Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Allt det ni tänkt på har jag också tänkt på och kommit fram till följande:

    Silverlackade handtag: Väldigt opraktiskt då det kommer nötas bort/bli repigt väldigt fort , skulle vara om man kan lämna in på ngn sorts behandling som blir lika tåligt som krom fast med "rätt" nyans.

    Dekorlist i silver: Nej det skulle inte i mina ögon bli bra med dubbla silverlister där , speciellt inte när det inte finns ngn annan stanns i bilen , gjorde en test i paint på det.

    Personlig skylt i silver: Håller med! Kan bli en kommande "uppgradering" men inte nu då de faktiskt kostar en del pengar om alla skall bytas ut i ett svep.

    Gallret innanför ringarna: Enl mig inte lika snyggt(sett det på några bilar).

    Alltid kul med kreativa tips och ideer , uppskattas!
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Snygga dörrar.! Dock tycker ja inte att stuket på gallret vart jätte snyggt.. Skulle kanske låte ringen bakom gallret vara utan synliga skruvar, alltså bara klämmas fast och 2-3 typ stålpinnar bockade och punktade fast i ringen vilka då agerar galler..eller då helt utan galler med bara den fast klämmda ringen.! En liten personlig åsikt, annars är allt grymt.!
      Jaha.??

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Så galet snyggt! Antar att det är top N trims vinyl? Hur mycket bygger den? Ska kapa upp bafflar nu och ska försänka gallren så vore kul att veta hur mkt man behöver för att det ska sitta tight mot vinylen som det gör för dig nu

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Originally posted by Lonefox View Post
          Du jag får hålla med dig.
          Hade lyft helheten ngr snäpp med samma typ al silver/alu på handtag och listen som originallisten har. Eller iaf anpassat i en och samma nyans....
          Men man kan ändå inte förneka att han gör ett förbannat bra jobb
          Ja för h-vete, visst gör han det. Men vill han vara värst på ett EM till exempel så behöver det vässas ytterligare lite lite till.

          Putte har fortfarande ribban högst satt i Sverige, men det är fortfarande inte bäst i Europa.

          Bygger man en sån däringa extrem-bil av nåt slag så finns det bara ett läge.
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            Ja, det är det eller vara bäst på läktaren...
            /tycker Erik.

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Originally posted by Hewi View Post
              Allt det ni tänkt på har jag också tänkt på och kommit fram till följande:

              Silverlackade handtag: Väldigt opraktiskt då det kommer nötas bort/bli repigt väldigt fort , skulle vara om man kan lämna in på ngn sorts behandling som blir lika tåligt som krom fast med "rätt" nyans.

              Dekorlist i silver: Nej det skulle inte i mina ögon bli bra med dubbla silverlister där , speciellt inte när det inte finns ngn annan stanns i bilen , gjorde en test i paint på det.

              Personlig skylt i silver: Håller med! Kan bli en kommande "uppgradering" men inte nu då de faktiskt kostar en del pengar om alla skall bytas ut i ett svep.

              Gallret innanför ringarna: Enl mig inte lika snyggt(sett det på några bilar).

              Alltid kul med kreativa tips och ideer , uppskattas!
              Gillade ditt sätt att montera gallren

              Originally posted by jonash View Post
              Ja för h-vete, visst gör han det. Men vill han vara värst på ett EM till exempel så behöver det vässas ytterligare lite lite till.

              Putte har fortfarande ribban högst satt i Sverige, men det är fortfarande inte bäst i Europa.

              Bygger man en sån däringa extrem-bil av nåt slag så finns det bara ett läge.
              Puttes bil har dock VARIT värst i Europa...inte sant?
              Dock har du rätt.....det är allt plus........allt som gäller....på både gott o ont..
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                Originally posted by Robsarve View Post
                Ja, det är det eller vara bäst på läktaren...
                Läktaren här! Har aldrig varit mycket för att komma tvåa. Synd egentligen, annars hade man kanske tävlat mer....
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Originally posted by Robsarve View Post
                  Ja, det är det eller vara bäst på läktaren...
                  hahaha!

                  Ärligt talat, tror ni man tänker på att orginalhandtaget är kromat när bilen är ihopplockad och man ser helheten? Jag skulle nog inte tänka på det men det jag brukar se på bilar på tex Elmia är fult klädda saker, glipor och lckade paneler som inte är färdigspacklade/slipade. Det är nog inte något man hittar på den här bilen. Jävligt bra jobbat Peter!
                  Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                  Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                  Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                  Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    Originally posted by diq View Post
                    hahaha!

                    Ärligt talat, tror ni man tänker på att orginalhandtaget är kromat när bilen är ihopplockad och man ser helheten? Jag skulle nog inte tänka på det men det jag brukar se på bilar på tex Elmia är fult klädda saker, glipor och lckade paneler som inte är färdigspacklade/slipade. Det är nog inte något man hittar på den här bilen. Jävligt bra jobbat Peter!
                    Jag försöker bara ge idéer till en ännu bättre installation och därmed poängmöjlighet.

