Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Hej igen

    A-stolpe panelerna blev bra efter plastningen och håller den formen de skall ha:



    För trivselns skull har jag klätt panelerna runt fötterna , de ovanför fötterna i matta som matchar bilens golvmatta och de på sidorna i alcantara imitation som matchar stolarna:







    Har missat ta bild på en av panelerna men ni förstår ändå

    Förövrigt har jag jobbat på diskant monteringen och covern runt HU är ännu inte helt klar pga lite strul.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      man kan bara njuta av ditt bygge. ja får alltid ett stort smile i ansiktet varje gång ja är in här o kollar åt hur GALET noga du är och hur jävla bra allt blir.

      har du koll på hur mycke tid och pengar du lagt ner på detta galna projekt?

      hoppas du kommer ut på banan nästa år.

      keep up the good work.
      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Tjusigt.
        Hur var alcantaraimitationen att jobba med?
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Originally posted by perkan View Post
          man kan bara njuta av ditt bygge. ja får alltid ett stort smile i ansiktet varje gång ja är in här o kollar åt hur GALET noga du är och hur jävla bra allt blir.

          har du koll på hur mycke tid och pengar du lagt ner på detta galna projekt?

          hoppas du kommer ut på banan nästa år.

          keep up the good work.
          Tack för komplimangen! , jag har varken räknat timmar eller pengar lagda på bilen men summan på bägge posterna är nog ganska höga
          Nog skall jag väl greja att få ut den på tävling nästa år
          Originally posted by Lonefox View Post
          Tjusigt.
          Hur var alcantaraimitationen att jobba med?
          Den går att jobba hyffsat med , har lite strech och går att komprimera lite också om man får lite överflöd men superstrech vinyl är som en gummiduk i jämförelse
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            Originally posted by Hewi View Post

            Den går att jobba hyffsat med , har lite strech och går att komprimera lite också om man får lite överflöd men superstrech vinyl är som en gummiduk i jämförelse
            SS är som gummi då man jämför med det mesta, så det var en dålig jämförelse

            Men den var inte riktigt lika stel och bedrövlig som riktig alcantara?
            Du kan gärna få dela med dig om vart du fick tag på den med
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Originally posted by Lonefox View Post
              SS är som gummi då man jämför med det mesta, så det var en dålig jämförelse

              Men den var inte riktigt lika stel och bedrövlig som riktig alcantara?
              Du kan gärna få dela med dig om vart du fick tag på den med
              Jag har inte testat riktig alcantara så jag kan inte uttala mig om det , Gandalf har nog gjort det däremot tror jag.
              Tyget är köpt på stof&stil och har art nr 820843 men de verkar inte ha kvar den längre men den möbelmocka imitation(vilket min också kallades ser jag nu på fakturan)
              som de har nu ser exakt likadan ut men om det är samma som jag köpte vågar jag inte säga , verkar heller inte finnas i svart som min är i
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                Originally posted by Hewi View Post
                Jag har inte testat riktig alcantara så jag kan inte uttala mig om det , Gandalf har nog gjort det däremot tror jag.
                Tyget är köpt på stof&stil och har art nr 820843 men de verkar inte ha kvar den längre men den möbelmocka imitation(vilket min också kallades ser jag nu på fakturan)
                som de har nu ser exakt likadan ut men om det är samma som jag köpte vågar jag inte säga , verkar heller inte finnas i svart som min är i
                Får pila ner till dem och klämma o känna på det då eftersom de numera har en butik ifaggorna
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Fick du till rätt silver nyans?
                  Annars så är ett tips å åka till en bilfärgshandlare så blandar dom rätt nyans till dig i sprayburk

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    Originally posted by hanspettersson View Post
                    Fick du till rätt silver nyans?
                    Annars så är ett tips å åka till en bilfärgshandlare så blandar dom rätt nyans till dig i sprayburk
                    Hej! Jag fick till en bra nyans till slut , att få exakt lika går inte då dekorpanelerna är i "matt crome" vilket inte finns som färg , hittade inte ens den färgen/strukturen som folie faktiskt.
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Det jag har pysslat med sedan sist är bla diskantmonteringen.
                      Jag började med att kolla vart och hur och provade sedan lite olika möjliga vinklingar:







                      Efter att ha försökt bygga vidare på plastkopparna och göra fästen till dessa utan att bli nöjd så beslutade jag att skippa dem.
                      De skulle inte ha sett ut som jag vill och blivit så stabila som jag vill.

                      Har därför suttit idag och ritat upp nya för tillv i aluminium:

                      Diskant "dummy":



                      Monteringsring:



                      Kopp:



                      Ihopsatta:



                      Genomskärning:

                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        OOOOOOOOMG! Vilket porr!!!
                        BilstereoPiraten
                        CDT Fantast

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          mycket seriöst och snyggt!
                          \m/

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            nu börjar de nästan bli löjligt seriöst haha gillar de stenhårt
                            saab 9000 pioneer-

                            www.garaget.org/micke999

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Originally posted by micke999 View Post
                              nu börjar de nästan bli löjligt seriöst haha gillar de stenhårt
                              För att det modelleras i 3D CAD? Det gjorde vi för 10 år sen
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Originally posted by jonash View Post
                                För att det modelleras i 3D CAD? Det gjorde vi för 10 år sen
                                vilken tur att du just utsåg dig själv till jättegammal..
                                BilstereoPiraten
                                CDT Fantast

                                Comment

                                Working...
                                X