Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Originally posted by Freddi View Post
    Paasade på att ta mig en titt genom hela tråden när lillgrabben sover...Har själv kämpat/kämpar med störningar i bygget och tappat sugen lite mellan varven när det man bygger och testar inte bär frukt. Så kom jag ihåg den här tråden och att det finns fler som kämpat med störningar...

    Ser ju grymt stabilt ut hela bygget, underbart att se att du orkar vara noggrann! Ska bli så roligt att se bilder på bygget när det blir klart, hoppas man även har möjlighet att lyssna på det vid tillfälle! Keep up the good work!

    /Freddi
    Hej! Har jag fortfarande störningarna kvar sedan när bilen är helt ombyggd på ström+kabel sidan så får det vara men jag har en känsla av att det kommer att bli bra ,
    störningar är grymt jobbigt så hoppas du löser vad som orsakar dina störningar och inte ger upp bygget för det ,
    kan vara belönande att åka på lite tävlingar och snacka med andra om ditt problem , kanske ngn har lösningen på just ditt problem .
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Originally posted by Hewi View Post
      Hej! Har jag fortfarande störningarna kvar sedan när bilen är helt ombyggd på ström+kabel sidan så får det vara men jag har en känsla av att det kommer att bli bra ,
      störningar är grymt jobbigt så hoppas du löser vad som orsakar dina störningar och inte ger upp bygget för det ,
      kan vara belönande att åka på lite tävlingar och snacka med andra om ditt problem , kanske ngn har lösningen på just ditt problem .
      Hoppas att dom är som bortblåsta då när du startar upp systemet på nytt!

      Jo, har bollat idéer med kompisar som är mera insatta i elektronikens värld...har hittat lite ett som annat under resans gång som kunnat ställa till problem, men inte fått bort allt vad gäller störningar. Så nu ikväll blev jag så less på allt att jag slet sönder skuffen och börjar om en gång till. Har gett mig f-n på att det skall gå...

      /Freddi
      Projekt #sqnewbeetle
      http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

      Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Originally posted by Freddi View Post
        Hoppas att dom är som bortblåsta då när du startar upp systemet på nytt!

        Jo, har bollat idéer med kompisar som är mera insatta i elektronikens värld...har hittat lite ett som annat under resans gång som kunnat ställa till problem, men inte fått bort allt vad gäller störningar. Så nu ikväll blev jag så less på allt att jag slet sönder skuffen och börjar om en gång till. Har gett mig f-n på att det skall gå...

        /Freddi
        Jag önskar dig all lycka till!
        Du kan ju ta hjälp även av detta forum om du i din tråd beskriver vad du har för problem mer exakt samt vad du har gjort hitills för att försöka bli av med det.
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Och bygget av baslådan går vidare.............

          Tyckte den helt plana baffeln såg tråkig ut så jag fräste lite:





          Ett lager plast på:



          Sedan kom jag fram till att det blir lättast att klä den innan jag skruvar fast den i lådan:





          "sidolådorna" har fått ramar att skruva fast locken i:



          Borrning och fräsning av locken gjorde jag i fräsen för att få exakt hålbild:





          Inför borrning för Ensat M5 insatsgängor:



          Lucka på plats:



          Fortsatt trevlig kväll på er!
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            Tänk vad lite detaljer kan göra mycket på en baffel

            Strålande jobb som vanligt Hewi!
            Saab 9-3 SQ style

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Du är Kung Hewan!

              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                Satt faktiskt förut idag och funderade på när det skulle komma en uppdate med sånt där vidrigt snyggt presitions arbete som man bara dregglar över.

                Här kom det!!!!

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Galet läckert bygge.

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    Bra jobbat Hewi!

                    Keep on the good work

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Tack för komplimangerna!
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        Har för mig att jag har berättat men i utrymmet i vänstra "facket" på baslådan kommer extra batteriet att sitta , det blir ett Kinetic på 20Ah och
                        850A cca.
                        Lådan blir sluten med en ventilering till utsidan om bilen , alla kablar samt ventileringsslangen kommer dras igenom denna plinten:



                        Batterihållaren:



                        En sista bild på lådan i sin helhet så ni får en bild av hur det kommer att se ut:



                        Änn återstår några timmars jobb på den såsom att måla de delar som skall målas, lägga på några liter sandblandad polyester på väggarna inuti baslådan
                        , dra i en högtalarkabel samt klä klart den osv.
                        Hoppas hinna göra det mesta av det i veckan
                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          Originally posted by Hewi View Post
                          Har för mig att jag har berättat men i utrymmet i vänstra "facket" på baslådan kommer extra batteriet att sitta , det blir ett Kinetic på 20Ah och
                          850A cca.
                          Oj, det var "litet". 12V? Eller en 2V cell så du kan köra med 14V spänning i systemet som alla andra fuskisar?
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Originally posted by jonash View Post
                            Oj, det var "litet". 12V? Eller en 2V cell så du kan köra med 14V spänning i systemet som alla andra fuskisar?
                            Det är deras minsta 12v batteri , "fuskeriet" kommer att ordnas genom ett par Carpower V-PRO
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Originally posted by Hewi View Post
                              Det är deras minsta 12v batteri , "fuskeriet" kommer att ordnas genom ett par Carpower V-PRO
                              Okej, visste väl det
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Originally posted by Hewi View Post
                                Det är deras minsta 12v batteri , "fuskeriet" kommer att ordnas genom ett par Carpower V-PRO
                                Dick har inte märkt ngn märkbar skillnad med V-Pro........bara lite info så

                                Sedan så slår du mig med Ah.....men mitt är ett renodlat MC-batteri så inget fusk där heller med mina 17Ah och 550 CCA
                                Men visst är de där små batterierna söta?

                                Ser som vanligt snuskigt bra ut.......så jag har funderat på att sluta ge ngr komplimanger kring ditt bygge.......det känns inte som ngn idé då du alltid gör allt du gör lika seriöst
                                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                                Comment

                                Working...
                                X