                    Men Hewan har alla möjligheter att be mig hålla käft.
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Originally posted by jonash View Post
                      Men Hewan har alla möjligheter att be mig hålla käft.
                      Ja be dig kan man ju alltid försöka med

                      Snyggt jobb som alltid Peter Pilatius
                      Hoppas du kommer Till Pierre i Maj så jag får titta och lyssna
                      sigpic

                      What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        Jag tycker allt ser bra ut.

                        Hade själv hoppats på att kunna få lika fint i min projektbil.Tyvärr har jag av hälsoskäl fått göra en paus i byggandet.

                        Jag måste få spisa några bra plattor i din bil sen.

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          Galet stilrent, jag hade dock tagit en tur i photoshop och kollat hur det blir med galler i alu-finish. Angående dörrhandtagen så är väl frågan om de inte är gjutna i aluminium och kanske enkelt kan avkromas med glasblästring eller liknande. Bör givetvis testas på ett överblivet handtag från skroten eller nåt.
                          Fd tävlande med min Citroën C5.

                          Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                          sigpic

                          Samarbetspartners:
                          Ljudbyggaren

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Originally posted by Fellow View Post
                            Så galet snyggt! Antar att det är top N trims vinyl? Hur mycket bygger den? Ska kapa upp bafflar nu och ska försänka gallren så vore kul att veta hur mkt man behöver för att det ska sitta tight mot vinylen som det gör för dig nu
                            Top n trim superstrech vinylen bygger 1mm

                            Originally posted by jonash View Post
                            Ja för h-vete, visst gör han det. Men vill han vara värst på ett EM till exempel så behöver det vässas ytterligare lite lite till.

                            Putte har fortfarande ribban högst satt i Sverige, men det är fortfarande inte bäst i Europa.

                            Bygger man en sån däringa extrem-bil av nåt slag så finns det bara ett läge.
                            Jag har inte den tiden eller resurserna som krävs för att bygga "värst i europa" det har jag insett för länge sedan och det är ej heller ambitionen , jag vill bara att den skall bli bra så att säga

                            Originally posted by jonash View Post
                            Jag försöker bara ge idéer till en ännu bättre installation och därmed poängmöjlighet.

                            Men Hewan har alla möjligheter att be mig hålla käft.
                            Och det vet jag och det uppskattas!

                            Originally posted by PhoenixG View Post
                            Ja be dig kan man ju alltid försöka med

                            Snyggt jobb som alltid Peter Pilatius
                            Hoppas du kommer Till Pierre i Maj så jag får titta och lyssna
                            Det lär jag göra

                            Originally posted by Välljudsfantast View Post
                            Jag tycker allt ser bra ut.

                            Hade själv hoppats på att kunna få lika fint i min projektbil.Tyvärr har jag av hälsoskäl fått göra en paus i byggandet.

                            Jag måste få spisa några bra plattor i din bil sen.
                            Det skall vi nog kunna ordna.

                            Originally posted by Expoze View Post
                            Galet stilrent, jag hade dock tagit en tur i photoshop och kollat hur det blir med galler i alu-finish. Angående dörrhandtagen så är väl frågan om de inte är gjutna i aluminium och kanske enkelt kan avkromas med glasblästring eller liknande. Bör givetvis testas på ett överblivet handtag från skroten eller nåt.
                            Tack! Jo det är gjutaluminium vilket är ganska mörkt i nyansen jämfört med ren aluminium så obehandlad/blästrad skulle nog ej matcha och tror ej man kan eloxera gjutalu heller , ett alternativ hade varit folie men jag har i svängar letat utan att hitta ngn som har folie i rätt finish/nyans otroligt nog , original listerna heter "matt chrome".
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Originally posted by Hewi View Post
                              Tack! Jo det är gjutaluminium vilket är ganska mörkt i nyansen jämfört med ren aluminium så obehandlad/blästrad skulle nog ej matcha och tror ej man kan eloxera gjutalu heller , ett alternativ hade varit folie men jag har i svängar letat utan att hitta ngn som har folie i rätt finish/nyans otroligt nog , original listerna heter "matt chrome".
                              Och då har vi inte gått in på att "ren" aluminium (finns knappt nåt som är det) också får olika färgnyanser beroende på vilken legering det är. 6061 eller 7075 med exakt samma behandling ser totalt olika ut beroende på kulör...I dem lägena är det bara måla som gäller, om det verkligen ska bli lika.

                              //Jonas....mitt i den problematiken
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Måste bara tacka Pierre i min lokala butik(seastreamsgarage) som räddat mig ett par ggr nu med monteringsgrejor och detta på tider som passar mig typ kl21-22 på kvällen , tror nog jag köpte krympslang nu så det skall räcka och bli över iallefall
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X