Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Glömde: Att jag valde 15A istället för tillåtna 25A berodde på att jag tyckte spelarens jordkabel så klenare ut än matningens 2.5mm2 så jag räknade den som 1.5mm2 vilket gör den till kretsens klenaste kabel och då den som matningen skall säkras av efter.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Okej, jag misstänkte att det var så du hade gjort.
      Du har ju inte missat något annat, så varför missa en så simpel grej

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Nu var det länge sedan jag skrev något här

        Bilen är ju "färdigbyggd" för denna säsongen så några uppdateringar av det slaget blir du ju då ont om.

        Vet inte riktigt varför jag inte skrivit så mkt om hur det gått på tävlingarna osv men denna säsongen har inte varit riktigt lika inspirerande som den 2010 ,
        jag tror det bottnar i att ingen av mina nära bilstereovänner eller team kamrater(geografiskt sett!) har tävlat detta år så förutom på tävlingarna har man varit lite "ensam"
        därimellan vilket gjort det lite svårare med motovationen och att "pusha på".

        Ett bevis på detta är att det gått fruktansvärt segt med att slutföra dokumentationen trots att jag tappat en hel del poäng pga detta på varje tävling.

        Det har hittills blivit fem tävlingar iår och placeringsmässigt har det väl gått okey men då skall tilläggas att jag bara har en konkurrent i min klass och på två
        av tävlingarna(sk butiksevent) har jag fått köra i en lägre klass(master).

        Imellan tävlingarna har inte mkt mer än en lättare tweakning samt fortsatt gnet med dokumentationen skett.

        Med ljudet har jag inför tävling alldrig riktigt vetat vart man står då ljudbedömningarna iår har varit ganska varierande(inte minst poängsättningsmässigt) för mig
        och det varit svårt att se ngn röd tråd som underlättar för en att se vad som behöver rättas till/jobbas på vad gäller ljudet.

        Ngt kul som hände förra helgen på tävlingen i Mantorp var att Bilsport dök upp vid bilen på fredags kvällen när jag och Jelly var där för att reka lite inför Lördagen ,
        de hade försökt få fatt på mig tidigare utan att ha lyckats tydligen så nu "hoppade" de på mig och ville göra ett repportage direkt på plats om det gick för sig ,
        klart man svarar Ja på en sådan fråga! 2 timmar senare var en massa frågor ställda och bilen fotad .
        Får verkligen hoppas att det kommer i tidningen också!

        Nästa helg är det iallefall Final och förutom att jag gjort lite fysiska åtgärdet på ljudet så skall det väl tweakas lite till och sedan så håller jag på med att
        slutföra och rätta till/uppdatera dokumentationen.

        Nu när jag skrivit klart detta som kom jag på en uppdatering som har skett och som ni som kollade på Kofotens foton från Mantorp kanske har noterat , får bli en uppdatering imorgon eller i veckan
        Last edited by Hewi; August 11, 2012, 16:56. Reason: förtydligande
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          säg till vilket nummer i bilsport de kommer isf! vill verkligen läsa det
          Katrineholm

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            Originally posted by henke95 View Post
            säg till vilket nummer i bilsport de kommer isf! vill verkligen läsa det
            Såfort jag vet kommer jag posta det
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Du var med en liten blänkare i senaste numret. De visade bara att de var ute och fotade nya reportage, så du lär komma med.

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                En ny detalj var väll även fälgarna? eller har de suttit ett tag?
                Niklas Bengtsson

                LjudiBil.Com

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Jaha inte blir det ngn uppdatering idag...... fick sticka in till jobbet nu på kvällen för att jobba nattskift så nu sitter jag och Pierre(horsyhorse) och håller ställningarna.
                  Blir en lång dag då jag gick upp kl 8 imorse(lö morgon) och skall jobba nu till 0720 söndag morgon.
                  "Sound by Hewi"

                  Blue eMotion by heWi

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    Låter ju muntert med så långa pass men det blir ju tyvärr så ibland. Ser man det från den ljusa sidan så blir ju sängen plötsligt dubbelt så skön efter ett långpass.
                    Fd tävlande med min Citroën C5.

                    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                    sigpic

                    Samarbetspartners:
                    Ljudbyggaren

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Originally posted by Expoze View Post
                      Låter ju muntert med så långa pass men det blir ju tyvärr så ibland. Ser man det från den ljusa sidan så blir ju sängen plötsligt dubbelt så skön efter ett långpass.
                      Jo man är inte helt ovan som entreprenör men nu sprack min plan att bli klar med dokumentationen denna helg , mest det som är surt
                      Sängen kommer nog inte att vara så dum i förmiddag
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        Originally posted by Hewi View Post
                        Jo man är inte helt ovan som entreprenör men nu sprack min plan att bli klar med dokumentationen denna helg , mest det som är surt
                        Sängen kommer nog inte att vara så dum i förmiddag
                        Min bästa vän för att överhuvudtaget kunna fixa med dokumentation är att ha allt på en usb-sticka som alltid ligger i fickan. Så fort jag har ett par lediga minuter nångång så sätter jag mig vid första bästa dator och fipplar lite. Känns som att få till en bra dokumentation är rätt svårt, svårare än att bygga och jag måste släppa den då och då och tänka på annat för att överhuvudtaget få den bra.
                        Fd tävlande med min Citroën C5.

