Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

    Så då har man landat efter Elmia helgen.

    Kl 0030 inatt var skåpbilen med tross och alla grejor urlastad och återlämnad.

    Denna tävlingen var jag med som funktionär och inte som tävlande och det vara kul att vara på den "sidan" av tävlingen också.

    Även om vi hade ett par fnurror på tråden så flöt det på fint och alla hade kul tillsammans.
    Måste också ge en eloge till alla tävlande som skötte sig exemplariskt och bla höll sig till 75db regeln vilket vi fick mkt beröm för utav mässan , detta kommer att gynna oss nästa år!

    Det var också kul att se intresset för bilstereo tävlande som fanns hos "stylingbilarna" i hallen.
    Många var mkt intresserade men alldrig tagit steget ut för att de trott att reglerna är svåra och att vi som håller på är lite "svåra/farliga" och skulle såga deras bilar direkt.

    Vi var också ute i hallen och mätte några bilar med termlab vilket var mkt uppskattat och Rickard (DIQ) fick KOOZ att ställa upp i Emma Racing med sin Mazda , han blev 2:a!

    Lika roligt var det att träffa alla igen och att nu ha träffat ännu fler av er som man fram tills nu bara känt som ett "nick" här på forumet.

    Nu hoppas jag att det skall lugna ner sig på jobbfronten och jag kommer att lägga min energi på att få ut bilen på tävling igen och kommer inte att åka på ngn tävling förutom Motor Show i Kungsängen utan bil.

    Så: Tack till alla för en superkul helg!
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

      Originally posted by Hewi View Post

      Nu hoppas jag att det skall lugna ner sig på jobbfronten och jag kommer att lägga min energi på att få ut bilen på tävling igen och kommer inte att åka på ngn tävling förutom Motor Show i Kungsängen utan bil.

      Så: Tack till alla för en superkul helg!
      fan jag som hade velat kolla in bilen live
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

        Tack själv för en kanonhelg och trevligt sällskap
        Tjoa till om det är något jag kan hjälpa till med!
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

          Bra jobbat i montern Hewi! Kul att Kooz ställde upp i EMMA Racing också =)
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

          Comment


          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

            Originally posted by Kulan View Post
            Bra jobbat i montern Hewi! Kul att Kooz ställde upp i EMMA Racing också =)
            x2! Tycker det var skitballt av Lukas att göra det; han har rätt inställning!
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

              Originally posted by micke999 View Post
              fan jag som hade velat kolla in bilen live
              Kanske den kommer dit utom tävlan lite halvklar , vi får se
              Originally posted by jensclaudius View Post
              Tack själv för en kanonhelg och trevligt sällskap
              Tjoa till om det är något jag kan hjälpa till med!
              Tack själv!
              Originally posted by Kulan View Post
              Bra jobbat i montern Hewi! Kul att Kooz ställde upp i EMMA Racing också =)
              Tack!
              Originally posted by jonash View Post
              x2! Tycker det var skitballt av Lukas att göra det; han har rätt inställning!
              Jo och han var lika nervös inför det som vi flesta andra är de första gångerna
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                Originally posted by Hewi View Post
                Kanske den kommer dit utom tävlan lite halvklar , vi får se
                jag skulle tycka de vore roligt iallafall hehe blir nog ända tävlingen för mig iår då jag har barn på väg mm och din bil är i mina ögon sjukt läcker så skulle va kul att se irl med
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                  Originally posted by Hewi View Post
                  Så då har man landat efter Elmia helgen.

                  Kl 0030 inatt var skåpbilen med tross och alla grejor urlastad och återlämnad.

                  Denna tävlingen var jag med som funktionär och inte som tävlande och det vara kul att vara på den "sidan" av tävlingen också.

                  Även om vi hade ett par fnurror på tråden så flöt det på fint och alla hade kul tillsammans.
                  Måste också ge en eloge till alla tävlande som skötte sig exemplariskt och bla höll sig till 75db regeln vilket vi fick mkt beröm för utav mässan , detta kommer att gynna oss nästa år!

