Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Grattis till nomineringen
    http://www.greenlightmag.se/galan/?page_id=13
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Ja grattis till nomineringen!

      Men seriöst, vilken jury har tagit ut dem där bilarna?

      Man ser också på omröstningen vad folk vill ha ute i landet (dvs de 98% som ej tävlar): en helvetes massa högtalare inkastade på alla ytor man kan tänka sig, där själva ljudet i sig inte är det primära
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Grattis till nomineringen!
        Du har min röst ialf!

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Tack! Ärligt talat tror jag inte det är många "där ute" som vet om min bil och hur den ser ut inuti osv.
          Trodde de skulle presentera bilarna med åtminnstonde ett gäng bilder iallefall men nu
          blir det nog den mest igenkända bilen som vinner och det är han(Örjan) förtjänt av!
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            men jonas de är väl ändå ingen nyhet att bilar som låter mest drar mest?man vill ju ha show när man går på en träff!hur många av dom som röstar har hört bmwn?

            jag la min röst på bmwn iallfall
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Originally posted by micke999 View Post
              men jonas de är väl ändå ingen nyhet att bilar som låter mest drar mest?man vill ju ha show när man går på en träff!hur många av dom som röstar har hört bmwn?

              jag la min röst på bmwn iallfall
              "man vill ha show".

              Lagom generaliserat...

              Dessutom finns det inte en enda "show"-bil idag som låter bra om man står utanför....och ännu värre är det inuti.
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                ta tillex vallåkra varenda kotte man pratat med som va där och kolla,deras minnen av ljuddelen va jimmys 855 ai group pv och bussen de är dom 3 bilar typ alla pratat om..och även fått insperation att bygga!!

                ena killen ska bygga om hela sitt ljudsystem pga pvn

                låter nån av dom bra?inte vet jag men verkar vara dom som lämnat störst intryck
                (va nå mer bilar men de här är dom 3 som va mest minnesvärda va ingen sq iallfall)
                bad dom ändå att kolla sq bilarna när dom va ner

                är 8personer fördela på två olika kompisgrupper
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Originally posted by micke999 View Post
                  ta tillex vallåkra varenda kotte man pratat med som va där och kolla,deras minnen av ljuddelen va jimmys 855 ai group pv och bussen de är dom 3 bilar typ alla pratat om..och även fått insperation att bygga!!

                  ena killen ska bygga om hela sitt ljudsystem pga pvn

                  låter nån av dom bra?inte vet jag men verkar vara dom som lämnat störst intryck
                  (va nå mer bilar men de här är dom 3 som va mest minnesvärda va ingen sq iallfall)
                  bad dom ändå att kolla sq bilarna när dom va ner

                  är 8personer fördela på två olika kompisgrupper
                  Det är få som blir impade av SQ bilar. Endast de med god hörsel och HiFi kunnande.

                  Resten tycker säkert det är bra ljud på discot med...

                  mvh Jonas
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    Blev det något reportage i tidningen?

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Originally posted by jonash View Post
                      Det är få som blir impade av SQ bilar. Endast de med god hörsel och HiFi kunnande.

                      Resten tycker säkert det är bra ljud på discot med...

                      mvh Jonas
                      exakt de jag försökte komma fram till!den normala bilstereokunden vill inte sitta å lyssna i 90db
                      saab 9000 pioneer-

                      www.garaget.org/micke999

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        Originally posted by micke999 View Post
                        exakt de jag försökte komma fram till!den normala bilstereokunden vill inte sitta å lyssna i 90db
                        Finns ingen bland SQ folk som lyssnar vid 90dB när man lyssnar själv. Den enda gången är vid tävlingstillfället, och det har med att domaren skall kunna göra ett bra jobb.
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          Originally posted by micke999 View Post
                          men jonas de är väl ändå ingen nyhet att bilar som låter mest drar mest?man vill ju ha show när man går på en träff!hur många av dom som röstar har hört bmwn?

                          jag la min röst på bmwn iallfall
                          Tack för rösten!

                          Originally posted by Välljudsfantast View Post
                          Blev det något reportage i tidningen?
                          Tja jag hoppas det iallefall men när vet man inte , var i kontakt med dem senast i förra veckan iallefall
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Originally posted by jonash View Post
                            Finns ingen bland SQ folk som lyssnar vid 90dB när man lyssnar själv. Den enda gången är vid tävlingstillfället, och det har med att domaren skall kunna göra ett bra jobb.
                            Jo jag om man står stilla med bilen.

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Originally posted by jonash View Post
                              Dessutom finns det inte en enda "show"-bil idag som låter bra om man står utanför....och ännu värre är det inuti.

                              Wow.. det där var vågat.

                              Måste säga att smaken är som baken i detta fallet.. och jag tror inte du har LYSSNAT på den bilen när det inte spelas för hela omgivningen.

                              RÄTT musik med RÄTT inställningar låter den faktiskt riktigt bra.

                              Jag vet att du tycker att en bil ska låta som DU vill, men är det show så är det show, och inte "show" som du själv uttrycker det.

                              Jag kan ärligen säga att jag inte ens röstat, för jag tycker det är LJUSÅR mellan bilarna i båda stil och vilket syfte bilarna tjänar.

                              Jag gillar båda Örjans och Hewi´s bilar.. Så jag är totalsplittrad.
                              Tycker det är ett skitunderligt sätt att nominera bilar.

                              Men skit inte på en bil ni knappt eller aldrig fått en chans att studera både
                              med ögon som öron.
                              Builder of the Metallica Tribute Car

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Originally posted by Tokken View Post
                                Wow.. det där var vågat.

                                Måste säga att smaken är som baken i detta fallet.. och jag tror inte du har LYSSNAT på den bilen när det inte spelas för hela omgivningen.

                                RÄTT musik med RÄTT inställningar låter den faktiskt riktigt bra.

                                Jag vet att du tycker att en bil ska låta som DU vill, men är det show så är det show, och inte "show" som du själv uttrycker det.

                                Jag kan ärligen säga att jag inte ens röstat, för jag tycker det är LJUSÅR mellan bilarna i båda stil och vilket syfte bilarna tjänar.

                                Jag gillar båda Örjans och Hewi´s bilar.. Så jag är totalsplittrad.
                                Tycker det är ett skitunderligt sätt att nominera bilar.

                                Men skit inte på en bil ni knappt eller aldrig fått en chans att studera både
                                med ögon som öron.
                                Som du säger så kan det låta bra på olika sätt.
                                Emma-bra (som Jonas är ute efter) och kommersiellt bra (vilket folket vill ha)..
                                Detta är bara att acceptera.
                                DOCK måste jag hålla med att många av plastraketerna till showbilar mest bara har högtalare inslängt utan eftertanke på ljudet, utan att det ser häftigt ut.
                                Till skillnad från era byggen där det är genomtänkta placeringar med ett annat syfte än att se häftigt ut.

                                Det är som att jämföra apelsiner med bananer och äpplen....allt är frukt men ser ut och smakar anorlunda....
                                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                                Comment

                                Working...
                                X