Announcement

Collapse
No announcement yet.

mercedes 230 kicker/dls edition

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Show/demo: mercedes 230 kicker/dls edition

frugan gnällde så förbannat på att ja skulle bygga i hennes bil. så de fick bli en egen bil som ja kan greja med bäst ja vill i

blev en mercedes 230 årsmodel 90. kanon fin i plåt o lack ingen rost o fräsch i lacken. tanken va ju att ja skulle bygga en bil med finljud men ja insåg rätt fort att de inte va min grej. hehe. så de blev en merca med show/demo/spl som inrikting i stället de som ska i bilen är följande:

2st kicker zx 2500.1
    1st kicker zx 850.4
    1st kicker solo x 18" dubbla 2 ohms spolar
    2par dls ms6a
    1par dls ms5
    1par dls ur5s.
    1 eller 2st 100amp generatorer.
    2st nsb 170ah batterier
    massa 50mm2 kabel
    hu: kenwood bt 8044u

tänkte köra 1 kicker zx 2500.1 på varje spole.
    någon som vet om hur mycke ström man behöver? kommer ja klara mig på 2st nsb batterier till alla tre stegen?

någon som kört mycke med dessa steg får gärna berätta hur dom är? bilder o info kommer allt efter som bygget rör på sig.
    Last edited by perkan; October 27, 2010, 21:09.
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Re: mercedes 230 kicker/dls edition

Inte för jag är superduktig på batterier. Men det ska nog vilja väldigt mycket till om du ska klara dig på bara dom 2. Vet du spelar
    Hopp, ska man göra nu då?

Comment

lite bilder på projektet
      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Originally posted by Softis View Post
        Inte för jag är superduktig på batterier. Men det ska nog vilja väldigt mycket till om du ska klara dig på bara dom 2. Vet du spelar
        ja jag gillar ju o stå o spela/dema. så frågan är om ja ska köpa ett till

Comment

har för mig att ja sett någonstans att du betalar bra priser för sådana batterier? har jag drömt?
          RE, DD, Pioneer

Comment

nej de har du inte drömmt ja hade sjukt bra priser på dom. vet dock inte hur många de finns kvar. sugen eller?

Comment

Väldigt ??
              RE, DD, Pioneer

Comment

idag har ja byggt om kartfacken på framdörrarna så nu är de plats för 1st 6,5 midbas där. glömde o ta bilder men de kommer så letar ja efter några riktigt feta/brutala 4" kit eller koaxialer som tål mycke effekt. någon som har tips eller har några liggandes?

Comment

frågan är om du inte borde ha minst 2st batterier till om du gillar dema ordentligt?
                  sigpic

Ägare av DekorTeknik
                  Gå in och gilla!

Comment

Originally posted by Antonic View Post
                    frågan är om du inte borde ha minst 2st batterier till om du gillar dema ordentligt?
                    ja fast vikten drar iväg så ini helvete med 4 sånna. 240kg väger 4st sånna. men när ja hade de i 245an så hade ja som sämst 13,8 volt när ja spela så mycke de gick o de kunde ja göra i timmar när bilen va igång. o de är tanken med den här med att den ska va ingång när ja demar. annars går de aldrig de vet ja

men är de någon som vet om zx 2500.1 stegen vill ha sjukt mycke ström eller är dom hyfsat snälla? efter som dom bara går ner i 2ohm.

Comment

Gillar mitt zx 2500.1! Men klart det kan dra ström! själv har jag bara ett och använder två optima 75ah. tycker jag klarar mig. men om man spelar fullt hela tiden så behövs det mera... Det bästa med steget är att det låter bra.

Comment

liten uppdatering då. har byggt om dörrsidorna fram. efter som de inte sitter några högtalare orginal i dörrarna på bilen så fick ja kapa sönder kartfacken o limma o plasta dit en mdf ring och kapa lite plåt på bilen. men ja är nöjd med resultatet.

sen har ja mätt i reservhjuls baljan på bilen o där får de plats 2st nsb 170 så de va skit gött att ja inte behövde bygga om något eller ha dom synliga sen när de är dax för dom att ramla i.

så lite bilder på hur dörrsidorna bak ser ut idag. inge skoj alls. vet inte va merca tänkte när dom satte 3,5" element i dörrarna bak. men de ska byggas om och så blir de ett dls ms6a bak i dörrarna med.

Comment

Såg ju fett ut med 3,5" bak
                          Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
                            Såg ju fett ut med 3,5" bak
                            nej de är inte för imponerande. hahaha. så de blir ett 6,5 kit där o så blir de något kit uppe på lådan o sen blir de antingen ett kit eller ett par koaxialer i brädan fram med. så totalt 8 högtalare plus basen. de ska nog rocka skapligt. hoppas bara på att itne basen tar över.

Comment

så har framdörrarna blivit ihopsatta igen. blev grymt nöjd med ljudet. spelar riktigt skön midbas. så beställde ja Dls UR5i kit som ja tänkte sätta i brädan. o så blir de dls ms5 kit uppe på baslådan och ett ms6a kit i bakdörrarna. till veckan ska ja försöka bygga baslådan och bygga om bakdörrarna. lite bilder på dagens insats då

Comment

Working...
                              X