Kopierar in en tråd jag gjort i ett annat forum, som sagt mitt första bygge så välkomnar tips om vad jag gör fel eller vad jag kan förbättra 
Hmm tänkte jag kunde starta en tråd om mitt bygge. Inget märkvärdigt och spelar inte så högt tyvärr men fan va kul det är å bygga
Är riktig nybörjare så lär ha gjort en hel del misstag så ser ni några så tveka inte att säg det. Hoppas det funkar att ladda upp denna nu :lol:

Lite bärhjälp uppskattas alltid

Botten uppkapad

Minen säger allt, var fan la jag den i denna röra :?

Lite lappningar efter diverse planändringar

Ytterligare förstärkningar

Har fått besked om att portarna sitter fel men bygger nog ny låda efter vintern ändå så får gå så länge.

Nam nam :P

Lite hjälp från Team DC har varit mycket underlättande ibland

Dammigt att fräsa bafflar

Början på mina nya dörrsidor, blir nog senare att jag bygger om hela.

Plastat den några lager nu, faktiskt riktigt nöjd med tanke på att det är första gången.

Pärlan
kritik positiv och negativ mottages gärna så jag lär mig mer :P
För nuvarande så sitter där 2 st DD 2512 or och ett u-dimension db2500 steg i skuffen och 1 st hertz 5,25 or coaxialer i alla fyra dörrarna. Snart kommer det dock sitta 2 st DD 6,5" kit i varje framdörr. Mål är väl än så länge lite flytande och flummigt. Nu satsar jag mest på att skrapa ihop en vettig anläggning tex kör fortfarande med bara orginalbatteriet, enkel stereo och 21 mm strömkabel etc så detta ska uppgraderas när pengar finns.
Lite fler bilder från idag jag fick paket

Det gråa tyget ska ersättas

Passade på att göra nya skivor när jag ändå ska klä om dom.

Hmm tänkte jag kunde starta en tråd om mitt bygge. Inget märkvärdigt och spelar inte så högt tyvärr men fan va kul det är å bygga
Är riktig nybörjare så lär ha gjort en hel del misstag så ser ni några så tveka inte att säg det. Hoppas det funkar att ladda upp denna nu :lol: 
Lite bärhjälp uppskattas alltid

Botten uppkapad

Minen säger allt, var fan la jag den i denna röra :?

Lite lappningar efter diverse planändringar

Ytterligare förstärkningar

Har fått besked om att portarna sitter fel men bygger nog ny låda efter vintern ändå så får gå så länge.

Nam nam :P

Lite hjälp från Team DC har varit mycket underlättande ibland

Dammigt att fräsa bafflar

Början på mina nya dörrsidor, blir nog senare att jag bygger om hela.

Plastat den några lager nu, faktiskt riktigt nöjd med tanke på att det är första gången.

Pärlan
kritik positiv och negativ mottages gärna så jag lär mig mer :P
För nuvarande så sitter där 2 st DD 2512 or och ett u-dimension db2500 steg i skuffen och 1 st hertz 5,25 or coaxialer i alla fyra dörrarna. Snart kommer det dock sitta 2 st DD 6,5" kit i varje framdörr. Mål är väl än så länge lite flytande och flummigt. Nu satsar jag mest på att skrapa ihop en vettig anläggning tex kör fortfarande med bara orginalbatteriet, enkel stereo och 21 mm strömkabel etc så detta ska uppgraderas när pengar finns.
Lite fler bilder från idag jag fick paket

Det gråa tyget ska ersättas

Passade på att göra nya skivor när jag ändå ska klä om dom.

Glöm inte att micke var där också, Va han som satte dit det fina snigel 
Testa bygga en låda med basarna framåt och täta rejält bakåt så ska du se på tryck och att det även kommer spela snyggt. 

Comment