Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Hur lågt kan du köra domdär i frekvens ?
    Du lyckas hålla ljudbilden uppe på brädan ändå?
    Niklas Bengtsson

    LjudiBil.Com

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Och har du testat nån mer on-axis montering? Nyfiken
      Niklas Bengtsson

      LjudiBil.Com

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Klarar dom små elementen att återge exempelvis Barry White,utan att ljudbilden faller?-Bara en tanke.

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Originally posted by Kofoten View Post
          Hur lågt kan du köra domdär i frekvens ?
          Du lyckas hålla ljudbilden uppe på brädan ändå?
          Just nu delar jag dem vid samma frekvens som jag hade på 5orna i botten och de skall enl Dls klara att delas nedåt 80Hz.

          Originally posted by Kofoten View Post
          Och har du testat nån mer on-axis montering? Nyfiken
          Nej det har jag inte.

          Originally posted by Välljudsfantast View Post
          Klarar dom små elementen att återge exempelvis Barry White,utan att ljudbilden faller?-Bara en tanke.
          Änn så länge saknar jag inte ngt i lägre mellanregistret och då är jag ändå väldigt känslig för just detta , det var en av anledningarna till att jag från start inte använde gula sc3 orna då de lät lite tunt i mina öron, ngt som "nya" sc3 dock inte verkar lida av.
          Hur lågt i frekvens gå Barry White ungefär?
          Last edited by Hewi; October 9, 2012, 12:28. Reason: stavfel
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            Änn så länge saknar jag inte ngt i lägre mellanregistret och då är jag ändå väldigt känslig för just detta , det var en av anledningarna till att jag från start inte använde gula sc3 orna då de lät lite tunt i mina öron, ngt som "nya" sc3 dock inte verkar lida av.
            Hur lågt i frekvens gå Barry White ungefär?[/QUOTE]
            -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Jag vet inte exakt,men jag tror neråt 300-400hz.

            Kanske någon annan här som vet mera exakt?

            Men just hans röst tycker jag är svår i bilen,att få till.

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Originally posted by Välljudsfantast View Post
              Änn så länge saknar jag inte ngt i lägre mellanregistret och då är jag ändå väldigt känslig för just detta , det var en av anledningarna till att jag från start inte använde gula sc3 orna då de lät lite tunt i mina öron, ngt som "nya" sc3 dock inte verkar lida av.
              Hur lågt i frekvens gå Barry White ungefär?
              -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Jag vet inte exakt,men jag tror neråt 300-400hz.

              Kanske någon annan här som vet mera exakt?

              Men just hans röst tycker jag är svår i bilen,att få till.
              Alltså, mansröster är en bit under 100Hz. Jag kan inte just Barry White, men fundamentet ligger där nere på mansröster.
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                Jag kan inte säga att jag saknade något och då lyssnade vi en del på riktigt djupgående mansröster.
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Originally posted by Välljudsfantast View Post
                  Klarar dom små elementen att återge exempelvis Barry White,utan att ljudbilden faller?-Bara en tanke.
                  Det är ju rätt enkelt att prova. Stäng av midbasar och sub så får du svaret.

                  Blir förmodligen rätt tunt med BW, men i en vältunad bil med alla element aktiva så märks det inte.
                  sigpic

                  -C5 2008 -SQuse-
                  -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    Fick ett litet besök igårkväll... Trevliga element helt klart. Går att spela nedåt 80 Hz, men då blev de rätt ansträngda, trivdes bättre från 110 Hz.

                    Ett klart snäpp bättre än hur den lät på SM. Nu låter den som en bil man vill åka riktigt långt i och stoppa i skiva efter skiva.

                    Krävde extremt lite eq för att låta trevligt.
                    /tycker Erik.

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      gillar att best of sound bilen inte va en bil man ville åka långt och mata skivor i innan :-p
                      saab 9000 pioneer-

                      www.garaget.org/micke999

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        Jag är lite gnällig...
                        /tycker Erik.

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          Ska du byta ut några andra element eller bygga om något i övrigt på bilen.?
                          Jaha.??

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Intressant med nya uppslag... Allt verkar gå att förbättra

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Originally posted by Drajje View Post
                              Ska du byta ut några andra element eller bygga om något i övrigt på bilen.?
                              Inga andra element är planerat att bytas men lite andra grejor skall/har gjorts , inga stora ombyggnader dock

                              Originally posted by puttel View Post
                              Intressant med nya uppslag... Allt verkar gå att förbättra
                              Ja så är det helt klart, att mellanregistrena har varit en svag del i systemet visste jag redan innan säsongen startade men dels hade inte Dls ngt alternativ då som passade mig(ja jag är torsk på dls och vill ha det rakt igenom )
                              och dels ville jag se hur långt R5orna kunde också.
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Hej igen!

                                Tänkte visa en sak till som gjorts med billjudet , även detta väntade jag med tills efter finalen

                                Nya lågnivåkablar:



                                Som synes var det redan kabelstrumpa på dem:





                                Men eftersom jag tävlar i expert så kände jag att jag ändå måste göra ngt mer med dem utöver märkning:











                                Snyggare? Nja kanske inte men jag lär inte åka på några poängavdrag iallefall

                                Som ni ser sitter det "dosor" med batterier i på några av kablarna , dessa spännings sätter skärmen och jag ger mig inte ens på att förklara varför utan det kan ni läsa om här: http://www.audioquest.com/snakes-rivers/colorado

                                "Original" sitter dessa med karborreband runt kabeln men det blev minst sagt otympligt vid processorn så jag gjorde såhär istället:















                                Det var allt för denna gången men det kommer mera så småningom
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X