                        Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                        sigpic

                        Samarbetspartners:
                        Ljudbyggaren

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          Originally posted by Expoze View Post
                          Min bästa vän för att överhuvudtaget kunna fixa med dokumentation är att ha allt på en usb-sticka som alltid ligger i fickan. Så fort jag har ett par lediga minuter nångång så sätter jag mig vid första bästa dator och fipplar lite. Känns som att få till en bra dokumentation är rätt svårt, svårare än att bygga och jag måste släppa den då och då och tänka på annat för att överhuvudtaget få den bra.
                          Jo inte är det varken enkelt eller går fort , speciellt när man som jag fortfarande kör "pekfingervalsen" , håller med till fullo om att det är
                          svårare än att bygga.
                          Då jag gör min dokumentation i Publisher så spricker "usb i fickan" varianten för mig dock då jag endast har tillgång till det programmet på min ena hemma dator.
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Här kommer uppdateringen med det sista som har tillkommit och som många säkert gissat handlar det om fälgar .

                            Fälgarna är 19" Bmw original och heter Style 95 , de fanns som tillval till Bmw 7-serien E65/66.

                            För att passa så har navhålen svarvats upp.

                            Bilder ifrån 1:a provmonteringen:











                            Efter lite mätningar kom jag fram till att 12mm spacers blir lagom ifram så dessa inhandlades:



                            Med spacers monterade:

                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Ser riktigt fint ut.

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Originally posted by Hewi View Post
                                Nu var det länge sedan jag skrev något här

                                Bilen är ju "färdigbyggd" för denna säsongen så några uppdateringar av det slaget blir du ju då ont om.

                                Vet inte riktigt varför jag inte skrivit så mkt om hur det gått på tävlingarna osv men denna säsongen har inte varit riktigt lika inspirerande som den 2010 ,
                                jag tror det bottnar i att ingen av mina nära bilstereovänner eller team kamrater(geografiskt sett!) har tävlat detta år så förutom på tävlingarna har man varit lite "ensam"
                                därimellan vilket gjort det lite svårare med motovationen och att "pusha på".

                                Ett bevis på detta är att det gått fruktansvärt segt med att slutföra dokumentationen trots att jag tappat en hel del poäng pga detta på varje tävling.

                                Det har hittills blivit fem tävlingar iår och placeringsmässigt har det väl gått okey men då skall tilläggas att jag bara har en konkurrent i min klass och på två
                                av tävlingarna(sk butiksevent) har jag fått köra i en lägre klass(master).

                                Imellan tävlingarna har inte mkt mer än en lättare tweakning samt fortsatt gnet med dokumentationen skett.

                                Med ljudet har jag inför tävling alldrig riktigt vetat vart man står då ljudbedömningarna iår har varit ganska varierande(inte minst poängsättningsmässigt) för mig
                                och det varit svårt att se ngn röd tråd som underlättar för en att se vad som behöver rättas till/jobbas på vad gäller ljudet.

                                Ngt kul som hände förra helgen på tävlingen i Mantorp var att Bilsport dök upp vid bilen på fredags kvällen när jag och Jelly var där för att reka lite inför Lördagen ,
                                de hade försökt få fatt på mig tidigare utan att ha lyckats tydligen så nu "hoppade" de på mig och ville göra ett repportage direkt på plats om det gick för sig ,
                                klart man svarar Ja på en sådan fråga! 2 timmar senare var en massa frågor ställda och bilen fotad .
                                Får verkligen hoppas att det kommer i tidningen också!

                                Nästa helg är det iallefall Final och förutom att jag gjort lite fysiska åtgärdet på ljudet så skall det väl tweakas lite till och sedan så håller jag på med att
                                slutföra och rätta till/uppdatera dokumentationen.

                                Nu när jag skrivit klart detta som kom jag på en uppdatering som har skett och som ni som kollade på Kofotens foton från Mantorp kanske har noterat , får bli en uppdatering imorgon eller i veckan
                                Hoppas du får fler medtävlande i din klass nästa år.Jag var inställd på att bli klar med min bil.men tyvärr har ju hälsan gjort att jag måste ta ett uppehåll,men jag hoppas på att bygga vidare framöver.

                                Ska bli intressant med reportage i Bilsport.

                                Comment

                                Working...
                                X