Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Originally posted by Mats H View Post
    Fräs(ch)t!!! Så jäkla bra det kommer att bli. Har du något bra skäl till förtenning, annars hade jag valt förnickling pga hållbarheten i glans?
    Ja jag hoppas och tror de kommer att bli bra
    Jag har tänkt mattförtenning då alla kablar kommer anslutas till blocken med pressade förtennade kabelskor och att det då kommer att matcha bättre med samma nyans och yta på dessa två
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Originally posted by Hewi View Post
      Ja jag hoppas och tror de kommer att bli bra
      Jag har tänkt mattförtenning då alla kablar kommer anslutas till blocken med pressade förtennade kabelskor och att det då kommer att matcha bättre med samma nyans och yta på dessa två
      Jo det är ju sant att det matchar bättre. Tyvärr blir ju tenn lite vitoxiderat med tiden.
      Har själv haft nån sjuk tanke på att fräsa "täcklock" över kabelanslutningarna i svart acryl så man slipper se kabelskorna.
      sigpic

      -C5 2008 -SQuse-
      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Alltså det här är ju helt sjukt, sikket hantverk. Fast har man tillgång till verktygen så varför inte, skulle gjort likadant. Hoppas du hinner få färdig allt till säsongen 2012 du lär ju inte hinna mer så mycket mer i år. Lycka till med fortsättningen och gott nytt på dig.

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Originally posted by Mats H View Post
          Jo det är ju sant att det matchar bättre. Tyvärr blir ju tenn lite vitoxiderat med tiden.
          Har själv haft nån sjuk tanke på att fräsa "täcklock" över kabelanslutningarna i svart acryl så man slipper se kabelskorna.
          Jag har läst om det jag tror du menar nämligen tennpest dvs att metalliskt tenn kan börja pulvrisera sig vid temperaturer under 13°C.
          Detta kan man undvika genom att blanda i någon tiondels procent antimon, bly eller vismut vilket jag tänker be dem att göra.

          Täcklock istället för t.ex tape över anslutningar man vill dölja är inte dumt

          Originally posted by puttel View Post
          Alltså det här är ju helt sjukt, sikket hantverk. Fast har man tillgång till verktygen så varför inte, skulle gjort likadant. Hoppas du hinner få färdig allt till säsongen 2012 du lär ju inte hinna mer så mycket mer i år. Lycka till med fortsättningen och gott nytt på dig.
          Jag hoppas också jag hinner klart , veckorna bara flyger fram nu tycker jag!
          Gott nytt på dig också!
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            Originally posted by Hewi View Post
            Jag har läst om det jag tror du menar nämligen tennpest dvs att metalliskt tenn kan börja pulvrisera sig vid temperaturer under 13°C.
            Detta kan man undvika genom att blanda i någon tiondels procent antimon, bly eller vismut vilket jag tänker be dem att göra.

            Täcklock istället för t.ex tape över anslutningar man vill dölja är inte dumt
            Silverplätera dem istället........även om silver börjar ärja så tappar man ingen ledningsförmåga. Dock är det inte så vackert då det börjar ärja....
            Högglanspolera, montera dit kablarna och sedan klarlacka
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Efter tre långa kvällar av borrning, gängning, svarvning och fräsning så kunde jag idag lämna in bitarna till block osv för förtenning

              Bitarna klara:



              Bitarna skruvas fast underifrån med försänkta skruv som sedan kommer att loctitas och få ett lager smältlim eller ngt annat isolerande över sig:



              Kan visa det lilla blocket till 95% klart så ni får se ungefär hur de kommer att se ut:







              Blocken blir inte petsäkra men eftersom de kommer att sitta bakom covers så skall det inte vara ngt problem.
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                Jävla porr på högsta nivå, tur du inte lägger upp filmer!!

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Det blir så snuskigt bra så jag saknar lämpliga ord att kommentera med......
                  Fd tävlande med min Citroën C5.

                  Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                  sigpic

                  Samarbetspartners:
                  Ljudbyggaren

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    När kommer det att finnas möjlighet att få se denna bil live?

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Teaser: Vänta tills ni ser dom andra blocken ! kan knappt vänta själv

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        saknar ord!
                        \m/

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          Jag saknar inte ord... Vackert!
                          Niklas Bengtsson

                          LjudiBil.Com

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Jag och din bil Hewan ett par timmar, jag får göra precis vad jag vill utan folk ser?

                            Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                            VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Kul att ni gillar det!
                              Salkin: Målet är att vara med på Elmia i påsk.
                              K arlstrom: De blev helt okey de också
                              Stickan: Vet inte om bilen håller på med sånt men jag kan fråga
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Originally posted by Stickan View Post
                                Jag och din bil Hewan ett par timmar, jag får göra precis vad jag vill utan folk ser?
                                http://www.youtube.com/watch?v=h5sOCEUpGZI




                                Sorry, kunde inte låta bli!

                                Ser jättesnyggt ut som vanligt Hewi! Väntar med spänning på att se bygget klart framöver!
                                /Freddi
                                Projekt #sqnewbeetle
                                http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

                                Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
                                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

                                Comment

                                Working...
                                X