Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 940 projekt

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo 940 projekt

Kopierar in en tråd jag gjort i ett annat forum, som sagt mitt första bygge så välkomnar tips om vad jag gör fel eller vad jag kan förbättra

Hmm tänkte jag kunde starta en tråd om mitt bygge. Inget märkvärdigt och spelar inte så högt tyvärr men fan va kul det är å bygga Är riktig nybörjare så lär ha gjort en hel del misstag så ser ni några så tveka inte att säg det. Hoppas det funkar att ladda upp denna nu :lol:

Lite bärhjälp uppskattas alltid

Botten uppkapad

Minen säger allt, var fan la jag den i denna röra :?

Lite lappningar efter diverse planändringar

Ytterligare förstärkningar

Har fått besked om att portarna sitter fel men bygger nog ny låda efter vintern ändå så får gå så länge.

Nam nam :P

Lite hjälp från Team DC har varit mycket underlättande ibland

Dammigt att fräsa bafflar

Början på mina nya dörrsidor, blir nog senare att jag bygger om hela.

Plastat den några lager nu, faktiskt riktigt nöjd med tanke på att det är första gången.

Pärlan

kritik positiv och negativ mottages gärna så jag lär mig mer :P

För nuvarande så sitter där 2 st DD 2512 or och ett u-dimension db2500 steg i skuffen och 1 st hertz 5,25 or coaxialer i alla fyra dörrarna. Snart kommer det dock sitta 2 st DD 6,5" kit i varje framdörr. Mål är väl än så länge lite flytande och flummigt. Nu satsar jag mest på att skrapa ihop en vettig anläggning tex kör fortfarande med bara orginalbatteriet, enkel stereo och 21 mm strömkabel etc så detta ska uppgraderas när pengar finns.

Lite fler bilder från idag jag fick paket

Det gråa tyget ska ersättas

Passade på att göra nya skivor när jag ändå ska klä om dom.

Re: Volvo 940 projekt

Satte i en sån här idag så jag alltid kan rulla vidare

Slipat en hel del

Hmm ja nu har jag har blivit idiotförklarad igen Skulle till biltema för att köpa mer glasfiber och när jag kommer ut så ser jag en man som tittar på bilen, jag undrar varför givetvis och ser att mitt ena bakljus hänger nästan helt ut från karrossen. Tänker shit han har kört på mig :evil: Ser dock att där inte är några märken på bilen så öppnar bakluckan och blir glad som fan, Alla muttrar utom en hade helt skruvats loss innifrån. Haft den i över två år och aldrig hänt förr så händer det ett par veckor efter den nya lådan så jag kan ialla fall gissa varför den lossnat :lol: 8-) Han glodde på mig som om jag var farligt labil när jag flinade över "skadan" :mrgreen:

Comment

ser bra ut gick igenom samma sak för 2 dagar sen när jag skulle göra mina bafflar, fast efter den första baffeln hämtade jag en dammsugare och kopplade på dammutsuget från fräsen det var det bästa jag gjort på länge =)
      http://www.garaget.org/_Sandell_

Comment

Hehe jo låter som en bra ide, synd att man ofta får dom efter man redan är färdig

Comment

Härligt bögge! CX eller C i dörrar? =)
          SM 2a, Street 2K 2015.
          SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
          SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
          SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

C så får se lite var jag placerar diskanterna, blir till att prova mellan a-stolpen ner till överdelen på dörrarna vilket som spelar bäst. Vill ju inte ha för långt mellan dom och middarna.

Comment

när ska du lära dig calle att jag inte är medlem av team dc:P
              TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Åh det vet jag redan, varför tror du hela teamet samlas med champagne flaskorna å firar när du drar tillbaka till halland Glöm inte att micke var där också, Va han som satte dit det fina snigel

Comment

Originally posted by Calle View Post
                  Åh det vet jag redan, varför tror du hela teamet samlas med champagne flaskorna å firar när du drar tillbaka till halland Glöm inte att micke var där också, Va han som satte dit det fina snigel
                  HAHAHAHA Underbart lille powermetal-calle!
                  Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                  Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                  Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Calle View Post
                    Satte i en sån här idag så jag alltid kan rulla vidare

Slipat en hel del

Hmm ja nu har jag har blivit idiotförklarad igen Skulle till biltema för att köpa mer glasfiber och när jag kommer ut så ser jag en man som tittar på bilen, jag undrar varför givetvis och ser att mitt ena bakljus hänger nästan helt ut från karrossen. Tänker shit han har kört på mig :evil: Ser dock att där inte är några märken på bilen så öppnar bakluckan och blir glad som fan, Alla muttrar utom en hade helt skruvats loss innifrån. Haft den i över två år och aldrig hänt förr så händer det ett par veckor efter den nya lådan så jag kan ialla fall gissa varför den lossnat :lol: 8-) Han glodde på mig som om jag var farligt labil när jag flinade över "skadan" :mrgreen:

Men!

Har ni redan spelat sönder bakljusen ?

Ni ska ju ha basarna framåt!

Comment

Jag ser ett fel, basarna sitter åt fel håll... Testa bygga en låda med basarna framåt och täta rejält bakåt så ska du se på tryck och att det även kommer spela snyggt.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Jo har lite planer på att bygga ny låda med slotport istället och ha basarna riktade framåt. Får se för finns lite ideer också om att skaffa en annan bil att bygga i till nästa år som inte kräver lika radikala ändringar för att komma upp i hyfsade siffror. 940 är ju inte så bra utgångsbil att bygga stereo i så är onödigt att lägga en massa pengar på den om jag bestämmer mig för att bygga i en annan. Det mesta som sitter i den nu kan jag bara flytta över men börjar jag dämpa och så så försvinner mycket pengar där. Ska först se till att bli färdig med dörrarna och framsystemet innan jag bygger om lådan så jag inte har för många grejer på gång samtidigt.

Comment

Jag har ett par bafflar för 4 tummare till instrumentpanelen till 940 om du är intresserad. Gratis. Tom lackade i din röda färg.
                          Mini Cooper goes Pioneer
                          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                          Volvo V50
                          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

Sponsorer som håller mig flytande:
                          Pioneer, Stinger

Comment

PM skickat

Comment

Jobbat lite på dörrarna idag, klä panelerna med röd vinyl gick bättre än jag trodde det skulle göra och jag börjar få lite bättre helhetsbild av det. Fortfarande en del att göra som slipa ner lite till på fd kartfacket då det blev ungefär en cm för långt pga av all plast och spackel. Återstår att göra lite modifikationer här och göra hål genom dörrsidan vid middarna plus att klä med svart vinyl. Ser fram emot när det är färdigt, jag vill spela!!!

Hmm nederdelen är som sagt inte fäst vid dörren än och masonit som sitter där i ska bort då den bara va under byggskedet. Satte bara upp grejerna där det ska sitta för att få ett hum om resultatet.
                              Last edited by Calle; November 17, 2010, 23:16.

Comment

Working...
                              X