Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    kan inte säga annat än att jag är RIKTIGT imponerad av detta

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Finfina grejer, enda klagomålet är väl den långärmade tröjan samt handskar ihop med svarven......
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Originally posted by evilaudio View Post
        kan inte säga annat än att jag är RIKTIGT imponerad av detta
        Det var kul att höra!

        Originally posted by Frippe_L View Post
        Finfina grejer, enda klagomålet är väl den långärmade tröjan samt handskar ihop med svarven......
        Jag vet men det var runt 5 minus där svarven står då detta gjordes
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Haha tänkte också påpeka om klädseln.. vill ju inte att du ska skada dig nu
          Hittade du det fina nätet lokalt eller är det beställt ?

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            Originally posted by K_arlstrom View Post
            Haha tänkte också påpeka om klädseln.. vill ju inte att du ska skada dig nu
            Hittade du det fina nätet lokalt eller är det beställt ?
            Jag hittade ingen som hade hemma just denna som har en hålarea på 85% vilket är det mesta jag hittat så jag fick beställa.
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Jäsingen! Fler tummar än vad jag har upp! =)
              SM 2a, Street 2K 2015.
              SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
              SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
              SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                Originally posted by Hewi View Post
                Jag hittade ingen som hade hemma just denna som har en hålarea på 85% vilket är det mesta jag hittat så jag fick beställa.
                Annars kan man köpa en av Stockholms Vattenskärning, med egendesignat mönster, som matchar formen på andra detaljer (powerblocks, fälgarna på bilen, etc etc) och så har man genast 10 bonuspinnar till
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  problemet är ju att hitta en design som är tillräckligt stark, å som passar i övrigt till bilen.

                  hewan bollade fråga på galler tidigare, då med större maskor, å hade jag haft en laser hade det varit försvarbart pengamässigt

                  nu fanns där ju ett stansat galler som funkade

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    Satan så läckra galler! Låter du dom vara sådär eller blir det lite färg på dom? Skulle ju ioförsig inte förvåna mig ifall du satte dig och blankpolerade dom...
                    Mitt projekt: Volvo V60
                    BRL - B2 & Dayton

                    More to come...

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Jävlar så fint allt blir ! Helt sjukt hoppas vi träffas på nån träff i sommar / Hampus eriksson (Thomas erikssons son)
                      SM 3a Bassrace 129,9 2013

                      Sponsorer :
                      Anderssons bilservice
                      Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
                      0295-10850

                      sigpic

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        Originally posted by jonash View Post
                        Annars kan man köpa en av Stockholms Vattenskärning, med egendesignat mönster, som matchar formen på andra detaljer (powerblocks, fälgarna på bilen, etc etc) och så har man genast 10 bonuspinnar till
                        Jodå men som Kuhlin säger så har det lite med pengar att göra också , galler till hela min installation i egen design skulle kosta ordentligt med flis....

                        Originally posted by kuhlin View Post
                        problemet är ju att hitta en design som är tillräckligt stark, å som passar i övrigt till bilen.

                        hewan bollade fråga på galler tidigare, då med större maskor, å hade jag haft en laser hade det varit försvarbart pengamässigt

                        nu fanns där ju ett stansat galler som funkade
                        Jo och då diskuterade vi ETT galler.......

                        Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Satan så läckra galler! Låter du dom vara sådär eller blir det lite färg på dom? Skulle ju ioförsig inte förvåna mig ifall du satte dig och blankpolerade dom...
                        Tack! de skall få lite färg på sig

                        Originally posted by Eriksson_97 View Post
                        Jävlar så fint allt blir ! Helt sjukt hoppas vi träffas på nån träff i sommar / Hampus eriksson (Thomas erikssons son)
                        Tack! Vi kommer säkert att träffas
                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          bollade liknande fråga med jens claudius... å det skulle ta c:a 7 timmar effektiv skärtid att tillverka 4st galler enligt hans önskemål... å det utan strul i maskin... vilket aaaalltid brukar bli när det är så många (ett par tusen) start å stop med kort sträcka imellan. inget jag igentligen kan påverka, maskinen har sina begränsningar.

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Originally posted by kuhlin View Post
                            bollade liknande fråga med jens claudius... å det skulle ta c:a 7 timmar effektiv skärtid att tillverka 4st galler enligt hans önskemål... å det utan strul i maskin... vilket aaaalltid brukar bli när det är så många (ett par tusen) start å stop med kort sträcka imellan. inget jag igentligen kan påverka, maskinen har sina begränsningar.
                            Å andra sidan. Det räcker om 1/3 blir rätt, över hela ytan
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Jag var ute en snabbis i fredags kväll och la på lim på lite grejor och igår var jag där i några timmar, tyvärr så märkte jag att jag fortfarande inte är frisk då
                              ingen ork fanns samt att jag inte kunde tänka helt klart och då är det ingen ide att hålla på.

                              Baslådan är iallefall nu färdigklädd och redo att sättas in i bilen men då jag skall in o kapa,slipa och ev svetsa i bagaget så väntar jag med det.
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Bra med en byggtråd likt denna! Dels får man massor med inspiration (tack Hewi!), men samtidigt får många en klar inblick hur mycket tid och energi det går åt till att genomföra ett bygge av denna kaliber.

                                Hoppas du orkar jobba igenom bygget hela vägen och får till en lika snygg finish som det är under panelerna! Keep it up!

                                /Freddi
                                Projekt #sqnewbeetle
                                http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

                                Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
                                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

                                Comment

                                Working...
                                X