                  Det var också kul att se intresset för bilstereo tävlande som fanns hos "stylingbilarna" i hallen.
                  Många var mkt intresserade men alldrig tagit steget ut för att de trott att reglerna är svåra och att vi som håller på är lite "svåra/farliga" och skulle såga deras bilar direkt.

                  Vi var också ute i hallen och mätte några bilar med termlab vilket var mkt uppskattat och Rickard (DIQ) fick KOOZ att ställa upp i Emma Racing med sin Mazda , han blev 2:a!

                  Lika roligt var det att träffa alla igen och att nu ha träffat ännu fler av er som man fram tills nu bara känt som ett "nick" här på forumet.

                  Nu hoppas jag att det skall lugna ner sig på jobbfronten och jag kommer att lägga min energi på att få ut bilen på tävling igen och kommer inte att åka på ngn tävling förutom Motor Show i Kungsängen utan bil.

                  Så: Tack till alla för en superkul helg!
                  75db regeln haha

                  Hade man haft mätningar på motorljud istället för billjud så är det helt okej att spela långt över 100db enligt Lasse och dom ansvariga.

                  Vi är i fel branch. Haha
                  sigpic

                  Ägare av DekorTeknik
                  Gå in och gilla!

                  Comment


                  • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                    Dags för en uppdatering av vad som hänt sedan sist.
                    Fick ett tips om att även riva ned takluckemekanismen(tack!) och dämpa under den , fick en lite överraskning när jag gjorde detta:



                    Därunder var taket dämpat med pappkartong , jag trodde det satt bitumen som på bakre delen av taket.

                    Efter att ha tagit bort det dämpades taket med ett lager butyl och ett lager bitumen:







                    Sedan åkte takluckemekanismen dit igen och bakre delen av taket fick samma behandling och aluplåten på mekansimen fick ett tunnt lager butyl och sedan ett lager Dynaliner som kommer ligga emot innertaket:





                    Innertaket har plastats med två lager polyester med ett lager glasfiber i:



                    Nu känns det som att denna delen av bilen är okey
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                      Originally posted by Hewi View Post

                      Nu känns det som att denna delen av bilen är okey
                      Är det riktigt säkert det?
                      sigpic

                      What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                      Comment


                      • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                        ser riktigt nice ut det där lite lustigt att de va papp i tacket man kan undra va dom hållt på me när dom valde de att ha i taket
                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                        SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                        Comment


                        • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                          Ser bra ut.

                          Har för mig att jag läst någonstans att basen kan bli lite bättre av ett väldämpat tak?

                          Comment


                          • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                            Originally posted by bonnenalex View Post
                            ser riktigt nice ut det där lite lustigt att de va papp i tacket man kan undra va dom hållt på me när dom valde de att ha i taket
                            Ja det var lite annorlunda men funkade säkert till det som bmw var ute efter att uppnå , du är taket iallefall betydligt mer dött o stumt.

                            Originally posted by Välljudsfantast View Post
                            Ser bra ut.

                            Har för mig att jag läst någonstans att basen kan bli lite bättre av ett väldämpat tak?
                            Jag vet faktiskt inte i vilket register man märker störst skillnad men det låter vettigt att det kan vara de lägre registrena som gynnas mest , sedan är det ju ingen nackdel om bilen är tyst inuti vid bedömmning då "ljudmattan" på vissa tävlingar är väldigt hög.
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                              Var även på PM-Shopen i veckan och hämtade nya högtalarkablar till midbasarna samt min nya sub:









                              Tyvärr är upphängningen större på denna än på Nobeliumbasarna så mina monteringsringar passar inte utan måste svarvas upp lite

                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II

                                Trevligt vi blir ett gäng som kör me den subben nu i år då ja som e lite dålig på kablar va e de för kabel du hämtat?
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                Comment

                                Working...
                                X