byggd efter konstens alla regler, skapligt nöjd med ljudet, men då ett par har påpekat att portarna är lite små, och att det är just 2st... kan tydligen strula, jag är inte låd expert, men när jag byggde den så noterade jag att portarna värkande små... Men betalar man dyra pengar för att få en låda ritad, så antar man ju att den ska vara korrekt...

            Nå ja... I morgon kommer det hem något VÄLDIGT trevligt, ^^
            och efter ett samtal med en trevlig pojk, så kommer min 9518 krypa...

            Undrar bara lite på låd violymer nu... kommer ju ha 2st MYCKET trevliga basar hemma...
            Båda mera fokuserad på SQ... det kommer DB spela lite med... men inte alls på 18"/vägg nivån
            Men det kommer fortfarande vara p en sjuka nivån...

            Men det kommer måsta byggas om ... MYCKET:::.... Shuck!!

            Nå ja... lådan och väggen åker ur! en mindre fin låda åker in, lite mera specifik hur det blir är oklart,
            Men ska försöka få in stegen under nya lådan.. så sänka ner golvet precis åvan på batteri banken,
            och försöka få in lådan under baksätet Försöka göra det mera cleent..
            Hur var första PWK-lådan fel?

            Comment


            • Re: BMW 528iT V:2.0

              Originally posted by Jonhny View Post
              Hur var första PWK-lådan fel?
              Första PWK lådan var till en 9510, det blir såvrt att få in en 18"are i den lådan hur mycket man än försöker...
              Change is the only constant.




              https://www.facebook.com/groups/massql/

              Comment


              • Re: BMW 528iT V:2.0

                Originally posted by octan View Post
                Bara att bryta ihop och komma igen
                Joo nog är det det....
                Tur att det finns så mycket trevligt folk som är duktiga på att kona om som man möter... ^^

                med lite tur har jag redan en lösning till mina bekymmer...

                Har 2 olika förslag på vad som hannar i bilen...

                båda betydligt mindre än 18"aren...

                Funderar och tänker en massa...

                men det blir kraftigt om byggt..
                Change is the only constant.




                https://www.facebook.com/groups/massql/

                Comment


                • Re: BMW 528iT V:2.0

                  Har blivit med Z... Lådan står redan klar byggd i förrådet, det som saknas är en adapter platta från 12" till 10" gärna i aluminum... Hum..... Det ska göras en del hardcor googling i morgon...
                  Change is the only constant.




                  https://www.facebook.com/groups/massql/

                  Comment


                  • Re: BMW 528iT V:2.0

                    Originally posted by Shidapu View Post
                    Har blivit med Z... Lådan står redan klar byggd i förrådet, det som saknas är en adapter platta från 12" till 10" gärna i aluminum... Hum..... Det ska göras en del hardcor googling i morgon...
                    Oj, från en 18" till en 10"?
                    Blir det tryck så det räcker?

                    Comment


                    • Re: BMW 528iT V:2.0

                      Jo det är ett ganska stort steg ner.... Får se.,... om det gör det...
                      Men lådan blir MYCKET mindre, och kommer fortfarande kunna leverera... och det kommer knappast göra ljud kvaliteten något sämre...

                      Men framför allt så kommer det göra det möjligt för en mycket mera cleean installation..
                      Change is the only constant.




                      https://www.facebook.com/groups/massql/

                      Comment


                      • Re: BMW 528iT V:2.0

                        Originally posted by Shidapu View Post
                        Har blivit med Z...

                        Z10 eller 95Z?
                        Builder of the Metallica Tribute Car

                        Comment


                        • Re: BMW 528iT V:2.0

                          95z10 den kommer hanna i din gamla AQ låda.. ^^
                          Change is the only constant.




                          https://www.facebook.com/groups/massql/

                          Comment


                          • Re: BMW 528iT V:2.0

                            Ah, en frontsub
                            Audi A4 B5 -98
                            Pioneer P90 + DEQP90
                            Sinfoni amplitude 50.4x
                            Sinfoni shadow 100.2
                            Sinfoni S165W x4
                            Sinfoni S100M
                            Sinfoni S25T

                            Vw up -12
                            På gång..
                            New car, hi end old school..

                            Comment


                            • Re: BMW 528iT V:2.0

                              Faktiskt inte... Blir en baksubb..


                              men det kommer bli en TOTAL ombyggnad av iprinsip ALLT...

                              Nytt steg rack, nya strömskenor med snyggare säkrings montering, och ett par säkringar till...

                              Ny diskant montering.. A-stolpen
                              Nya mellanregistr... Audison Thesis 3" kommer hanna på nuvarande diskant platts.
                              Ny kabekldragning med nya kablar, en till lågnivå ska in, och en till gögtalar kabel, så byter de gamla till typ4 samtidigt
                              Ny subb, i ny låda, åt nytt håll, Mmmmm 95z @4Ohm kommer bli SJUKT kul att höra hur det kommer låta
                              Ny steg montering, ner sänkt i golvet med termostyrd fläckt A3 stegen är bra till mycket...

                              Allt detta ska hinnas med innan nästa tävling om en månad... tror vi om denna tids plan ?
                              iden är att jag när semesten börjar ska ha en "klar" bil för tävling, sedan kommer det ju bli ett konstant modifiernade efter var tävling... men det är ju alltid så...
                              Last edited by Shidapu; May 6, 2013, 12:07. Reason: Till läggning av information
                              Change is the only constant.




                              https://www.facebook.com/groups/massql/

                              Comment


                              • Re: BMW 528iT V:2.0

                                Originally posted by Shidapu View Post
                                Faktiskt inte... Blir en baksubb..
                                Bah!
                                Fegis
                                Audi A4 B5 -98
                                Pioneer P90 + DEQP90
                                Sinfoni amplitude 50.4x
                                Sinfoni shadow 100.2
                                Sinfoni S165W x4
                                Sinfoni S100M
                                Sinfoni S25T

                                Vw up -12
                                På gång..
                                New car, hi end old school..

                                Comment

                                Working...
                                X